Gå til innhold

Verste snyltegratisleieboere?

Anbefalte innlegg

Gjest milkyway
Skrevet

En gammel kompis av kjæresten min tok plutselig kontakt med han og kom på besøk... oftere og OFTERE! Dette var en superhasjnarkoman (røyka på den 1 m lange gurgla si hver halvtime) som spiste oss ut av huset. Da han hadde vært der ei uke, spurte jeg kjæresten "Du, skal ikke Raymond dra hjem snart?" nei, han hadde visst ingen plass å bo og skulle på avrusning om en måned og ei uke. Så kom forlovelsesdagen vår, jeg ba fyren om å komme seg ut så vi fikk feire i fred, men nei, han drakk opp champagnen vår, og kom inn da vi hadde oss på soverommet (jeg HADDE sagt vi skulle ha privatliv) og spurte om å låne busskortet for å ned og skaffe seg no mer hasj mens vi sto der i doggystyle og skjønte ikke at han bare sto der og ventet på svar!

Så kom dagen jeg skulle operere mandlene, da hadde jeg sagt at han måtte HELST dra til noen andre venner de første dagene iallfall, for jeg ville ha fred. Nei, han satt der og pratet og ble irritert/skjønte ikke hvorfor jeg ikke klarte å svare der jeg satt med forbrent hals.

Etterhvert begynte jeg å skrive lapper på ting ("rør denne, og du er ferdig") men de kastet han og sa han aldri hadde sett. Mat kunne han ikke kjøpe selv, for pengene måtte han jo ha til hasjen sin, men han hentet noe på blåkors iblant :klaske:

På slutten fikk han ikke røre noe av maten, sjokaden min var fredet (og det er en prinsippsak!!) men tror dere ikke dagen han skulle på avrusning (dro tidlig til toget før vi sto opp), hadde han smørt all sjokaden min over hele kjøkkenet, stjelt med seg dekoder-kortet til tv, pluss at han hadde stukket en kniv i bordet, og dette var i en allerede møblert leilighet som skulle leies ut som ferieleilighet på sommeren!

Han kom ut fra avrusning for etpar uker siden og ringte og spurte om vi var hjemme. Ja, det var vi da 2 på natta. "Ja,skal jeg bare komme opp da?"

Han fikk et stort NEI!!!

Har dere også noen koselige skrekkhistorier om gratisleieboere? :lur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud !!!

Det er godt dere er ferdig med det patetiske mennesker der..

Gjest milkyway
Skrevet

hoho jeg vet!!!

Tror anfallet hans den siste dagen kom av at han hadde lest dagboka mi, der jeg skrev at "Nå er jeg så lei atte, knekkebrødtygging og høyllytt pusting, jeg håper han setter det fast i halsen og dør!" (dagbøker er det eneste stedet jeg kan tenke meg det er lov å skrive slike barnslige ting en helst må få ut før man kverker personen). Ja, jeg vet han leste den.

Vi prøvde jo hele tidn å foreslå nødbolig, men han koste seg så fælt hjemme hos oss, der kunne han jo få gratis mat og spille GTA :klaske:

Skrevet
En gammel kompis av kjæresten min tok plutselig kontakt med han og kom på besøk... oftere og OFTERE! Dette var en superhasjnarkoman (røyka på den 1 m lange gurgla si hver halvtime) som spiste oss ut av huset. Da han hadde vært der ei uke, spurte jeg kjæresten "Du, skal ikke Raymond dra hjem snart?" nei, han hadde visst ingen plass å bo og skulle på avrusning om en måned og ei uke. Så kom forlovelsesdagen vår, jeg ba fyren om å komme seg ut så vi fikk feire i fred, men nei, han drakk opp champagnen vår, og kom inn da vi hadde oss på soverommet (jeg HADDE sagt vi skulle ha privatliv) og spurte om å låne busskortet for å ned og skaffe seg no mer hasj mens vi sto der i doggystyle og skjønte ikke at han bare sto der og ventet på svar!

Så kom dagen jeg skulle operere mandlene, da hadde jeg sagt at han måtte HELST dra til noen andre venner de første dagene iallfall, for jeg ville ha fred. Nei, han satt der og pratet og ble irritert/skjønte ikke hvorfor jeg ikke klarte å svare der jeg satt med forbrent hals.

Etterhvert begynte jeg å skrive lapper på ting ("rør denne, og du er ferdig") men de kastet han og sa han aldri hadde sett. Mat kunne han ikke kjøpe selv, for pengene måtte han jo ha til hasjen sin, men han hentet noe på blåkors iblant :klaske:

På slutten fikk han ikke røre noe av maten, sjokaden min var fredet (og det er en prinsippsak!!) men tror dere ikke dagen han skulle på avrusning (dro tidlig til toget før vi sto opp), hadde han smørt all sjokaden min over hele kjøkkenet, stjelt med seg dekoder-kortet til tv, pluss at han hadde stukket en kniv i bordet, og dette var i en allerede møblert leilighet som skulle leies ut som ferieleilighet på sommeren!

Han kom ut fra avrusning for etpar uker siden og ringte og spurte om vi var hjemme. Ja, det var vi da 2 på natta. "Ja,skal jeg bare komme opp da?"

Han fikk et stort NEI!!!

Har dere også noen koselige skrekkhistorier om gratisleieboere? :lur:

Han hørtes VIRKELIG ut som en jeg kjenner! Heldigvvis aldri hatt et slikt menneske boende hos meg (grøss) men bare fester vi har invitert ham på er nok for meg altså. Han NEKTER å dra! Skal bare ditt, og skal bare datt. En annen kompis hadde hatt ham i leiligheten sin i 3 dager etter en fest, fordi han skulle på jobb og hadde rett og slett ikke tid til å kaste ham ut. han var der jammen når han kom hjem også! Herregud, noen vet å ta seg til rette!

Skrevet

Jeg er gjestfri, men har ikke problemer med å si i fra mer. Jeg var mer snill før.

I ditt tilfelle, Milky, ville jeg pakket bagen hans og satt den på trappa. For å være snill, ville jeg funne frem teltet og satt det ved siden av bagen.

Skrevet
Jeg er gjestfri, men har ikke problemer med å si i fra mer. Jeg var mer snill før.

I ditt tilfelle, Milky, ville jeg pakket bagen hans og satt den på trappa. For å være snill, ville jeg funne frem teltet og satt det ved siden av bagen.

:skratte::skratte: Den likte jeg virkelig!!!

Skrevet

Min snylter var min far...

Først måtte jeg hente han midt på natten, fordi han ble kastet ut av sin samboer. Han kunne ikke kjøre selv, fordi han hadde drukket.

1 time hver vei...

Så, tidlig neste morgen måtte jeg ta meg fri fra jobb noen timer, fordi han måtte hente bilen sin, og da måtte jeg selvsagt kjøre.

Han kunne ikke vente noen timer til jeg var ferdig på jobb.

Jeg jobbet deltid, og tok opp fag ved siden av, så jeg levde på 2000 kr mnd etter husleie. Dette skulle dekke strøm, mat, toalettsaker telefon, reise osv...

Han betalte ikke en krone mens han bodde hos meg.

Det skulle bare være for en uke, men han ble boende i nesten 3 mnd.

Det er mange ting jeg kunne nevnt om denne perioden, men jeg nøyer meg med å fortelle noen få ting.

For eksempel:

Hver dag kjøpte han med seg mat hjem... hamburgertallerken, kyllingtallerken, kinamat, pizza... men bare til seg selv.

Han satt og spiste dette, mens jeg levde på makaroni med ketchup, og knekkebrød med ost...

Han dusjet hver dag, men kjøpte aldri såpe eller sjampo.

Jeg vasket hans klær, men han kjøpte aldri vaskemiddel.

I etterkant fant jeg ut at han hadde nesten 40 000 utbetalt pr mnd, og det er mye nå, men enda mer på den tiden, men han kunne ikke tilgodese meg med en rull toalettpapir engang.

Det er vel unødvendig å si at vi ikke har hatt et særlig godt forhold etter dette?

Gjest milkyway
Skrevet

det ville vært umulig da han kun hadde ett sett med klær :spy: Kjæresten min måtte jage han i dusjen etter 3 uker, og donere en bokser til han, og jeg spanderte på han en tannbørste.

Det er ekstra ille når de aldri går hjem i tillegg til å mangle personlig hygiene!

Skrevet
Min snylter var min far...

Først måtte jeg hente han midt på natten, fordi han ble kastet ut av sin samboer. Han kunne ikke kjøre selv, fordi han hadde drukket.

1 time hver vei...

Så, tidlig neste morgen måtte jeg ta meg fri fra jobb noen timer, fordi han måtte hente bilen sin, og da måtte jeg selvsagt kjøre.

Han kunne ikke vente noen timer til jeg var ferdig på jobb.

Jeg jobbet deltid, og tok opp fag ved siden av, så jeg levde på 2000 kr mnd etter husleie. Dette skulle dekke strøm, mat, toalettsaker telefon, reise osv...

Han betalte ikke en krone mens han bodde hos meg.

Det skulle bare være for en uke, men han ble boende i nesten 3 mnd.

Det er mange ting jeg kunne nevnt om denne perioden, men jeg nøyer meg med å fortelle noen få ting.

For eksempel:

Hver dag kjøpte han med seg mat hjem... hamburgertallerken, kyllingtallerken, kinamat, pizza... men bare til seg selv.

Han satt og spiste dette, mens jeg levde på makaroni med ketchup, og knekkebrød med ost...

Han dusjet hver dag, men kjøpte aldri såpe eller sjampo.

Jeg vasket hans klær, men han kjøpte aldri vaskemiddel.

I etterkant fant jeg ut at han hadde nesten 40 000 utbetalt pr mnd, og det er mye nå, men enda mer på den tiden, men han kunne ikke tilgodese meg med en rull toalettpapir engang.

Det er vel unødvendig å si at vi ikke har hatt et særlig godt forhold etter dette?

Fy for en "far"...

Men du..slik mat gjør uansett bare værre enn godt for kroppen din alikevel. Han ble vel feit da?? ;)

Gjest gjest med telt
Skrevet
det ville vært umulig da han kun hadde ett sett med klær :spy: Kjæresten min måtte jage han i dusjen etter 3 uker, og donere en bokser til han, og jeg spanderte på han en tannbørste.

Det er ekstra ille når de aldri går hjem i tillegg til å mangle personlig hygiene!

Det høres ille ut. Min eks fikk også venner som ble noen dager og tok alt som en selvfølge. Hygienen var ikke noe å skrive om, jeg laget mat fordi han ene aldri vasket hendene og jeg ville ikke ha han på kjøkkenet pga det. Min eks var enig, siden han er bevisst på det med håndhygiene. Vennene hans kom flere ganger i året, men ble bare i noen dager før de dro hjem til noen eller på byen.

Jeg ble aldri sint, men var ofte irritert fordi de ikke tok hensyn til at jeg skulle tidlig opp, men satt og røyka og spilte kort eller dataspill. Da sa jeg i fra.

De kom også etter at det ble slutt. En gang nekta jeg å lukke opp og var sint - det var midt på natta - men jeg lot de få komme hjem når jeg møtte de på byen, men da ble de bare til neste kveld, eller til mandag.

Sette ut telt med tannbørsten hans og en tube tannpasta utenfor døra?

Du må snakke med samboeren din. Hvis dere er enige, har du lov å si fra. Det har du selv om dere er uenige. Jeg forstår at en uten bolig har et problem, og man strekker seg så langt man kan. Men hvis det begynner å gå utover trivselen og forholdet, har det gått for langt.

Kan han ikke bo i telt utenfor/ inærheten av der dere bor, og komme når han skal dusje? ...siden han nesten aldri dusjer er du kvitt problemet.

Gjest milkyway
Skrevet

Tror ikke du leste hele innlegget, han røyk inn på avrudning i slutten av mai, og har aldri fått lov å komme igjen :) HELDIGVIS!

Gjest lilleguri
Skrevet

- En historie fra en annen vinkel;

Jeg hadde kjøpt ny bolig, men fikk et ufrivillig husløst opphold på noen dager fordi det var noe tull med overføring av penger i banken, ikke min feil. Det betydde bare at jeg ikke fikk den nye nøkkelen.

Jeg spurte ei kollega og årelang venninne om å få lov til å slenge meg på ekstrasofaen deres på loftet til jeg fikk adgang til min nye bolig. De har stort og rommelig hus. Jeg hadde med mat, vin og sengtøy. Og det var greit. Jeg hadde også gjort denne dama mange vennetjenester tidligere.

Dessverre så drog dette ut noen dager, og venninna mi var fullstendig klar over mitt dilemma. Hun stod og hørte på min fortvilelse mens jeg snakket med megler/bank i telefonen.

Hun ble imidlertid strammere og strammere i maska, og da jeg tilbydde meg å både kjøpe og lage middag til hele familien hennes en dag, så sprakk det tydeligvis for henne. - Dette hadde hun ikke forestilt seg, nei og de ville gjerne være alene nå, som hun sa.

Jeg var ikke sein om å pakke sakene mine og dro avsted flere mil til en fjern slektning som tok imot meg med åpne armer. Der fikk jeg også låne vaskemaskinen og fikk meg litt rent tøy. Noe som "venninna" mi aldri foreslo.

Noen ganger så håper jeg at slike "kjekke venner" også får oppleve å komme i ei skikkelig knipe en gang. Vi har ingen kontakt idag og det er jeg glad for.

Gjest gjest med tele
Skrevet
Tror ikke du leste hele innlegget, han røyk inn på avrudning i slutten av mai, og har aldri fått lov å komme igjen :) HELDIGVIS!

Hei. Nei jeg skrev vel for fort og glemte at han er flyttet. Men han kan jo komme uanmeldt en dag. Grøss.

Du ville høre om lignede erfaringer. En eks av meg var begynt på sterk dop. Jeg traff han på byen og han hadde en bag og spurte pent om å få sove på sofaen hos meg over natta. Det var greit.

Det gikk flere dager og han forsynte seg av mat, og det virket som han følte seg som hjemme. Hintet også om at det var leit at det ble slutt mellom oss, jeg som var så fin og grei. :kjefte:

Jeg ble irritert og sa at jeg har en avtale på byen, om ikke han blir med? Joda, sa han. Men du må ta med bagen din, for jeg blir kanskje borte par dager.

Da vi kom til byen, var jeg rask og stakk på et annet utested uten ett ord. Jeg var feig, men hva skulle jeg gjøre? På den tiden var han begynt med pulver og tok bare hensyn til seg selv.

Skrevet

Jeg er en snyltegratisleieboer!

Nå mens jeg har søkt jobb i oslo har jeg bodd på sofaen til broren min, er ikke ideelt, men bor gratis mot at jeg gjør alt husarbeid og lager middag hver dag. Jeg betaler litt i matutgifter da.

Føler meg litt snyltete til tider, men så tar jeg ett hopp tilbake og tenker at han får utbetalt over 60 tusen i måneden, jeg har to, sparepenger som begynner å ta slutt. Jeg har skrubbet HELE leiligheten, og den var skitten, ryddet loft og kjellerbod, hans klesskap, vasket alle klærne hans på nytt, brettet strøket og lagt tilbake. Jeg lager middag til han hver dag, og han ber ofte venner på middag som jeg også lager til.

Nå har jeg fått jobb, så det spørs litt hvor lenge jeg gidder å bo her, må spare til depositum etc, men jeg tror egentlig at han liker at jeg er der, litt slitsomt for begge, men jeg sparer mye penger, og han spiser sunt igjen^-^

Skrevet

Jeg skulle flytte til en ny by og måtte ha et sted å bo ganske umiddelbart. Jeg fikk i stand en grei leieavtale på et rom i en leilighet. Vi var da to som skulle dele leilighet, hun som eide den og jeg som leide et rom. So far so good.

Da hun kom hjem fra ferie så var mora hennes med. Kjekt med mammabesøk i noen dager er jo min tanke, men herregud, så feil jeg tok! Hun reiste aldri! Det tok meg lang tid å innse fakta i og med at eieren av kåken og moren hennes delte et rom som var så lite at det ikke var plass til en dobbeltseng der inne engang, de hadde en sovesofa fra Ikea som ikke kan være mer enn 120 cm bred i utslått tilstand. Så ja, det tok meg en god stund å skjønne at hun ikke hadde tenkt seg noe sted. Det måtte navnet hennes opp på postkassa til før jeg skjønte det, og da hadde hun vært der i tre måneder.

Jeg flyttet mer eller mindre inn til kjæresten (nå samboer) siden det var så utrolig kjipt å ha dette kvinnemennesket hengende rundt til enhver tid (sikkert uføretrygda). Sa opp kåken etter ikke alt for lenge også, var jo ikke noe vits i å betale for et sted jeg gjerne ikke ville oppholde meg. Det ekstra morsomme var da jeg skule levere nøklene og jeg ble kjeftet huden full av moren til hun jeg leide av for alt jeg hadde gjort og ikke gjort, og at hun selvsagt skulle ha minst åtte tusen av depositumet mitt fordi jeg aldri hadde vasket stekeovnen (som jeg heller aldri hadde brukt).

Gjest milkyway
Skrevet
- En historie fra en annen vinkel;

Jeg hadde kjøpt ny bolig, men fikk et ufrivillig husløst opphold på noen dager fordi det var noe tull med overføring av penger i banken, ikke min feil. Det betydde bare at jeg ikke fikk den nye nøkkelen.

Jeg spurte ei kollega og årelang venninne om å få lov til å slenge meg på ekstrasofaen deres på loftet til jeg fikk adgang til min nye bolig. De har stort og rommelig hus. Jeg hadde med mat, vin og sengtøy. Og det var greit. Jeg hadde også gjort denne dama mange vennetjenester tidligere.

Dessverre så drog dette ut noen dager, og venninna mi var fullstendig klar over mitt dilemma. Hun stod og hørte på min fortvilelse mens jeg snakket med megler/bank i telefonen.

Hun ble imidlertid strammere og strammere i maska, og da jeg tilbydde meg å både kjøpe og lage middag til hele familien hennes en dag, så sprakk det tydeligvis for henne. - Dette hadde hun ikke forestilt seg, nei og de ville gjerne være alene nå, som hun sa.

Jeg var ikke sein om å pakke sakene mine og dro avsted flere mil til en fjern slektning som tok imot meg med åpne armer. Der fikk jeg også låne vaskemaskinen og fikk meg litt rent tøy. Noe som "venninna" mi aldri foreslo.

Noen ganger så håper jeg at slike "kjekke venner" også får oppleve å komme i ei skikkelig knipe en gang. Vi har ingen kontakt idag og det er jeg glad for.

håper ikke dette var sint ment til meg, for at jeg ikke likte å ha han fyren der? Du virket ikke som du oppførte deg spesielt ille heller (ikke i det hele tatt) org regner med at du ikke røyka hasj dagen lang, snylta mat og valset inn da dette paret hadde sex.

Skrevet
Jeg er en snyltegratisleieboer!

Nå mens jeg har søkt jobb i oslo har jeg bodd på sofaen til broren min, er ikke ideelt, men bor gratis mot at jeg gjør alt husarbeid og lager middag hver dag. Jeg betaler litt i matutgifter da.

Føler meg litt snyltete til tider, men så tar jeg ett hopp tilbake og tenker at han får utbetalt over 60 tusen i måneden, jeg har to, sparepenger som begynner å ta slutt. Jeg har skrubbet HELE leiligheten, og den var skitten, ryddet loft og kjellerbod, hans klesskap, vasket alle klærne hans på nytt, brettet strøket og lagt tilbake. Jeg lager middag til han hver dag, og han ber ofte venner på middag som jeg også lager til.

Nå har jeg fått jobb, så det spørs litt hvor lenge jeg gidder å bo her, må spare til depositum etc, men jeg tror egentlig at han liker at jeg er der, litt slitsomt for begge, men jeg sparer mye penger, og han spiser sunt igjen^-^

I min verden er søsken og annen nær familie i særstilling. Ville ikke hatt mamma boende lenge hos meg men kusiner, fettere etc er alltid velkomne, uansett om det blir lengre enn planlagt.

Gjest lilleguri
Skrevet
håper ikke dette var sint ment til meg, for at jeg ikke likte å ha han fyren der? Du virket ikke som du oppførte deg spesielt ille heller (ikke i det hele tatt) org regner med at du ikke røyka hasj dagen lang, snylta mat og valset inn da dette paret hadde sex.

Nei,nei, ikke sint til deg.:-) Bare for å fortelle en historie fra den andre kanten. Om at gratisgjester også kan være ok gjester. Men i ditt tilfelle så var det jo helt ekstremt. Stakkars deg, sier jeg.

Gjest Venetia
Skrevet

Oh. My. God.

Man kan oppleve mye rart gitt... Det gjelder å sette grenser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...