Gjest Imsdal Skrevet 14. oktober 2009 #1 Del Skrevet 14. oktober 2009 Har i det siste hørt mange, kanskje særlig de yngre, si noe jeg stusser litt over. De sier har gjort, som i Lene har gjort Idol Anne har gjort videregående Kaja har gjort Oslo fashion week Osv. Kan man si det på denne måten? Synes det høres så engelsk ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 14. oktober 2009 #2 Del Skrevet 14. oktober 2009 Har i det siste hørt mange, kanskje særlig de yngre, si noe jeg stusser litt over. De sier har gjort, som i Lene har gjort Idol Anne har gjort videregående Kaja har gjort Oslo fashion week Osv. Kan man si det på denne måten? Synes det høres så engelsk ut. Jeg synes også disse setningene er merkelige. Jeg ville ha sagt: Lene har vært med/har deltatt i Idol, eventuelt har vunnet Anne er ferdig med videregående Den siste setningen er uklar for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Imsdal Skrevet 14. oktober 2009 #3 Del Skrevet 14. oktober 2009 Bra det ikke bare er hos meg det skurrer i ørene Har et inntrykk av at det er (som sagt) gjerne yngre som sier det, kanskje gjerne i forbindelse med musikk eller hud- og hår bransjen, der de kanskje henter mye fra utlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ellen_* Skrevet 14. oktober 2009 #4 Del Skrevet 14. oktober 2009 Før var jo det et litt spøkefullt uttrykk, var det ikke? Husker farmor kunne si "Ja, da har vi gjort byen" og humre, etter lørdagshandelen. Men enig i at det høres rart ut. I samme gaten vil jeg plassere den rare bruken av "kan", type "Vi kan glass". Her leser jeg automatick glass som et verb (vet det ikke er det...), og da blir det veldig rart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå