Gjest Lise Natalie Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Det har seg slik at jeg har veldig mørke hår på armene, ikke mye, men mørke! Jeg er heller ikke den bruneste i verden så hårene synes ganske godt. Jeg liker ikke å gå i tee og andre kortarmede ting grunnet armene, selv om jeg egentlig elsker slike klær! Jeg føler meg ubehagelig, og det er ikke noe morsomt. Laser er uaktuelt, da jeg har lys hårrot fungerer ikke dette.. Dessuten er det kjempe dyrt! Jeg vil heller ikke vokse eller barbere, for da får jeg jo stive hår på armene.. Men en dag prøvde jeg noe helt nytt, noe genialt! Jeg bleket hårene.. og resultatet ble fantastisk og lyst! Hårene syntes nesten ikke.. Resultatet varer desverre ikke mere enn maks 1-2 uker, og jeg har gjentatt denne behandlingen. Problemet er bare at det gjør så HIMLA vondt!! Det sies at man skal lide for skjønnheten, men dette er virkelig lidelse også. Jeg bleket armene senest istad, og tårene renner som bare rakkern! I det siste har jeg måtte skyllet ut behandlingen før den egentlig skal skylles ut, fordi det har gjort så vondt. Men det står ikke noe om smerte ved bruksannvisningene, er det bare jeg som opplever det? Se for deg at du klør inntens en plass, men under denne behandligen klør man virkelig over alt på armen, det stikker og klør, men når du klør deg (noe du egentlig ikke skal) så hjelper det ikke. Faen, jeg hater det her!! Selv etter at jeg har skylt det ut kjenner jeg det i et par minutter, ikke like intens riktig nok. Blekekremene jeg har brukt er Vita og Andrea. (mest andrea) . Så mitt spørsmål er: Er dette normalt? Finnes det noen andre blekekremer for sensitiv hud? Dette er et stort skjønnhetsproblem for meg som jeg så sinnsykt gjerne skulle hatt svar på, hadde blitt evig takknemlig Har du bleket håret på kropp før?? Hvordan har du reagert? Burde jeg ikke gjøre dette i og med at det er ekkelt og ubehagelig?
Gjest Gjest_liz_* Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 hvorfor vokser du ikke armene iastede? da fjerner du jo hårene for flere uker.. mye bedre spør du meg
Gjest Sandbekken Skrevet 15. oktober 2009 #3 Skrevet 15. oktober 2009 Hei TS! jeg sliter litt med samme problem, og bleiket hårene første gang i sommer På pakken står det at hvis man føler ubehag under behandlingen må man avslutte umiddelbart. Det skjedde med meg en av gangene også, men jeg tenkte jeg skulle vente litt lenger likevel. Resultatet ble brannsår aktige flekker som verket! Jeg ventet en tre fire uker før neste behandlig, og da gikk det greit igjen! Så jeg tror du bare må la huden hvile litt, så den får bygget seg opp igjen før neste runde med bleking
Essie_ Skrevet 15. oktober 2009 #4 Skrevet 15. oktober 2009 Hei! Jeg bleker også håret på armene innimellom. Jeg har bare prøvd Veet. Det svir og klør LITT mens jeg har kremen på huden, men det er langt unna så ille at tårene renner. Men jeg pleier å smøre meg med en god hudkrem noen timer før, og rett etter bleking, og er nøye med å få vasket av blekingskremen med såpe slik at det ikke blir liggende igjen rester på huden. Fortsetter det å være så vondt som du beskriver over, ville jeg sluttet med det. Det høres ut som om huden din ikke liker det noe særlig. Som nevnt over er det et alternativ å vokse. Det vil ikke gjøre hårene noe stivere fordi de blir trukket ut med roten. Jeg har vokset armene en gang, og syns det fungerte greit. Det eneste var at jeg følte meg litt "naken".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå