Gå til innhold

gir du bort røyk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du treffer et vilt fremmed menneske på gata og de spør om å bomme en røyk..gir du da bort?

Jeg gjør ikke, noen syns visst det er gjerrig og ikke gjøre det, det er jo liksom bare snakk om en røyk... men syns liksom ikke det er mitt problem at andre har gått tom for røyk. Syns det blir tigging

Derimot hvis det er noen av mine venner da er saken en helt annen selvsagt.

Hva mener andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg stått med "Princepakka" fremme, og det kom en/ei å ba om en røyk, så hadde jeg kanskje gitt h*n en, men ikke av tobakken. Den er min :ler:

Venner? Ja, dersom det er enkelte tilfeller.

Hater motoriske bommere. Men når man er over en viss alder, så er det egentlig ikke noe problem lenger. Mine venner er stort sett like "bemidlet" som meg :blunke:

Skrevet

Enig med Cita.

Jeg gir om jeg har og mennesket som spør er høflig og ser nogenlunde oppegående ut.

Kan ikke fordra folk som alltid bommer.

Deler gjerne jeg, men ikke med den samme personen hver eneste dag.

Skrevet

Spør folk og jeg har - både røyk og tid, så er det greit. Men siden jeg for det meste røyker rullings - er det ikke alltid like greit å levere pakka fra seg.

Da ruller jeg heller røyken selv, og overrekker den - hvis de ser slitne ut, med sår på hendene, svarte under neglene osv. De får gjerne lighteren i samme slengen dersom de mangler fyr, jeg har veska full av reservelightere, i alle fall to...

Skrevet

Det gjorde jeg selvklart - da jeg frmedeles røykte.

Gjest Brunhilde
Skrevet

Jeg hadde heller ikke store problemer med å gi bort en røyk eller to da jeg røykte, det ga meg utrolig mange hyggelige opplevelser og mange fine samtaler.... Hmmm, kanskje jeg må begynne å gå med røyk i veska så jeg kan gi bort...? Nei - da er nok veien til å begynne igjen temmelig kort, ja!

Skrevet

Jeg gir røyk til tiggere og narkomane som ber om penger. Venner som er blakke for tiden får røyk (jeg vet jeg får igjen i trange tider), men mindreårige som spør meg på gaten får ikke.

Skrevet

Det kom en fyr med tveita-knekk i knærne bort til oss sist uke, vi sto og ferierøyka. Jeg hadde ikke røyk, emn sto med en halvrøykt i hånden som jeg på ingen måte hadde gått av. Og den ga jeg bort.

Skrevet

Jeg er litt for godsnill der jeg... :-?

Gir som oftest. Men jeg har ei venninne som ALLTID bommer.. Det går meg på nervene, å jeg har ikke hjerte til å si nei. Hun har sikkert bomma to kartonger til sammen med meg, å da blir det nesten pinlig.

Jeg hadde ALDRI turt jeg.

Om folk vil ha seg en røyk kan de da kjøpe seg selv... :roll:

Skrevet

Ja. Hvis jeg har med meg sigarettesken(tar vanligvis med meg bare en sigarett når jeg stikker ut og røyker på jobb) så får dem bomme. Men ikke hvis det er en 15åring. Jeg vil ikke sponse kreften dems ;D

Gjest Cruella
Skrevet

Kan ikke huske jeg har sagt nei til nå.

Skrevet

Aldri!

Men så røyker ikkje heller då, så eg har hellr lite av sorten ;-)

Skrevet

Jeg hadde glemt helt at folk spør etter stumpen(eller resten av røyken når det er ikke mye igjen)i Finland,mange jeg kjenner ikke engang!Jeg var helt sjokkert!Eg vet ikke om det er vanlig her i Norge...

Gjest Zelda, ikke pålogget
Skrevet

Ga stort sett alltid bort røyk før jeg slutta.

Sa bare nei til unger.

Husker en episode for noen år tilbake da jeg ennå bodde i Tigerstaden.

Forlater ett utested langt oppe på Karl Johan sent på natta. Det er mange kuldegrader og jeg har tatt frem en sigarett før jeg har lagt på alle lagene med klær, skjerf, hansker, lue osv. Så går jeg godt polstret ut i natten, og fyrer opp røyken mens jeg setter nesen mot taxikøa ved Oslo S.

Plutselig står det en sliten og uflidd fyr med knekk i knea foran meg og vil bomme røyk... Ikke spesielt godt kledd i kulda.

Jeg orker ikke tanken på å ta av hansker, kneppe opp jakke osv i sprengkulda, så jeg lyver isteden og sier at jeg ikke har mere røyk...

Det var dumt gjort...

Det som da skjer er at den lokale farmasøyten forfølger meg med kun 1 m avstand nedover hele Karl Johan mens han taktfast brøler : "HORE! HORE! HORE!"

Var ekkelt da det skjedde, men ser det komiske i det siden.

Jeg (ett gudsord fra landet) går så fort jeg kan, med tallerkenøyer :o og denne slitne fyren på slep. :hoho: :hoho:

Egentlig utrolig at han greide å holde farta med den kneknekken.

Fikk nå ihvertfall opp varmen i skrotten på en sliten sjel!

Sa aldri nei til å gi bort røyk etter dette.

Skrevet

Hadde jeg røyka så hadde jeg nok delt med meg.

Altfor snill til og si nei....

Skrevet

Jeg gir bort røyk så lenge jeg har røyk og råd til å kjøpe mere røyk... Jeg bommer sm regel ikke bort røyk til fremmede hvis bankkontoen begynner å bli tom, men ellers så ja... jeg gir bort røyk...

Men ikke til barn som ikke er fyllt 18 enda... De får skaffe røyk andre plasser enn hos meg...

Skrevet
Det kom en fyr med tveita-knekk i knærne bort til oss....

:ler::ler::ler:

Det kommer helt an på situasjonen. Her i Oslo får man så mange "bomme-spørsmål" hele tiden, om det være seg røyk eller penger. Noen ganger sier jeg nei, andre ja. Avhengig av hvor mye jeg har selv på det tidspunktet.

Men når fjortiser spør, sier jeg konsekvent NEI.

Har du ikke råd til å røyke (les: ikke egen inntekt), burde du heller aldri ha begynnt!

Skrevet

Da jeg røyka så bomma jeg bort røyk så lenge jeg hadde mer en ett par igjen til meg selv.

Har sagt dessverre ett par ganger fordi jeg bare har hatt to-tre røyk igjen og visst at jeg ikke fikk kjøpt mer før om en stund.

Hadde jeg nok til å dekke mitt eget behov, bommet jeg gjerne bort til andre.

Venner som bommet mye kjøpte alltid ny pakke til meg, uansett om de hadde bommet fem eller ti, så fort de fikk penger igjen, så det har aldri vært noe problem å bomme bort til venner. det går jo begge veier, var jeg tom selv og ikke fikk kjøpt der og da, så er det greit å kunne bomme når vedkommende vet du kjøper tilbake gjerne med renter. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...