Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Kona og jeg fikk tak i noen ganske billige SAS billetter og vi drar til Thailand i november - turen denne gang går til Phuket :-) Vi var der for mange, mange år siden som dere kan se av dette tidlige reisebrevet http://gardkarlsen.com/thailand.htm men etter dette har vi kun vært på andre plasser i Thailand. Vi har bestemt oss for å bo på et hotell som heter Avista (http://www.avistaphuket.com/) som ligger mellom strendene Kata og Karon ettersom vi fikk det ganske billig. Jeg antar at vi kan brenne oss litt ettersom hotellet ikke åpner før 1. november og vi skal der i midten av november men vi får satse på at de er ferdige med det grøvste av arbeidet før vi kommer ;-) Jeg ble litt overrasket da jeg sjekket prisen på et rom på hotellets hjemmeside og der var det notert til ca 5000 Baht. Men da jeg sjekket på hotellsiden Agoda så var rommet priset til 3000 Baht. På bakgrunn av dette tok jeg kontakt med hotellet og spurte om jeg ikke kunne få booke direkte hos dem men til en pris som lignet litt på Agoda - men de bare sendte mail tilbake med den offisiell prislisten. Så da booket jeg på Agoda og fikk rommet for ca 500 kroner inkludert frokost og skatter/avgifter

Men over til mitt spørsmål: hva kan jeg forvente av Kata beach? Er det enkelt å komme seg rundt til de andre strendene? Hva koster en taxi til Patong beach? Hvordan er det med restaurant på Kata beach? Noen som dere kan anbefale? Er området mellom Kata og Karon beach en god lokasjon? Været i november pleier vel å være ganske bra eller? Vel, jeg tar imot all info med takk :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Enja_*
Skrevet

Jeg har bodd på Kata Beach, og neste gang kunne jeg tenke meg å bo midt mellom Kata og Karon. Det beste er i grunnen å bo rett på stranda. Det er selvsagt billig å ta tuk-tuk til/fra stranda, selv om prisene på tuk-tuk har steget veldig de siste årene.

Det er enkelt å ta en tuk-tuk til de andre strendene. Kata Noi var nydelig, vi dro heller dit fremfor Kata... Freedom Beach er et must, selv om det er reltaivt dyrt å ta longtailbåt ut dit. Stranden midt mellom Kata og Karon er forøvrig veldig fin, så dere vil nok trives der.

Når det gjelder restauranter, så ble vi anbefalt mange, vi prøvde også flere, men syntes selv at i grunnen fikk man god mat overalt. De beste måltidene var dog i små familierestauranter og mer anonyme steder. De anbefalte restaurantene var mer turistfeller som var overpriset og stappfulle...

Anbefaler shopping på Phuket Sentral Festival, et stort senter nært Phuket Town. Det er mer skikkelige butikker der enn feks Jungceylon i Patong. Ellers var det såkalte perlemarkedet en skuffelse.

Skrevet

Hei Gard! Ååååhhh...eg åg vil t Kata Beach :-)

Me pleie bu på Kata Beach resort, og rett øve der ligge ein av våre Kata-favorittar; Nathalies.

På strandå e Kata BBQ lunch-favoritten.

Enkelt&greit å ta både tuk-tuk og taxi t Patong & omeign.

Enig i at Central Festival e bra for shopping.

Båtturer må dokke åg få me..men dåkke har vel allerede våre på di fleste:-)

God tur!! Glede meg t å lesa reisereferat!

Skrevet
Hei

Kona og jeg fikk tak i noen ganske billige SAS billetter og vi drar til Thailand i november - turen denne gang går til Phuket :-) Vi var der for mange, mange år siden som dere kan se av dette tidlige reisebrevet http://gardkarlsen.com/thailand.htm men etter dette har vi kun vært på andre plasser i Thailand. Vi har bestemt oss for å bo på et hotell som heter Avista (http://www.avistaphuket.com/) som ligger mellom strendene Kata og Karon ettersom vi fikk det ganske billig. Jeg antar at vi kan brenne oss litt ettersom hotellet ikke åpner før 1. november og vi skal der i midten av november men vi får satse på at de er ferdige med det grøvste av arbeidet før vi kommer ;-) Jeg ble litt overrasket da jeg sjekket prisen på et rom på hotellets hjemmeside og der var det notert til ca 5000 Baht. Men da jeg sjekket på hotellsiden Agoda så var rommet priset til 3000 Baht. På bakgrunn av dette tok jeg kontakt med hotellet og spurte om jeg ikke kunne få booke direkte hos dem men til en pris som lignet litt på Agoda - men de bare sendte mail tilbake med den offisiell prislisten. Så da booket jeg på Agoda og fikk rommet for ca 500 kroner inkludert frokost og skatter/avgifter

Men over til mitt spørsmål: hva kan jeg forvente av Kata beach? Er det enkelt å komme seg rundt til de andre strendene? Hva koster en taxi til Patong beach? Hvordan er det med restaurant på Kata beach? Noen som dere kan anbefale? Er området mellom Kata og Karon beach en god lokasjon? Været i november pleier vel å være ganske bra eller? Vel, jeg tar imot all info med takk :-)

Hei! Jeg har bodd i Kata/Karon i et år og kan sikkert hjelpe deg litt! Kata beach er et litt mindre, rolig sted men absolutt nok restauranter, barer og fornøyelser til å behage de fleste! Det er enkelt å komme seg rundt til andre steder fra Kata, det fins massevis av taxier og tuk tuk'er. Været i november har når jeg har vært der, vært litt ustabilt med en god del regnskurer innimellom, men det har også vært flere dager på rad med bare sol:) Når det gjelder restauranter så har jeg flere anbefalinger, alt etter hva prisklasse og hvilken meny dere er ute etter. Two Chefs er en veldig god, skandinaviskdrevet restaurant i Kata, et sted hvor en går hvis en har noe å feire kanskje og for å spise en god biff, hummer eller kyllingmiddag. Men de har også god thai-mat her, alt på menyen er godt! En restaurant hvor de serverer god og billig thai-mat er Ruam Thep, som også ligger utrolig flott til, rett på stranden ved starten av Kata beach. Liker dere mexicansk mat, er Chili en favoritt som ligger i Kata sentrum. Jeg kan fortsette i det uendelige..:) bare spør om dere trenger mer info. god tur!

Skrevet

Hei og takk for tilbakemeldingene. Vi kommer nok til å fokusere bare på å slappe av, spise god mat og kanskje få til en snorkletur til Phi Phi eller Similan øyene. Vi liker godt Thai mat og italiensk mat :-) Vi skal innom Bangkok også så det er bare å komme med forslag der også.

Gjest katagjest
Skrevet

Hei vi var på familie ferie i Kata i sommer og hadde det helt strålende. Vi bodde på Kata palm resort og det var helt supert.

Det er tuk tuk og taxier overalt og det er ikke noe problem å komme seg rundt. Hadde inntrykk av at tuk tuk var noe overpriset, men det er jo ikke så dyrt uansett i norsk målestokk. Vi ordnet ofte taxi gjennom hotellet og det kostet ikke mye mer å leie en sjåfør for hele dagen og få han til å kjøre oss rundt enn en liten svipptur.

Vi var på padle tur til Phang ngna bay og det var en opplevelse.

Kata er et lite og koselig sted uten alt for mye nattliv og leven. Mange bra resturanter. Vi fikk god mat på alle steder vi var. Siden vi var der i lavsesong var det ofte store rabater på menyene. På stranden ligger Kata mama og Kata bbq som er utmerkede lunsj på stranden steder. Meny utvalget er nok noe turistifisert og tilpasset turist ganer, men god og velsmakende mat. Maten kunne være like god på et billig sted som på finere resturant med hvite duker.

Eneste negative er nok at skreddere maser ganske hemningsløst og vi blei litt lei av deres henvendelser hver gang vi passerte.

Skrevet

Takk for tilbakemeldiingen :-) Jeg er vant med "masing" fra selgere fra turer til Bangkok, Hong Kong etc så jeg har lært med å takle det på et vis ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...