Gjest Gjest_stine_* Skrevet 15. oktober 2009 #61 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg må si Marlo kommer heldigst ut av denne lille disputten her. Også jeg stusset på hvorfor du bare slang ut av deg de korte setningene du gjorde, uten å forklare hva du egentlig mente. Kanhende du tenkte resten av utsagnet i hodet ditt, men det er ikke like lett for oss andre å forstå hva som menes, vet du... Men godt å se at du KAN forklare deg! Selv om man ønsker å si sin mening er det ikke bestandig man har tid til å gå i dybden. Men jeg tror at jeg i et senere innlegg i korte trekk fikk fram hovedargumentene og svarte på det Marlo etterlyste.
kisskissbangbang Skrevet 15. oktober 2009 #62 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg ønsker meg barn, men har ikke noen mann. Har et langt forhold bak meg, og orker ikke innvolvere meg i noe nytt på lang tid. Begynner likevel å bekymre meg for at tiden er i ferd med å renne ut med tanke på egne barn.Ikke fordi jeg er så gammel(27 år), men pga fare for livmorkreft. Fjernet deler av livmorhalsen, men føler meg ikke trygg på at det ikke kan komme igjen. Vet man kan dra til danmark og bli kunstig befruktet. Men det er jo dyrt, og mye styr. Vurderer nå seriøst å "ordne det" med en tur på byen.Er motivert og forberedt på tilværelsen som alenemor. Er det noen som har fått barn på denne måten som har erfaringer å dele? Eller andre med formeninger? Og hva med mannen som blir far ufrivillig/uten å få vite om det? Og hva med barnet som mest sansynlig ikke vil kunne få noe normalt forhold til pappaen sin? Så utrolig egoistisk og/eller lite gjennomtenkt, TS!
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 15. oktober 2009 #63 Skrevet 15. oktober 2009 Mannen blir jo ikke lurt, men man er jo tross alt to om å lage et barn, så idet mannen tar i bruk sin sædpistol vet han hva det kan ende med. Jeg har heller ikke tenkt å lyge om at jeg bruker p-piller.Har heller ikke tenkt å nekte han å få være far til sitt barn om han ønsker det. Javel.. så da har du tenkt å si ifra på forhånd at det er meningen dere skal lage barn? Tviler på det blir så mye på deg med den sjekkelinja Evt så skal du bare vente til du er så "heldig" å møte en som verken insisterer på kondom eller spør deg om du bruker noen form for prevensjon? Jeg mener fremdeles det er lureri, du holder tilbake veldig viktig informasjon. Menn burde kanskje ikke spre sin sperm for alle vinder hvis de ikke vil bli fedre, men samtidig så har de (kanskje dumt nok) ofte tillit til at den de puler enten er på pillen eller in worst case vil knaske en angrepille dagen derpå. Jeg mener absolutt ikke det er etisk forsvarlig å utnytte andre menneskers godtroenhet eller dumhet.
Caramba Skrevet 15. oktober 2009 #64 Skrevet 15. oktober 2009 Det er skikkelig uærlig å lure en fyr på byen til å bli pappa. Reis heller til Danmark. Tenk på denne mannen, kanskje han vil delta litt mer i barnets liv den du hadde tenkt deg. Kanskje han til og med overtar omsorgen hvis han ikke synes du er egnet til å oppdra hans barn? Du aner ikke hva du begir deg inn på hvis du får barn med en mann du ikke kjenner. Lurer egentlig på om noen med den tankegangen bør bli foreldre overhode? Det virker veldig umodent.
Gjest Gorgonzola Skrevet 15. oktober 2009 #65 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg håper virkelig ingen av dere som har skrevet alle disse egoistiske, tåpelige, lite gjennomtenkte, lite voksne innleggene i denne tråden (de fleste med andre ord) ikke "står på krava" i likestillingsdebatten. Dere har med dette null troverdighet i så måte, bare så det er nevnt. Jeg er skremt av dere.
Gjest uinteressert Skrevet 15. oktober 2009 #66 Skrevet 15. oktober 2009 etter min mening er ikke det å få barn en menneskerett, eller en rett som det er nevnt tidligere. Det å få barn er en velsignelse man ikke skal ta for lett på. Alt for mange mennesker får barn av egoistiske grunner, eller som "resultat" av ulykker. MAnge av dem burde aldri fått barn i det hele tatt. Samtidig vil jeg legge til at selvom de er mange, er de ikke i flertall. DE fleste gjør en god jobb. når det er sagt, er det slik at barn krever mye jobb og innsats, både personlig og økonomisk. Hva gjør TS dersom hun skulle bli syk igjen, og eventuelt dø. Dette barnet kjenner da ikke sin far, og blir en kasteball blant fosterhjem osv, med mindre ho har familie som kan ta seg av barnet. Er det en fremtid ho ønsker? (jaja, jeg vet det finnes mange aleneforeldre hvor dette kan skje, men nå snakker jeg om TS). det ts burde tenke på er grunnen til at hun ønsker et barn. er det fordi ho "har lyst på" et barn, er ikke det grunn nok. Jeg syns at ho burde ha noe å tilby dette barnet annet enn sitt eget ønske om noen. Og med tilby mener jeg økonomisk, visdom, kjærlighet osv. En del av foreldrenes ansvar er å lose barnet gjennom hvertfall første del av livet, og oppdra barnet. og DET er et veldig stort ansvar! har TS tenkt gjennom alt det?
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #67 Skrevet 15. oktober 2009 Direkte uetisk selv om situasjonen din er som den er ! Selv om du skulle finne en som en så ansvarsløs og det er litt hans "feil" om du faktisk blir gravid, så bør ingen lures til å bli far. Og du er ung ! Ting kan endre seg for deg i løpet av kort tid. Har en i familien som har blitt lurt slik, ei som bare var ute etter å få unge...lurte med seg gutter som var så fulle at de ikke husket å ha møtt dama engang.Hun ville etter noen år finne ut hvem som var faren for å få bidrag...så han fant ut at han var far når ungen var flere år gammel etter at flere stykker måtte ta DNA test. Hva om det ikke klaffer med første forsøk heller? (han har foresten nå full foreldrerett på ungen) Som nevnt...ting kan snu, for et år siden hadde jeg aldri trodd at jeg skulle være så lykkelig som nå, med en fantastisk samboer og en liten som kommer om noen måneder. jeg er foresten på din alder. Tenk deg om !!!
Gjest Lea Skrevet 16. oktober 2009 #68 Skrevet 16. oktober 2009 I min mening er det umoralsk og galt å gjøre noe slikt.Å frata et barn mulighet til en far å ha et normalt forhold til, og å lure en mann på en slik måte. Dessuten, du kan ikke vite noe om denne mannen, for alt du vet kan han ha kjønnsykdommer, arvelige sykdommer, eller han kan ville være mer involvert enn det du tror.
LilleMy28 Skrevet 16. oktober 2009 #69 Skrevet 16. oktober 2009 For det første: dette er noe av det dummeste jeg har hørt! Men så skal jeg være litt seriøs: 1. Fare for livmorhalskreft: jeg regner med at du er nylig konisert, da har de fjernet de delene som hadde celleforandring, sjansen for at det kommer tilbake er der, men med hyppig oppfølging som er vanlig etter konisering er sjansen for at det vil utvikle seg til kreft minimal da det vil bli oppdaget tidlig. Jeg ble selv konisert for den alvorligste graden celleforandring (de sa det var forstadie til kreft) da jeg var 28 år, så jeg skjønner "panikken" din, jeg opplevde akkurat det samme. Jeg tenkte at dersom jeg ble frisk nå så skulle jeg ha barn samme søren. Heldigvis roet det seg og jeg ble fornuftig igjen. Jeg ble mamma for første gang som 32-åring og vil få nr.2 når jeg er 34 år. Og i mellomtiden har jeg ikke fått påvist nye celleforandringer. 2. Pga av konisering/fjerning av deler av livmorhalsen er det større fare for moderate plager i svangerskapet, som f.eks. kraftige kynnere og blødninger. Dette kan føre til sykemelding. Så du bør vite at du er sterk nok til å takle det. 3. Sykdommer som spiseforstyrrelser og depresjon blir gjerne verre i svangerskap og etter fødsel pga hormonene. Jeg har en venninne som har hatt bulumi og var ganske frisk før graviditeten, men ble til de grader syk underveis. Så det er greit å vite at et svangerskap kan gjøre deg syk, og igjen må du da vite at du er sterk nok til å takle det alene dersom barnet ikke har en far. 4. Jeg er selv vokst opp uten pappaen min, jeg har jo hatt det fint med stefar og alt, men det har likevel påvirket meg mye og de mener det kan være mye skyld i depresjonene jeg har hatt. Har slitt en del med å finne identiteten min bl.a. Vil du virkelig gjøre et valg som kan påvirke barnet ditt sin helse?
FangeLiv Skrevet 16. oktober 2009 #70 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg får inntrykk av at dette ikke er så gjennomtenkt fra ts sin side. Så det var jo flott at du fikk luftet det her på kg. Ikke bli lei deg og gå ned i kjelleren pga alle de harde ordene du har fått her. Du hadde en ide som var temmelig dårlig, det har du fått bekreftet fra alle hold her, nå kan du tenke videre på hvilke strategier du heller kan bruke for å få et godt liv. Første skritt er nok uansett å finne noen å prate med, enten profesjonelle eller noen andre du stoler på. Som flere andre har nevnt, det kan være når som helst at du kommer på høyden, møter en person du kommer til å elske og skape et liv sammen med. Å få et barn her og nå vil ikke løse noe som helst.
Lurvina Skrevet 16. oktober 2009 #71 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg håper virkelig ingen av dere som har skrevet alle disse egoistiske, tåpelige, lite gjennomtenkte, lite voksne innleggene i denne tråden (de fleste med andre ord) ikke "står på krava" i likestillingsdebatten. Dere har med dette null troverdighet i så måte, bare så det er nevnt. Jeg er skremt av dere. Har ikke de fleste som har skrevet her kommet med kommentarer der de viser at de tar avstand fra det ts skriver om da :klø:
Gjest Balla Skrevet 19. oktober 2009 #72 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg får inntrykk av at dette ikke er så gjennomtenkt fra ts sin side. Så det var jo flott at du fikk luftet det her på kg. Ikke bli lei deg og gå ned i kjelleren pga alle de harde ordene du har fått her. Du hadde en ide som var temmelig dårlig, det har du fått bekreftet fra alle hold her, nå kan du tenke videre på hvilke strategier du heller kan bruke for å få et godt liv. Første skritt er nok uansett å finne noen å prate med, enten profesjonelle eller noen andre du stoler på. Som flere andre har nevnt, det kan være når som helst at du kommer på høyden, møter en person du kommer til å elske og skape et liv sammen med. Å få et barn her og nå vil ikke løse noe som helst. Enig
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #73 Skrevet 25. oktober 2009 Syk verden vi lever i. Nå skal folk (spesielt da kvinner) ha barn som ett slags sjeldedyr. Barn blir i dag produsert til glede for foreldre. Syns ts er kynisk og egoistisk og umoden, men danmarkstur høres heller ikke noe bedre ut. Man bør ikke gi kvinner som ønsker barn muligheten til å få seg barn som aleneforeldre. Barn skal ha to foreldre. Noen som nevnte innavl her også ja. Det er jo sånn det blir om utviklingen fortsetter. generasjoner mennesker som har vokst opp med mor og ikke aner noe om sitt biologiske opphav på farssiden. Det er ingen menneskerett å få barn!
Gjest Gorgonzola Skrevet 25. oktober 2009 #74 Skrevet 25. oktober 2009 Har ikke de fleste som har skrevet her kommet med kommentarer der de viser at de tar avstand fra det ts skriver om da :klø: Nei
Anglofil Skrevet 26. oktober 2009 #76 Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Tråden er ryddet for utenomsnakk. Er det noe man reagerer på i forhold til emnet i denne tråden eller lignende, foreslår jeg at man lager en tråd om dette på ris og ros. Yvonne (mod) Endret 26. oktober 2009 av Yvonne
Gjest Gjest_K Skrevet 26. oktober 2009 #77 Skrevet 26. oktober 2009 Ser virkelig ikke problemet her, iaf. om du fører en kontrakt på at han ikke må stå økonomisk til ansvar (om det er lov å gjøre engang vet jeg ei). Personlig er jeg gutt og totalt uinteressert i forhold, men jeg liker tanken på å ha et par unger flygende rundt så jeg har tenkt tanken selv jeg. Møter jeg på ei bra nok dame for ONS/Fuckbuddies så er det bare fint om hun blir gravid. Seff vil jeg stille opp så mye jeg får lov til, bare jeg slipper å binde meg til en person så er jeg happy.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå