Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en mann som bare spiser søppelmat, hver eneste dag. Han drikker bare brus, spiser pizza, hamburger eller pommesfrites hver dag og flere ganger om dagen.

I går så han film på tv-en og han spiste 5 stykker 250 g potetgullposer.

I dag når han kom hjem fra jobb så hadde jeg laget middag og spurte om han ikke ville spise med med og da fikk jeg bare til svar "er ikke sulten, spiste på mæcarn" og så satt han seg ned med tv-en med diger skål popcorn.

Han trener en del så han ser jo ikke ut som et fjell heller, men jeg har oppdaget han gradvis blir latere og fortsetter det sånn så vil han vel se ut som et fjell innen noen år? Og det er jo ikke sunt heller.

Men hva kan jeg egentlig gjøre for å få han til å spise sunt og kutte ut all søppelmaten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5 250 grams potetgullposer? Det er ekstremt mye...

Jeg har problemer med overspising, og om dette er en representativ mengde for han, så vil jeg si han er ganske så tett på mitt kosthold i perioder.

Kan han har noe tull med stoffskiftet?

Skrevet

Har dere virkelig et sånt lager av potetgull hjemme? Eller er det noe han kjøper med seg?

Skrevet

Overspiser han da? Kanskje det er psykisk? Kanskje han er misfornøyd med seg selv på noen måte, pga. jobb eller hva som helst.

Skrevet

Så han fikk i seg over 5000 kcal i løpet av en film? Sykt. Hvor mye veier han og hvor høy er han? Han må da løpe et maraton etterpå for å forbrenne deler av det i det hele tatt.

Jeg veier ca 85 kg og øker en kg eller to i måneden på ca 3500kcal i løpet av en hel dag og da trener jeg.

Skrevet

5 poser med chips??? WOW!! Jeg orker ikke å spise en pose en gang, og jeg ser på meg selv som en jente med god appetitt for mat!!

Men seriøst....5 poser chips, det tror jeg ikke er appetitten som regulerer. Høres mer ut som det er noe psykisk, eller tvangsspising...

Skrevet

Kanskje han kunne hatt nytte av å ha en matdagbok?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...