Gå til innhold

gikk et skall av en melketann..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentungen er aktiv og .. til tider litt uforsiktig - det går fort i svingene. Og i dag har hun klart å tryne på badet, og slått haka ned i dolokket - og slått et skall av en melketann. Hjørnetann - for sikkerhets skyld, så den er ganske skarp nå.. Hun er blå på haka, men ellers virker det ikke som om det er noe annet galt. Jeg regner med at jeg tar en tlf til tannlegen/tannpleier i morgen - men så lurer jeg litt nå.. om det er nødvendig?! Så lenge hun ikke har vondt (bortsett fra haka), er det noe tannlegen gjør med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har den delen av tanna som falt av, legg den i melk og ta den med til tannlegen så limer de den på igjen...

Men vet ikke om dette kun er mulig innen en viss tid etter at det skjedde så ring tannlegen og hør med dem du:)

Skrevet
Hvis du har den delen av tanna som falt av, legg den i melk og ta den med til tannlegen så limer de den på igjen...

Men vet ikke om dette kun er mulig innen en viss tid etter at det skjedde så ring tannlegen og hør med dem du:)

TS her, orker iikke logge på..

Jeg tenkte ikke på det - men fant ikke noen bit i går heller.

Men vi har vært hos tannlegen i dag, og det er ingen andre skader - heldigvis. Tannlegen la på litt kompositt, for å fjerne skarpe kanter - og ikke minst for å forebygge karies. For det er noen år til den tanna skal løsne av seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...