Gå til innhold

Bryllupsreise

Gjest Snart Frue

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal på et flott spa hotell på Mallorca, Cala Bona. Veldig barnevennlig, skal ha med sønnen vår på 7 år. Klarer ikke reise uten han. Den ene uken skal vi sammen med forloverene våre og deres barn, veldig koselig.

Så tar vi en 5 dagers tur alene til New York til høsten :yvonne:

Men jeg anbefaler på det sterkeste å dra til MALDIVENE!!! Har jobbet der, det er bare såååå fantastisk. Har vært mange steder, som Thailand, Bali, SirLanka, Australia, vakkert alle stedene, men Maldivene slår alt!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi skal på en liten ferie i Norge vi! Tenkte først på Paris, Mexico, etc. men så fant vi ut at Norge er tingen. Vi har reist mye begge to, over hele kloden, men har aldri reist på ferie i Norge... Jeg fant flere flotte, gamle hoteller på Vestlandet i sveitserstil o.l. På Hotell Mundal feks kan man dra på brevandring og fjellturer. På Hotell Union Øye kan man dra på kanotur eller fjelltur, komme tilbake til et flott hotell med gamle møbler og stil og spise nydelig middag i flotte omgivelser. Union Øye har til og med sitt eget spøkelse. Vi hadde lyst på en ferie med opplevelser, og er glade i å gå i fjellet så dette er supert for oss i hvert fall! bryllupsreisen blir "short and sweet" som i USA, en uke. Vil ikke at bryllupsreisen skal være så lang, vil heller at den skal være minneverdig. Selvfølgelig kan begge kombineres, men jeg tror at det er lettere å beholde bryllupsfølelsen hvis ferien er litt kort!

Familien min har hytten i nærheten og der er helt nydelig! Hytten vår ligger nedenfor Hornindalrokken, om dere ikke har vært på det fjellet så anbefaler jeg dere å ta turen dit:) Jeg har vært på den toppen tre ganger, like flott hver gang (men du bør ikke ha høydeskrekk). Har også vært på øye (2 ganger), kjempeflott hotell:) Blir sikkert en flott ferie:)

Skrevet

Vi skal mest sannsynlig en to-tre ukers tur til Italia. Vi leier bil og finner overnatting mens vi er der, tenkte å være en uke i Roma før vi kjører videre til sorento:) Er så mye å se i Italia og siden jeg er veldig glad i historie passer dette meg perfekt:)

Skrevet
Vi skal på cruise i Karibien og jeg gleder meg som en liten unge ;)

Skal ha en helg i Miami først, deretter blir det Haiti, Jamaica, Crand Cayman og Mexico.. Reiser om ca 2 mnd :hjerter_rundt:

Den turen har jeg vært på og det var superfint!

Det viktige ang Haiti nå er at man ikke stopper å reise dit. De trenger pengene turistene legger igjen, ellers blir situasjonen bare værre.

Skrevet

Vi tok båtførerprøven i høst, og bryllupsreisen vår blir båten til mor og far i Oslofjorden... :fnise:

Herlig og fri! (Måtte det være fint vær!!!!)

Det var dette vi hadde mest lyst til....er ikke noen "ligge-på-strand"-mennesker, eller "gå-i-by-og-shoppe"-mennesker....

Skrevet

Vi var drøye tre uker i Kambodsja og Thailand.

Fantastisk kultur opplevelse - spesiellt kambodsja!

Skrevet

Vi er veldig usikre men tipper det blir storbyferie, enten til Barcelona eller Paris. Vi gifter oss jo den 17. april så da er det ikke så varmt på typiske chartermål. Vi tenker oss fra mandag til torsdag, greit å ikke bruke alle feriedagene da vi må ha nok feriedager med våre barn til sommeren. I tillegg ønsker vi å dra tilbake til Mallorca en uke i august hvor han fridde til meg ifjor!

Skrevet

Ser ut som det blir Miami på oss :jepp:

Aldri vært der, men har alltid hat lyst. Vi drar forhåpentligvis allerede et par dager etter bryllupet.

Kjenner at jeg vil fortsette å sveve videre på bryllupsskyen, i stedet for å dukke opp på jobb mandagen etter...

vi får se hva det blir til! Bryllupsreise SKAL vi på hvertfall!

Skrevet

Så mange flotte ferier i vente :rødme:

Vi har ikke bestemt noe enda, men vi tenker å vente til etter sommeren. Vi liker oss godt i Norge om sommeren, men en deilig eksotisk ferie når det er som kaldest her, det er ikke å forakte :D

Skrevet (endret)

Skottland! Ca. 1,5 uke litt rundtomkring med leiebil. Inkl 2 netter på et slott, noen netter i Inverness (skotske høylandet), Glasgow og Edinburgh.

Jeg tror det blir en variert og fin tur, både litt storby og litt utenfor allfarvei.

Vi reiser to dager etter bryllupet, jeg liker tanken på å dra rett på ferie etterpå. Trenger nok litt avkobling da.

Endret av sorbet
Skrevet

Vi drar til Usa, begynner i New York, og drar deretter til vestkysten.

Vi reiser to dager etter bryllupet - jeg kunne aldri dratt rett på jobb etter den store hendelsen.

Gjest Gjest__lene__*
Skrevet

Vi giftet oss i fjor sommer og har dermed allerede vært på bryllupsreise til Italia. Vi dro først til Sorrento, med dagsturer til Amalfi og Positano. Deretter dro vi til Procida, en utrolig romantisk liten øy som virkelig kan anbefales! Nesten ingen som snakker engelsk, men alle er veldig hyggelige og prøver så godt de kan å forstå deg, så man kommer langt med fingerspråk og en grunnleggende ordliste på italiensk ;)

Videre dro vi til Gaeta, en badeby med en fantastisk strand, men ikke så mye annet å gjøre (vi er interessert i historie osv, men det meste i gamlebyen var stengt pga oppussing, dette gjaldt både katedralen og fortet, men kan jo hende det blir mer spennende å dra dit når disse tingene åpner igjen, evt hvis man bare ønsker late dager på stranden). Nabobyen Sperlonga kan imidlertid anbefales, vi dro dit en av dagene :)

Vi avsluttet i Roma, som er en fantastisk by! Kjemperomantisk og fin, og så utrolig mye å se! Selv om det var litt i varmeste laget når vi var der i midten av juli.

Vi var vekke i 2 og en halv uke, og hadde det kjempefint :) Det eneste er at jeg kanskje ville byttet ut Gaeta med et sted hvor det var litt mer å gjøre hvis man liker å være litt aktiv på ferien og ikke bare ligge på stranden, men de andre stedene kan absolutt anbefales :)

Gjest Gjest_Mille
Skrevet

Jeg giftet meg i august 09. Vi dro på sykkeltur i Bretagne og Normandie i Frankrike, via et norsk selskap. Alt av overnatting, sykkelleie og baggasjetransport fra sted til sted var inkludert. Helt herlig ferie, og litt utenom det vanlige! Masse å se, av slott og borger. Deilig å nyte friheten fra sykkelsetet! Romantiske pickniker med baguetter, brie og vin! Alt i vårt eget tempo!

Kan absolutt anbefale aktivitetsferie som bryllupsreise hvis dere ikke er typiske strandmennesker!

Skrevet
Jeg giftet meg i august 09. Vi dro på sykkeltur i Bretagne og Normandie i Frankrike, via et norsk selskap. Alt av overnatting, sykkelleie og baggasjetransport fra sted til sted var inkludert. Helt herlig ferie, og litt utenom det vanlige! Masse å se, av slott og borger. Deilig å nyte friheten fra sykkelsetet! Romantiske pickniker med baguetter, brie og vin! Alt i vårt eget tempo!

Kan absolutt anbefale aktivitetsferie som bryllupsreise hvis dere ikke er typiske strandmennesker!

Det hørtes virkelig flott ut!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...