Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Chiffon
Skrevet
Signerer.

Og så skal du plutselig finne igjen en ONS for å si "lurte deg! Graviiiiid!"....veldig hyggelig. Og da skal han vel betale for seg også da?

Man taper jo sånn sett potensielt flere tusen kroner i måneden på å dra til Danmark, det må da være mye bedre å lure en mann til å bli far for så å tyne han for farsbidrag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Eller kanskje dette plutselige önsket er kommet fordi da tror du at din sykdom (var det bulimi?) kan heles dersom du får et barn å tenke på?

Dette plutselige ønske? Nei, dette er ikke noe jeg plutselig kom på. Jeg ville heller ikke velge å bli alenemor, men jeg kan velge å bli mor. Ikke som et "verktøy" for å bli frisk, men håper og tror at det kan få meg på rett vei og ta ansvar for meg selv og den lille.

Skrevet
Åh, så du skal fortelle han at du er ute etter å få barn med han først?

Ja da blir det jo noe annet.

Jeg er forøvrig helt med på at en mann som puler deg uten gummi og uten å stille spørsmål sannsynligvis har gjort det mange ganger før, og lett kan gi deg langt mer enn en baby.

To ord: Runde Rudberg

Den mannen har (etter eget utsagn) aldri brukt gummi, og aldri hatt kjønnssykdommer (ifølge ham selv). Og det er jo blitt noen unger her og der i årenes løp..Over hele Norge faktisk. At det finnes flere slike mannfolk er nok sannsynlig, men jeg ville aldri hatt barn med en slik en. Siste sort..

Skrevet
To ord: Rune Rudberg

Den mannen har (etter eget utsagn) aldri brukt gummi, og aldri hatt kjønnssykdommer (ifølge ham selv). Og det er jo blitt noen unger her og der i årenes løp..Over hele Norge faktisk. At det finnes flere slike mannfolk er nok sannsynlig, men jeg ville aldri hatt barn med en slik en. Siste sort..

Skrevet

Mange jenter har nok gjort dette før deg...

Men prinsippielt er jeg imot så kynisk utnytting av andre mennesker.

Hvis du gjennomfører det, må du enten stå for at du er helt drøyt kynisk og stygt egoistisk (og i manges øyne forferdelig umoden), eller lyve for alle (inkludert barnet) og si at det skjedde helt uplanlagt.

Verken det ene eller det andre er spesielt akseptert. Spør du meg høres Stork ut som det beste alternativet for deg og ditt fremtidige barn.

Skrevet

Min formening er at dette er stygt og umoralsk. Greit nok at du ønsker deg et barn og er forberedt på å ta vare på dette alene. Men jeg syns ingen skal tvinges til å bli far mot sin viten og vilje. Greit nok at mannen har et ansvar for prevensjon og er klar over hva som kan skje når man har ubeskyttet sex. Men syns saken blir annerledes når du bevisst prøver å utnytte noen.

Dette er spesielt også viktig i forhold til barnet. Hva skal du svare ungen når den blir gammel nok til å spørre om forholdet mellom deg og faren?

Og om den uheldige mannen velger å ta del i barnets liv, hva tror du han vil svare den dagen sånne spørsmål dukker opp?

Skrevet
Jeg tenker faktisk å informere mannen dersom graviditeten blir en realitet. Og lar det bli opp til han om han ønsker å bidra med samvær osv.

Hva med å heller annonsere etter en homse å dele ungen med? Han kan ikke få barn av høyst praktiske grunner, og han blir en fin pappa uten at du trenger å tenke på at han begynner å løpe etter deg. Ungen får to foreldre. Du får hjelp og avlastning og du unngår å måtte ha deg med potensielle ekle sykdomsbefengte griser. Du kan kreve helseattest og dere bruker "kjøkkenbordsinseminasjon".

Man kan ordne slikt uten å bedra noen, snyte, lure eller betale dyrt. Og dere kan bli enige om samværskontrakt, deling av penger, utstyr og alt det der på forhånd.

Gjest Gorgonzola
Skrevet (endret)

Det er vel bare jenter som kan få seg til å holde en slik diskusjon på et såkalt "normalt" nivå og komme med gode råd og back-up i forhold til trådstarters ønsker og tanker. I mitt hode burde dette vært straffbart ved lov - og vi menn blir beskyldt for å være både kyniske og egoistiske. Er dere virkelig så dumme?

Skam!

Endret av Gorgonzola
Gjest SmallTalk
Skrevet

Ts: Fy fa..! Ikke nok med at su motsier deg selv på det å være alenemor, men du driter i om du får kjønnsykdommer eller sprer kjønnsykdommer i tillegg. For ikke å snakke om at du bevisst ønsker å misbruke en mann, og ved en eventuell graviditet så kommer du i tillegg til å sette han i klemma ved å fortelle han om graviditeten og bruke han som melkeku for penger? Nei, ærlig talt! Det er sjelden jeg blir kvalm av folk her inne, men i kveld tok du kaka.

Skjerp deg!

(Og har du ikke råd til å dra til Danmark, så har du heller ikke råd til å ha et barn. Men får du mann etter en "one night stand" så kan du i det minste bruke han som melkeku for barnebidrag. :ironi:)

Skrevet
Og føre han opp som far? (Noe NAV kommer til å presse deg hardt på). I så fall kan han lett komme i situasjonen hvor han må betale deg bidrag enten han liker det eller ikke, uansett hva han selv velger.

Naturligvis skal han betale bidrag. Noe annet ville ha vært uhørt.

Skrevet

Jeg syns heller ikke noe om at man skal lure menn til å bli fedre. Men så lenge menn ikke bruker prevansjon har de nå egentlig bare seg selv å takke. Derfor, gutter bruk kondom.

Men jeg er heller ikke enig i at noen mener det er bedre bedre at hun drar til Danmark da. Barnet får aldri vite hvem far er. Samtidig skal staten ta "fars" økonomiske forpliktelser. Umoralsk mener jeg.

Prøv å finn en mann gjennom en kontaktannonse som ønsker å bli far. Jeg vil tro det er nok av enslige sjeler som gjerne ønsker det.

Uansett skal du fortelle den du ligger med at du ikke bruker prevansjon.

Skrevet
Jeg tenker faktisk å informere mannen dersom graviditeten blir en realitet. Og lar det bli opp til han om han ønsker å bidra med samvær osv.

Da bør du informere han på forhånd. Mange menn antar at kvinner går på p-piller, og jeg tror du kan få en ganske sint barnefar hvis du driver og fører folk bak lyset på den måten. Dra til Danmark hvis du absolutt vil ha barn, eller spør noen du tror vil være med å være forelder.

Skrevet

Reis til Danmark du. Synes du det er dyrt og styrete, skal jeg love deg at du kommer til å takle barn dårlig... Det er både dyrt og styrete å ha barn!

Skjønner at du ønsker deg barn, men tenk deg godt om. For alt du vet kan du treffe drømmemannen i morgen. Og å være alenemor er ingen dans på roser! Det er slitsomt nok bare å være to om omsorgen for et barn. Har du venner og familie som kan komme til å stille opp med litt avlastning? Hvis ikke kan du komme til å gå på en skikkelig smell...

Jeg synes ikke noe om å planlegge graviditet utifra tilfeldig sex med menn du ikke kjenner. Både pga sykdommer, og av respekt for mannen, og det evnt barnet.

Skrevet
Dette plutselige ønske? Nei, dette er ikke noe jeg plutselig kom på. Jeg ville heller ikke velge å bli alenemor, men jeg kan velge å bli mor. Ikke som et "verktøy" for å bli frisk, men håper og tror at det kan få meg på rett vei og ta ansvar for meg selv og den lille.

Synes dette utsagnet i seg selv er ganske horribelt... Man får ikke barn for å greie å "ta seg sammen"! Man tar seg sammen først, og SÅ får man barn!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jeg ønsker meg barn, men har ikke noen mann. Har et langt forhold bak meg, og orker ikke innvolvere meg i noe nytt på lang tid. Begynner likevel å bekymre meg for at tiden er i ferd med å renne ut med tanke på egne barn.Ikke fordi jeg er så gammel(27 år), men pga fare for livmorkreft. Fjernet deler av livmorhalsen, men føler meg ikke trygg på at det ikke kan komme igjen. Vet man kan dra til danmark og bli kunstig befruktet. Men det er jo dyrt, og mye styr. Vurderer nå seriøst å "ordne det" med en tur på byen.Er motivert og forberedt på tilværelsen som alenemor. Er det noen som har fått barn på denne måten som har erfaringer å dele? Eller andre med formeninger?

Og ellers så har vi det bra! Det blir nok fint å høre for barnet når det vokser opp: Nei, far, han vet vi vel ikke hvem er. Barn er ikke noe du har krav på fordi "du har lyst på det" akkurat nå.

Dessuten: Du sier du er forberedt på tilværelsen som alenemor. Hvem skal betale for dette da? Når far ikke betaler, må samfunnet betale. Tror du vi andre er så interessert i å forsørge deg og et barn du fikk alene "fordi du hadde så lyst på det".

Fedre skal oppgis på fødselsattesen så de kan betale. Det finnes for meg ikke andre enslige mødre enn Jomfru Maria og enker.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Det er vel bare jenter som kan få seg til å holde en slik diskusjon på et såkalt "normalt" nivå og komme med gode råd og back-up i forhold til trådstarters ønsker og tanker. I mitt hode burde dette vært straffbart ved lov - og vi menn blir beskyldt for å være både kyniske og egoistiske. Er dere virkelig så dumme?

Skam!

Ja, her er jeg helt enig med deg, mann.

Jeg skal jo også innrømme at det ikke er første gang jeg som kvinne kan si at av og til har menn rett til å avfeie ting, saker og argumenter (eller mangel på sådanne) med begrunnelsen dustete kjærringprat. Sier jeg som har vært feminist siden 70-tallet, men som har gangsynet igjen i enkeltsaker.

Skrevet

Jeg har virkelig ikke noe imot at folk går inn for å bli alenemødre. Alle har personlige grunner til å bli foreldre. Men å lure enn mann til å bli far? Kan ikke tenke meg noe verre. Tenk hvis typen din byttet ut p-pillene med små drops i en periode der du ikke ville ha barn?

Du vet heller ingenting om faren da, familien, sykdom, hvor smart han er osv. Det finnes veldig mange sykdommer som er arvelige og som gjør at barnet aldri kan få ett godt liv. Derfor har meg og mannen reist til Danmark:) Veldig bra service der, og ett bra alternativ når ingenting annet går. Nå har vi en nydelig datter, som ligner på oss begge;)

Har du tenkt på adopsjon? Det virker ikke helt som du er klar for barn når du mener det blir for dyrt å reise til danmark. Har du lyst på barn, gjør du alt for å få det.

Gjest Gjest_stine_*
Skrevet

Jeg syns både å utnytte en mann eller dra til Danmark er like kynisk.

Skrevet
Jeg syns både å utnytte en mann eller dra til Danmark er like kynisk.

Hvorfor? Litt greit å forklare hva du mener når du skriver en slik påstand.

Utnytte en mann mot er jo noe helt annet enn å dra til Danmark.

Gjest Gjest_stine_*
Skrevet
Hvorfor? Litt greit å forklare hva du mener når du skriver en slik påstand.

Utnytte en mann mot er jo noe helt annet enn å dra til Danmark.

Like kynisk, men på ulik måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...