Gjest Anonymous Skrevet 15. august 2003 #1 Skrevet 15. august 2003 Hei! Jeg prøver å lage en hjemmeside, og jeg skulle gjerne hatt gull-effekter på den. Jobber med photoshop, men det er jo ingen "farge" som heter gull. Hvordan skal jeg få dette til? Snakker om gull-bokstaver og knapper osv. Kan noen hjelpe meg ville jeg blitt veldig glad :D .:These79:.
14062003 Skrevet 15. august 2003 #2 Skrevet 15. august 2003 Det er svært vanskelig å lage gullfarge på annet enn papir. Når man skal trykke gullfarge, bruker man ikke bare CMYK (fire farger), men en ekstra farge også. Med RGB (tre farger - som på skjermer) blir dette vanskelig. Det er allikevel mulig å lage gulliknende ffekter. Prøv disse "regnbue"-greine i Photoshop. Den med bronse kan vel bli lik gull om den lysnes litt...
Gjest Anonymous Skrevet 15. august 2003 #3 Skrevet 15. august 2003 Tusen takk for svar :D Skal prøve meg frem litt til. Det er "bestillingsverk", hadde det vært opptil meg hadde jeg arbeidet med andre farger. .:These79:.
Gjest Lea Skrevet 15. august 2003 #4 Skrevet 15. august 2003 Du kan jo prøve å laste ned noen gull-bakgrunner e.l. på nettet da.
Crazee Skrevet 15. august 2003 #6 Skrevet 15. august 2003 Søker du på google etter photoshop actions gold effect (for eksempel) så kjem det opp ein del sider som kan vera av interesse. For eksempel adobe sine sider: http://share.studio.adobe.com/axBrowseSubmit.asp?c=44 (Du finn gullskrift som ein effekt her, nedover på sida.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå