Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym nå
Skrevet

Hei!

Jeg er en an dem som tidligere har registrert meg her hver måned, men nå har jeg hatt en pause herifra en stund for å prøve å ikke tenke så mye på det. Det ble litt belastning og se folk forsvinne ut av forumet... ikke fordi jeg ikke unner alle de gravide at de har fått det til for det gjør jeg absolutt, men det er litt vanskelig uansett. Nå har den "siste" i vennegjengen blitt gravid, mens jeg fortsatt svarer avvikene på alle spørsmål. Vi har prøvd i to år så jeg trenger litt oppbacking for å komme meg/oss videre.

Jeg har ny fastlege som jeg ikke har vært hos, så jeg lurer på om noen av dere kan fortelle meg hva dere gjorde når dere satte i gang utredning. Jeg har lenge tenkt på å ringe og bestille en time men jeg vet ikke hva jeg skal si eller gjøre. Gruer meg litt (kanskje litt mer enn litt også).

Noen snille jenter som kan gi meg litt støtte og tips??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

Hei du!

Jeg vil anbefale deg å be fastlegen om å henvise deg videre til en spesialist.

Lykke til!

Skrevet

Hei! Jeg tok med meg sambo til fastlegen og sa at vi ikke greier å bli gravid. Han henviste oss til en gynekolog, som hadde alt klart for videre utredning. Det viste seg at vi er uforklarig barnløse, da han ikke fant noe feil på verken meg eller sambo. Det er ikke sikkert det er noe feil med dere! :) Jeg grudde meg veldig til å sette ting i gang, det er liksom om å "gi opp" litt. Den følelsen som kom når ting endelig var i gang var en veldig positiv overraskelse. Jeg fikk liksom nytt håp! Så det er lett å si, men det er ikke så mye å grue seg til! Tenk hvis de finner ut at det bare er noe lite som feiler dere, så fikser de det, så lir dere gravide! Masse lykke til! :) (forresten, regner ikke med å forsvinne ut av forumet i nærmeste framtid, I'll be here with you!)

Skrevet

Jeg gikk til fastlegen og sa vi hadde prøvd leeenge å bli gravid, og at siden jeg nå "begynner å dra på årene" så syns jeg/vi det var på tide å sjekke oss. Fastlegen skrev uten noe om å men henvisning til både Ullevål og Aleris for meg/oss. Fikk relativt raskt svar fra både Ullevål og Aleris, valgte Ullevål :)

Samboeren var å leverte sæd-prøve og jeg tok noen blodprøver før vi sammen var inne på Ullevål. Da tok de ultralyd av meg. Senere var jeg inne og tok LAP. De har ikke funnet noen forklaring på hvorfor vi ikke har blitt gravid så vi er også uforklarlig barnløs. Neste time på Ullevål er i januar, men jeg håper jo selvfølgelig vi kan ringe å avbestille den snart!!!

Lykke til med utredningen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...