Troilltøva Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 vet ikke om jeg overdriver nå men. jeg har ihvertfall sånn omtrent fått meg kjæreste, vi er ikke sånn offentlig kjærester enda men er sammen omtrent hver dag, forelsket og hele pakka..tror jeg, tiden vil vise. det betyr jo at man er litt mindre sammen med venninner, men jeg kutter de ikke ut. jeg ringer, de ringer, vi møtes nesten hver dag på dagtid stort sett. men den ene venninna mi har begynt og vist at hun ikke liker dette noe særlig. merker det på hun og hun kommer med kommentarer som liksom er "på kødd"..så det blir litt anspent og rart egentlig! men hun må jo skjønne det hun også at det blir litt sånn når man får seg kjæreste, jeg og hun har jo vært sammen hver dag, og noen dager både dag og kveld i noen måneder nå. og vi har bare godt av og ikke være for mye sammen heller som vi har vært den siste tiden. men jeg har jo ikke kuttet henne helt ut, og pga noen ting som en annen fyr har sagt om kjæresten min så tror hun på det og bestemmer seg for å ikke like han. eller hun kjenner han jo ikke men er ikke begeistret for han blir vell mer rett og si. og i kveld under en msn - samtale der vi var 3 venninner i samtalerommet så sa denne venninna mi at "ja vi var en gang på delt førsteplass, nå er det en med en snadd som er på første og vi på andre, det er ikke kult" synes det er urettferdig og komme med sånt...jeg prøver og ivareta alle forhold og det blir ikke enklere av sånt! det sårer litt! hun må da forstå at jeg er forelsket, holder på å bli kjent med denne fyren og vil være sammen med han også! jeg svarte bare "må du gi deg!" og det ble ikke mere prat om det. jeg synes det er bare teit av henne og si sånt! hvor mener dere balansen går på og ivareta venneforhold og kjæresteforhold? for å formulere det slik!
Glynis Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg er en av de største forkjemperne jeg vet om for å ikke bli for avhengig av kjæresten sin og ikke forsømme venninnene sine bare fordi man møter noen, men her synes jeg venninnen din går altfor langt. Hvis dere ennå møtes nesten hver dag på dagtid må hun kunne tåle at dere ikke er sammen hver kveld også. Det er vel bare det at dere har grodd litt fast i hverandre siden dere har vært sammen så mye, og når du er 'borte' så har hun et tomrom å fylle. Folk blir ofte litt urimelige når de ikke helt vet hvor de skal gjøre av seg, og da kommer det noen litt teite kommentarer. Hvis hun er en fornuftig og ålreit jente kommer dette til å gå over av seg selv, så lenge du fremdeles passer på å treffe henne så ofte som du føler for. For din egen skyld og kan du jo passe på å ha jevnlige venninnekvelder. Håper det går bra med dere alle.
Troilltøva Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. oktober 2009 ja jeg vet hun vet at det er urimelig, så får håpe hun blir vant med det med tiden. forstår at hun blir litt "sjalu" siden vi har hengt så mye sammen, og det kan godt gå 1-2 dager mellom. men jeg prøver så godt jeg kan og ivareta, har brent meg på det en gang før og vil ikke gjøre det igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå