Gå til innhold

Hamar og lillehammer julebrus

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

For de som liker brusen og bor i Hønefoss: Ja nå er den kommet på Meny Kuben ihvertfall... så store flasker der idag.

Kusina mi i Haugesund mener å ikke ha smakt den, noe jeg synes hun burde. Den skal jo selges i mye av landet nå, er den å få tak i der?

Hvor hen, og hva koster den? (Det er litt trangt med penger hos henne så da sender jeg henne et "gavekort" med penger til å kjøpe brus for :P)

Kjede og hvor i Haugesund? De bor på Bleikmyr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er fra Bergen, men det er jo ikke sååå langt unna Haugesund, så hansa julebrus på kiwi idag ;)

Gjest Gjest_trådstarter
Skrevet

Man skulle jo tro den var i Haugesund når den var i Bergen da, at den har kommet seg så langt vest er jo et godt tegn...

Skrevet
For de som liker brusen og bor i Hønefoss: Ja nå er den kommet på Meny Kuben ihvertfall... så store flasker der idag.

Kusina mi i Haugesund mener å ikke ha smakt den, noe jeg synes hun burde. Den skal jo selges i mye av landet nå, er den å få tak i der?

Hvor hen, og hva koster den? (Det er litt trangt med penger hos henne så da sender jeg henne et "gavekort" med penger til å kjøpe brus for :P)

Kjede og hvor i Haugesund? De bor på Bleikmyr.

Har faktisk aldri hørt om brusen. Men om jeg var dem så ville jeg ha sjekket ut Meny på Gard, eller OBS. Muligens også Rimi, f.eks på Flotmyr.

Skrevet
Har faktisk aldri hørt om brusen. Men om jeg var dem så ville jeg ha sjekket ut Meny på Gard, eller OBS. Muligens også Rimi, f.eks på Flotmyr.

Det er denne julebrusen det er snakk om :)

Skrevet

Litt oppskrytt, fant den på kiwi, kjøpte fire, men det var lite "julebrus" smak over den, mer champagne, en daffere versjon av Villa imo.

Skrevet

Trådstarter igjen her :)

Det er det vi liker :)!! Det er karamellfarge i den, ikke rødfarge. Smaker derfor ikke så kunstig og sært som mange andre rødbruser gjør.

Om hun ikke finner så har jeg avtalt at noen flasker får sitte på med min far ;). Så hun får da tak i til slutt..

Skrevet

Kunstig og sært? Hvor mange julebrus har du smakt egentlig? Hittil i år har jeg drukket følgende julebrus (rød): Grans Julebrus X, Grans julebrus (glassflaske), Borg (glassflaske) og Ringnes (0.5 plastflaske). Av de var det kun Ringnes som skuffet og smakte litt, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det. Den var ikke vond, men ikke noe særlig "god" heller".

Uansett, Lillehammer julebrusen smaker som en daffere villa, god smak, for all del, men ikke julebrus smak imo.

Skrevet
Er fra Bergen, men det er jo ikke sååå langt unna Haugesund, så hansa julebrus på kiwi idag ;)

hansa og hamar og lillehammer julebrusen er ike det samme

Gjest Spinell
Skrevet

Hansa er ikke det samme som Hamar & Lillehammer, så det kan nok bli noen skuffede Haugesundere hvis de tar den lange turen til Bergen for å kjøpe julebrus.

Ser det er mange som kaller Hamar & Lillehammer for en daff variant av Villa. For oss som er entusiaster er dette den eneste julebrusen :) Alle andre julebruser er jo bare vanlig rødbrus med annen etikett.

Skrevet

heh, bare vanlig rødbrus med en annen etikett, det er i hvert fall tull. Jeg var så giret i begynnelsen av oktober, og kunne ikke vente på julebrusen lenger, så jeg kjøpte en eventyrbrus (altså rødbrus). Den smakte godt, men jeg merket med en gang, til tross for at det var nesten 10 måneder siden sist jeg smakte julebrus at den ikke smakte i nærheten av det julebrus gjør. Nå har jeg drukket med mye julebrus etter at det kom, og jeg kan også huske hvordan eventyrbrusen smakte i forhold.

Tro meg, og andre julebruselskere, det er ikke det samme, det smaker ikke det samme. Smaken er bedre, sterke, ja, det er rett og slett _IKKE_ eventyrbrus. Så der tar du nok feil spinelli.

Gjest Daria Frolova
Skrevet
Skrivefeil, mente lillehammer ;)

Mente du Lillehammer?

Skrevet

Jeg kjøpte hamar og lillehammer julebrusen på ICA maxi på Stord i går, da har de den helt sikkert på samme butikk i Haugesund også... Om ikke er det bare en times kjøretur :nisseblunk:

Skrevet

Denne finnes også på Rema 1000 butikker i Trondheim :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...