Gjest Gjest_Bente_* Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Har en sofa fra Slettvoll som skriker etter rens. Men - erfaringene med renseprodukter (skum m.m) er så som så. Det står at stoffet skal renses (blandingsprodukt - ikke ull), men lurer på om jeg skal ta sjansen og vaske sofatrekkene på ullprogrammet 30 grader u/sentrifugering? Noen som har erfaringer med dette?
Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 16. oktober 2009 #2 Skrevet 16. oktober 2009 Har en sofa fra Slettvoll som skriker etter rens. Men - erfaringene med renseprodukter (skum m.m) er så som så. Det står at stoffet skal renses (blandingsprodukt - ikke ull), men lurer på om jeg skal ta sjansen og vaske sofatrekkene på ullprogrammet 30 grader u/sentrifugering? Noen som har erfaringer med dette? Dette gjorde jeg, og det gikk HELT fint. Alt som kan renses kan vaskes i maskinen på ullprogram 30 grader tenker alltid jeg
Miko Skrevet 16. oktober 2009 #3 Skrevet 16. oktober 2009 Aner ikke hva slags stoff det er i stoffet på mine sofaputer, men da jeg endelig turde å ta dem i maskinen angret jeg på at jeg ikke hadde gjort det før - det ble SÅ bra. Jeg tok de på 40 grader, ekstra lang vask, men forsiktig sentrifugering.
leirbål Skrevet 17. oktober 2009 #4 Skrevet 17. oktober 2009 Jeg har også gjort det, med strålende resultat. Ta gjerne trekkene på mens de er fuktige (halvtørre). Da strekker de seg litt mer, om de har krympet bittelitt i vask.
Fr. Linn Skrevet 17. oktober 2009 #5 Skrevet 17. oktober 2009 Jeg har også vasket sofaputer (eller trekket da) i maskinen på skåneprogram med milo, og fått helt fint resultat. Men da skal det sies at jeg ikke hadde noe Slettvoll-sofa
Lille-Bente Skrevet 19. oktober 2009 #6 Skrevet 19. oktober 2009 OK - da tar jeg sjansen og skrider til verket - og kommer tilbake med fyldig redegjørelse dersom jeg må kjøpe ny sofa til jul - hvilket jeg forøvrig ikke har råd til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå