punkyB Skrevet 15. august 2003 #1 Skrevet 15. august 2003 Opererte mine øyne for nærsynthet i går - og idag ser jeg godt uten linser for første gang på maaange år. Skal bli deilig å ikke starte dagen med å ta på seg linser. Absolutt å anbefale !!! Har du gjort det - hvilke erfaringer har du?
Kaktus Skrevet 15. august 2003 #2 Skrevet 15. august 2003 Kan du fortelle litt mer om dette - hvordan det skjer, pris osv. Har veldig lyst til å gjøre dette etter 14 år med linser...
AmusaDamini Skrevet 15. august 2003 #3 Skrevet 15. august 2003 Gratulerer, håper resultatet holder seg og at du forblir fornøyd
punkyB Skrevet 15. august 2003 Forfatter #4 Skrevet 15. august 2003 Kan du fortelle litt mer om dette - hvordan det skjer' date=' pris osv. Har veldig lyst til å gjøre dette etter 14 år med linser...[/quote'] På www.synskirurgi.no står det ganske mye. Tror de kan korrigere det meste - nærsynthet , langsynthet , skjeve hornhinner. Eneste betingelsen er at synet må ha vært ganske stabilt en stund. Er man eldre og er langsynt må man bruke lesebriller etter korrigering (min mor lurer også på operasjon) . Tror det er litt forskjellige metoder - tror det har med hva slags synssvakhet man har og hvor mye. Selve opersjonen tar ikke lang tid. Man måler div. greier - tykkelsen på hornhinnen - synsfelt - legen tar en kikk. Så får man en valium for å slappe av.Først drypper de noe bedøvende middel ned på øyene. Øyevippene blir teipet fast - man får en slags ring rundt øyet som gjør at man ikke blunker. Så setter man noe vakumgreie ned på øyet - dritvondt var det men varer ikke mer enn noen få sekunder. Så setter selve laseren igang - rent så det lukter svidd :o Etter selve operasjonen skal man sitte med øynene lukket 10 min. Så sjekker legen at alt er ok og man kan dra hjem. Man kan se - litt slørete er det - men poenget er at man skal hvile litt den første timen. Første natten skal man sove med skydd for øyene - dette fordi man ikke skal gnikke seg eller få noe innpå. Første uken skal man dryppe øynene. Allerede idag ser jeg bra - hadde ikke noe vondt , det er litt forskjellig hvordan man opplever det. Fikk med paralgin forte som jeg tok. Operasjon av 2 øyne koster den nette sum av 30 000 kr så det er mye penger. Jeg har heldigvis en superdupersnill mor som betaler :D
Gjest Poirot Skrevet 15. august 2003 #5 Skrevet 15. august 2003 Heldiggris... Jeg ser bare dårligere og dårligere, jeg...
punkyB Skrevet 15. august 2003 Forfatter #6 Skrevet 15. august 2003 Gratulerer' date=' håper resultatet holder seg og at du forblir fornøyd [/quote'] Takk - man sier så at det holder seg. Helt til man begynner å bli langsynt selvsagt - men det er jo forh. noen år til !!
punkyB Skrevet 15. august 2003 Forfatter #7 Skrevet 15. august 2003 Heldiggris... Jeg ser bare dårligere og dårligere, jeg... Bruker du linser nå?? Har aldri hatt problemer med linser - men det er jo noe herk for det. Får håpe synet ditt stabiliserer seg da sånn at du også kan operere.
punkyB Skrevet 15. august 2003 Forfatter #9 Skrevet 15. august 2003 Linser og briller. Er nå -5... :cry: Da kan du jo 'håpe' på -6 for da får du operasjonen dekket ! :-)
punkyB Skrevet 15. august 2003 Forfatter #11 Skrevet 15. august 2003 Grattis med nye auer' date=' pønk! [/quote'] Tænx ! :-)
Gjest Zirine Skrevet 15. august 2003 #12 Skrevet 15. august 2003 Så kult pønk - grattis. Men jeg vet ikke om jeg er så glad for at du endelig kan se meg :bite negler:
punkyB Skrevet 15. august 2003 Forfatter #13 Skrevet 15. august 2003 Så kult pønk - grattis. Men jeg vet ikke om jeg er så glad for at du endelig kan se meg :bite negler: ER det noe du ikke har fortalt meg !!?? :o
Gjest Zirine Skrevet 15. august 2003 #14 Skrevet 15. august 2003 Njææææ... Jeg kom vel ikke i skade for å si at jeg er sylslank og har langt lyst hår vel
Litago Skrevet 15. august 2003 #15 Skrevet 15. august 2003 Grattis punkyB! Var med en som gjorde samme inngrep med laser. Fikk nesten fnatt av lyden! :o Utrolig tøft av deg å gjøre det. Og smart!
punkyB Skrevet 15. august 2003 Forfatter #16 Skrevet 15. august 2003 Grattis punkyB! Var med en som gjorde samme inngrep med laser. Fikk nesten fnatt av lyden! :o Utrolig tøft av deg å gjøre det. Og smart! Takker ! Jeg hadde jo valium i kroppen så jeg satt jo der og tralla ! :-) Men det luktet jaggu svidd der , hehe. Men det er ingenting å være redd for .
*Lavendel* Skrevet 15. august 2003 #17 Skrevet 15. august 2003 Så heldig du er..... Har ikke så dårlig syn, men nok til at jeg ikke kan klare meg uten briller/linser. Det er dyrt! *Kjempemisunnelig*
Gjest Cruella Skrevet 15. august 2003 #18 Skrevet 15. august 2003 Vurderer det samme selv for tiden. Veier for og imot...
punkyB Skrevet 15. august 2003 Forfatter #19 Skrevet 15. august 2003 Så heldig du er..... Har ikke så dårlig syn, men nok til at jeg ikke kan klare meg uten briller/linser. Det er dyrt! *Kjempemisunnelig* Det finnes ingen nedre grense da ? Eneste krav er at det må ha vært stabilt en stund. Det koster jo mye med operasjon men jaggu bruker man ganske mange tusen på briller/linser i løpet av et år også. I tillegg slipper man jo ubehaget ved å operere.
punkyB Skrevet 15. august 2003 Forfatter #20 Skrevet 15. august 2003 Vurderer det samme selv for tiden. Veier for og imot... Hva er det som stopper deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå