Gå til innhold

Samboer reist

Anbefalte innlegg

Gjest syk_kjerring
Skrevet

Samboeren min har reist på "ferie" for å fikse noen gamle ting i 14dager, føler meg så ensom alt.. Er gravid og sliter med bekken ol. og føler at han har sviktet meg siden han reiste... Men vet at det ikke var lett for han å reise heller så det på han og han var kjempe lei seg.. Føler meg så slem da jeg merker jeg er sur på han fordi han ikke er her med meg!! Er så urettferdig, han reiser bort og jeg er her har vondt å slite er jeg!! Har ikke lyst til å snakke med han da han ringer samtidig som jeg vil ikke gjøre noe annet enn å snakke med han!!

Savner han, er redd for han men er så sur og lei meg samtidig!! Kansje litt sjalu også! Hvordan skal jeg oppføre meg mot han??

Føler virkelig for å være sur å gretten men vil ikke ødelegge ferien hans heller!! ååå... Er gal jeg!! :sjenert: Vet ikke hvordan jeg skal takle dette og han har ikke landet ennå engang! Hvordan skal jeg klare det i 10 dager...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo begynne med å skaffe deg et selvstendig liv! Det du holder på med nå er jo en oppskrift på skilsmisse. Hvem orker å leve et liv med noen som ikke makter å underholde seg selv, finne på ting, glede seg over seg selv og livet generellt?

Stakkars mann.

Gjest Purple Haze
Skrevet

10 dager alene fikser du fint! Prøv å fokusere på at det faktisk kan være deilig med litt alenetid, og hvor stas det blir å se hverandre igjen når han kommer tilbake.

10 dager er jo ingenting i den store sammenhengen. Aktiviser deg med ting du liker å gjøre, enten det er å lese, bake, svømme, være sammen med familie og venner, ha en plei-deg-selv-kveld, se på tv, strikke, løse kryssord +++++.

Jeg regner med at du ønsker at han skal glede seg til å komme hjem igjen og treffe deg? Tror ikke han vil glede seg så veldig hvis du sutrer i telefonen hver gang du snakker med han.

Her kan det gå en måned mellom hver gang jeg ser kjæresten. Klart det er hardt, men jeg må jo bare leve mitt liv selv om han ikke er i nærheten.

Skrevet

Måtte han reise? Eller er det bare "for gøy"? Ignorerte han dine følelser i avgjørelsen, eller hadde han ikke noe valg? Er du lei deg fordi han må reise eller fordi du føler deg overkjørt i avgjørelsen om turen?

Hvis dette var noe han måtte, var det kanskje best å få det unna nå før babyen kommer?

Heldigvis går det jo over ganske fort, og det er et engangstilfelle? Se det fra den lyse siden: Han kunne jo ha jobbet i nordsjøen...

Men jeg skjønner at det ikke er kjekt å føle seg gravid, halvskrøpelig og alene. Jeg hadde ikke likt det jeg heller.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Se det fra den lyse siden: Han kunne jo ha jobbet i nordsjøen...

Er det det verste som finnes liksom? For det gjør nemlig kjæresten min...Og det går stort sett veldig fint. Men så er jeg veldig selvstendig og liker alenetid.

Det var dagens avsporing... :sjenert:

Cluet er vel å finne noe positivt ved å få alenetid. Og ikke sutre og klage, uansett hva grunnen er til at han reiste.

Skrevet
Måtte han reise? Eller er det bare "for gøy"? Ignorerte han dine følelser i avgjørelsen, eller hadde han ikke noe valg? Er du lei deg fordi han må reise eller fordi du føler deg overkjørt i avgjørelsen om turen?

Hvis dette var noe han måtte, var det kanskje best å få det unna nå før babyen kommer?

Heldigvis går det jo over ganske fort, og det er et engangstilfelle? Se det fra den lyse siden: Han kunne jo ha jobbet i nordsjøen...

Men jeg skjønner at det ikke er kjekt å føle seg gravid, halvskrøpelig og alene. Jeg hadde ikke likt det jeg heller.

Han kunne ha ordnet det på en annen måte men var enklere sånn.. Er bare det at dette tar 1t og ordne skjønner ikke hvorfor han må bli så lenge!! Er på en måte et engangstilfelle men er ikke første gang heller, 3gangen i år!! Og det som er er at det blir så plutselig bestmet, fikk vite det i går og han reiser idag liksom!!Mener det ikke bare er å reise til andre siden av verden, jeg er jo redd for at noe skal skje! Er gravid i 8mnd. så hva vis ungen kommer eller no? Og da folk sier som her skaff deg et liv får jeg litt sånn: hæ??Kan ikke farte rundt og ha det super gøy da nesten ikke kan gå og føler meg helt BLÆ + at jeg bor langt unna familie og nesten alle venninene mine bor et stykke unna! Orker ikke kjøre flere timer for en kaffe! Men skal finne på noe! ta det med ro! Men synes det er kjederlig at han har reist og hormonene raser pga. av dette :sjenert:

Skrevet
Han kunne ha ordnet det på en annen måte men var enklere sånn.. Er bare det at dette tar 1t og ordne skjønner ikke hvorfor han må bli så lenge!! Er på en måte et engangstilfelle men er ikke første gang heller, 3gangen i år!! Og det som er er at det blir så plutselig bestmet, fikk vite det i går og han reiser idag liksom!!Mener det ikke bare er å reise til andre siden av verden, jeg er jo redd for at noe skal skje! Er gravid i 8mnd. så hva vis ungen kommer eller no? Og da folk sier som her skaff deg et liv får jeg litt sånn: hæ??Kan ikke farte rundt og ha det super gøy da nesten ikke kan gå og føler meg helt BLÆ + at jeg bor langt unna familie og nesten alle venninene mine bor et stykke unna! Orker ikke kjøre flere timer for en kaffe! Men skal finne på noe! ta det med ro! Men synes det er kjederlig at han har reist og hormonene raser pga. av dette :sjenert:

Han reiser bare plutselig til andre siden av verden for 3. gang i år?? Da hadde jeg også lurt litt hadde jeg vært deg.

Vet du hva han skal der da?

Skrevet
Han reiser bare plutselig til andre siden av verden for 3. gang i år?? Da hadde jeg også lurt litt hadde jeg vært deg.

Vet du hva han skal der da?

Til forskjellige steder 1. gang for og besøke en kamerat. Var i Europa det da... 2. gang på ferie med en kamerat og nå dette.. vil reise litt jeg å!!! huff.. jaja.. Han ringte nå og sa han hadde landet men... Og altid da han er ute på tur ringer han hele tiden, sender meld og kjøper masse gaver og sånn.. Samker bittert.. hehe..

Skrevet

Oi oi, dette hørtes slitsomt ut. Tror jeg ville fått problemer med å puste. Som noen her sa; det du holder på med er oppskriften til en skillsmisse!

Du må bli selvstendig, jente. Ellers kommer dere begge til å gå på veggene en dag. Hva med å invitere noen venninner i løpet av desse 10 dagene. Sikkert mye annet du kan finne på. Strikke til babyen, vaske babyklær og ordne til i skapet til den lille, bake masse godt å putte i fryseren. Det kommer du til å sette pris på når babyen kommer, og du ikke har tid til noe annet enn å ta deg av den.

Eller rett og slett kjøp deg en god bok, lær deg å kose deg alene. Er helt sikker på at din mann vil sette pris på det, for hvis du har vært sånn som dette lenge, er jeg helt sikker på at han trenger litt LUFT nå.

Skrevet (endret)
Oi oi, dette hørtes slitsomt ut. Tror jeg ville fått problemer med å puste. Som noen her sa; det du holder på med er oppskriften til en skillsmisse!

Du må bli selvstendig, jente. Ellers kommer dere begge til å gå på veggene en dag. Hva med å invitere noen venninner i løpet av desse 10 dagene. Sikkert mye annet du kan finne på. Strikke til babyen, vaske babyklær og ordne til i skapet til den lille, bake masse godt å putte i fryseren. Det kommer du til å sette pris på når babyen kommer, og du ikke har tid til noe annet enn å ta deg av den.

Eller rett og slett kjøp deg en god bok, lær deg å kose deg alene. Er helt sikker på at din mann vil sette pris på det, for hvis du har vært sånn som dette lenge, er jeg helt sikker på at han trenger litt LUFT nå.

Luft? Er det ikke det han får når han driver sånn og ferierer uten henne flere ganger da? Skjønner henne godt jeg. Ikke noe synd på denne mannen nei.

Derimot er det ikke særlig morsomt å bli satt igjen hjemme gang på gang.

Særlig ikke når en er høygravid.

Ikke alle er så interessert i redebygging heller, som du foreslår som tidsfordriv. Mannen vil sikkert sette pris på det, og ellers få gjøre akkurat som han vil, men hvorfor være i et forhold hvis man heller vil gjøre alt alene, og trenger "luft" hvis den andre skulle komme til å ønske noe som helst av forpliktelse?

Endret av Illiya
Gjest Gjest_Bille_*
Skrevet

Får to tanker når jeg leser dette: Den positive: Nå får du 10 dager helt for deg selv! Du kan telle måneder til neste gang du får noe alenetid.

Den negative: Drar han virkelig på ferie når du er i 8. måned? Er han klar over at du kan føde når som helst? En rar prioritering, synes jeg. Å føde 2 uker før og etter termin er helt vanlig. Jeg ville ikke engang ha latt min mann drikke alkohol en måned før termin i tilfelle tidlig fødsel.

Men kanskje han har en veldig god grunn?

Skrevet

Skjønner det godt jeg!!

Vet ikke hvordan jeg hadde tatt det..

:klemmer:

Skrevet
Det høres veldig ut som om han er utro.

Neinei.. det tror jeg absolutt ikke siden jeg kjenner de han er hos å de ringer meg og sånne ting.. + at jeg leser han ganske godt på alle disse årene...

Skrevet
Neinei.. det tror jeg absolutt ikke siden jeg kjenner de han er hos å de ringer meg og sånne ting.. + at jeg leser han ganske godt på alle disse årene...
Slapp av, du. Med en gang noen starter en tråd hvor et forhold ikke går helt på skinner vil noen bitre sjeler påstå at han er utro. Stol på samboeren din.
Skrevet

Jeg har forståelse for at du ikke har det lett pga graviditeten. Ja, det er en helt sprø tid å velge å ta seg ut ferie på.

Det du derimot kan gjøre nå, er å bevise ovenfor deg selv at du kan klare deg alene,ha det fint alene, at du greier deg, som et selvstendig menneske. Ha ambulansen på speed dial om du er bekymret, og ha med deg telefonen overralt.

Ta fotbad,se filmer,les bøker,tenn lys, les pedagogikk, og tenk på den lille som skal komme snart..

ta en titt på desse vakre bildene i mellomtiden, og gled deg :)

http://lisaharrisonphotography.com/blog/?t...rn-photographer

Skrevet

Skjønner godt at du ikke liker det, og jeg skjønner at det kan være vanskelig for deg å være alene nå som du er så langt på vei. Vet ikke hvordan jeg hadde tatt det selv. Men jeg tror ikke du vinner noe på å være sur mot han når han ringer deg, som du selv sier så vil du jo snakke med han selvom du er sur. Hvis du er sur når han ringer slutter han kanskje å ringe?

Når det gjelder tiden alene, så får du bare prøve å gjøre det beste ut av det. La han se deg fra en ny side når han kommer hjem! La han se deg som ei selvstendig jente, som har benyttet tiden til å kose seg og ta vare på seg selv. Skjønner at det ikke er så mye utenom hjemmet du kan gjøre akkurat nå, men håper du klarer å få dagene til å gå uten å savne han alt for masse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...