Gå til innhold

Bryllupsreise

Gjest Snart Frue

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tror faktisk vi kanskje ender opp i Japan ellerno. Det er et sted han har veldig lyst til å reise til i hvert fall, og jeg er med dit jeg. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tenker som så at vi ønsker at bryllupsreisen skal være litt mer eksotisk enn en vanlig ferie.

Vi har tenkt på cruise i Karibien, Maldivene eller Maurisius. Det koster en del - men tror også det kan passe oss perfekt.

Det er viktig for oss at det blir en tur som huskes og at det er noe annerledes.

Skrevet
De skriver jo visserligen at denne Middelshavsturen nok kommer til å komme på 500' (vel...) så de har nok råd til å reise både til Karibien og Sør-Amerika.

Det er ikke alt man skal tro på før man har sett kontoutskriften som bevis... ;)

Skrevet

Vi lurer på Paris. Ingen av oss har vært der før. Men det er kanskje veldig surt og kaldt der i februar? Vi tenker en kort reise rett etter bryllupet, og kanskje USA til sommeren

Skrevet

Har mest lyst til å dra til Sydney. Men tviler på at det er penger til det etter bryllupet. Et alternativ vi har vurdert er å ta fly til Barcelona, leie oss bil og reise litt rundt i Spania.

Skrevet (endret)
Vi lurer på Paris. Ingen av oss har vært der før. Men det er kanskje veldig surt og kaldt der i februar? Vi tenker en kort reise rett etter bryllupet, og kanskje USA til sommeren

Paris er veldig surt i februar mnd. Eg vil heller anbefale mai mnd eller noko sånt.. Midt på sommaren er det visst veldig varmt!

Endret av susanne_89
Gjest Gjest_Enig_*
Skrevet
Det er ikke alt man skal tro på før man har sett kontoutskriften som bevis... ;)

Nei, det er sant... hehe..

Og 500 000 hva da? Det ble ikke nevnt kroner... hihi

Tror vi ser borti fra det innlegget der.

Høres mest ut som noen som er bitre fordi de ikke har mulighet til å reises på tur!

Skrevet

Vi lurer på å ta en liten tur til Danmark på et gammelt fint badehotell rett etter bryllupet og så en lengre to ukers tur til Thailand i Januar. Min kjære har ikke anledning til så lang ferie rett etter bryllupet og vi har ennå ikke vært i Asia i høysesongen så vi tenkte det kunne passe bra:) Jeg synes uansett det er viktig å komme seg bort litt rett etter bryllupet for å la alle minnen og opplevelsene synke litt inn. En Danmarkstur betyr minimal reisetid for oss, og jeg synes strendene i Danmark er nydelig (og synes dessuten sommeren ofte er flott her i Norden).

Skrevet

Vi skal først ei uke til bahamas på et utrolig fint sted helt utenfor turiststrømmen. Deretter skal vi være to uker i usa.

Gjest LilleLovely
Skrevet

Vi skal på en liten ferie i Norge vi! Tenkte først på Paris, Mexico, etc. men så fant vi ut at Norge er tingen. Vi har reist mye begge to, over hele kloden, men har aldri reist på ferie i Norge... Jeg fant flere flotte, gamle hoteller på Vestlandet i sveitserstil o.l. På Hotell Mundal feks kan man dra på brevandring og fjellturer. På Hotell Union Øye kan man dra på kanotur eller fjelltur, komme tilbake til et flott hotell med gamle møbler og stil og spise nydelig middag i flotte omgivelser. Union Øye har til og med sitt eget spøkelse. Vi hadde lyst på en ferie med opplevelser, og er glade i å gå i fjellet så dette er supert for oss i hvert fall! bryllupsreisen blir "short and sweet" som i USA, en uke. Vil ikke at bryllupsreisen skal være så lang, vil heller at den skal være minneverdig. Selvfølgelig kan begge kombineres, men jeg tror at det er lettere å beholde bryllupsfølelsen hvis ferien er litt kort!

Gjest Pippelipp
Skrevet
Vi skal på en liten ferie i Norge vi! Tenkte først på Paris, Mexico, etc. men så fant vi ut at Norge er tingen. Vi har reist mye begge to, over hele kloden, men har aldri reist på ferie i Norge... Jeg fant flere flotte, gamle hoteller på Vestlandet i sveitserstil o.l. På Hotell Mundal feks kan man dra på brevandring og fjellturer. På Hotell Union Øye kan man dra på kanotur eller fjelltur, komme tilbake til et flott hotell med gamle møbler og stil og spise nydelig middag i flotte omgivelser. Union Øye har til og med sitt eget spøkelse. Vi hadde lyst på en ferie med opplevelser, og er glade i å gå i fjellet så dette er supert for oss i hvert fall! bryllupsreisen blir "short and sweet" som i USA, en uke. Vil ikke at bryllupsreisen skal være så lang, vil heller at den skal være minneverdig. Selvfølgelig kan begge kombineres, men jeg tror at det er lettere å beholde bryllupsfølelsen hvis ferien er litt kort!

Kjempeidé! Jeg ferierer også gjerne i Norge og vestlandet er så flott! Jeg tror det blir like bra som en hvilken som helst annen eksotisk bryllupsreise. :)

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet
Vi drømmer om Mexico og dette hotellet: http://www.brisashotelonline.com/brisas/?lang=en se på acapulco :) Tror det blir til at vi drar dit :yvonne:

gikk inn på tripadvisor å kikker litt på "reviews" og de hadde fått noen velidg negative kommentarer men hotellet hadde (Første gang jeg har sett der inne)tatt seg tid til å beklage og forsvare seg til hver enste av de 16 negative kommentarene.. syns det sier ganske mye om hotellet! :) man kan ikke tilfredstille alle, selv de mest lukseriøse hotellene rundt om i hele verden ser ut til å ha fått negative kommentarer fra tid til annen der inne.. men som sagt aldri sett at hotellet selv har gikk no respons til negative kommentarer. de virker utrolig hyggelige hvertfall.

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Da bør dere absolutt gå Slogen, skiltet sti like oppi veien for Hotell Union Øye. På toppen er det fantastisk utsikt!!!

Skrevet (endret)

Vi skal på cruise i Karibien og jeg gleder meg som en liten unge ;)

Skal ha en helg i Miami først, deretter blir det Haiti, Jamaica, Crand Cayman og Mexico.. Reiser om ca 2 mnd :hjerter_rundt:

Endret av PoisonIvy
Skrevet

Jeg aner ikke, her i gården er det brudgomen som ordner bryllupsreisen! Jeg planlegger alt det andre, så det ble hans ansvar! :ler:

Skrevet

Dette har vi ikke kommet noen vei med, rett og slett fordi ingen av oss har noen spesielle ønsker eller idéer. Mitt eneste kriterie er at det skal være et sted der ingen av oss har vært før.

Og så er det vel fordel om det er både mulighet for å slappe av og oppleve noe. Gjerne godt og varmt, men det er heller ikke noe krav..

Kan godt hende vi venter til vinteren igjen, får se hvordan økonomien ligger an også..

Skrevet

Vi skal til USA, New York og Florida, kanskje det blir noen andre steder også. Regner med å bli borte i 2-3 uker, tror det kan bli bra :)

Skrevet

Vi har tenkt å reise til Roma, men vi vet ikke når vi skal reise. Gifter oss i juli, og skal i et annet bryllup 2 uker etter vårt, så kan bli veldig hektisk om vi skal på bryllupsreisa rett etter bryllupet. Vi har snakket om å ta det i september.

Skrevet

Jeg er litt nysgjerrig på Malaysia, så kanskje vi drar dit :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...