Gjest maa Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Hei, Jeg trenger en symaskin til å f.eks. legge opp gardiner,sette i glidelås, enkle reparasjoner av klær osv. Er det noen av dere som vet hvordan enne maskinen er? Hva er det viktigst å legge vekt på? Tenker at dersom jeg "tar helt av",og ønsker å sy veldig mye/ mere avaserte ting, kan jeg heller vurdere å investere i en "orntlig" maskin etterhvert. AEG symaskin AEG795 http://www.elkjop.no/product/hus-hjem/stry...95/aeg-symaskin Sterk friarms symaskin med 23 programmer. Sterk friarms symaskin med 23 programmer, blant annet overlock, streksøm, zig zag, usynlig opplegging og knappehull. Elektronisk fotpedal, regulerbart trykkfotstrykk, tilbehørssett med nåler og trykkføtter samt overtrekkshette. 1 295,-
Grønt blad Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg har sydd på den maskinen, og anbefaler ingen å kjøpe den. Den var vanskelig å bruke, tråden slet ofte, og flere ganger hengte den seg opp. Jeg synes heller ikke den sydde veldig pent. Ikke kjøp den! Min drømmemaskin er en Bernina. Tror Husquarna også har gode symaskiner.
Gjest maa Skrevet 14. oktober 2009 #3 Skrevet 14. oktober 2009 Takk for advarselen! Noen andre anbefalingeri prisklasse opp il ca 3.000,-?
Gjest HB Skrevet 22. januar 2010 #4 Skrevet 22. januar 2010 Jeg har sydd på den maskinen, og anbefaler ingen å kjøpe den. Den var vanskelig å bruke, tråden slet ofte, og flere ganger hengte den seg opp. Jeg synes heller ikke den sydde veldig pent. Ikke kjøp den! Min drømmemaskin er en Bernina. Tror Husquarna også har gode symaskiner. Helt enig Den sliter trådene alt for mye og sarver sammen trådene under sleden til en ball
Elle Melle Skrevet 22. januar 2010 #5 Skrevet 22. januar 2010 Jeg har sydd mye på min, og det er faktisk et sant mareritt. Den bråker som en traktor, sliter tråden, legger igjen små floker i undertråden med oljeflekker på osv. Jeg har riktignok oppdaget at det er veldig kjekt å sy, selv med denne virkelig dårlige maskinen (det skal den ha), men har du råd til å bruke 3000 kan du få deg noe mye bedre. For eksempel her: http://www.sysiden.no/ Send mail, disse har fin kundeservice.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2010 #6 Skrevet 27. januar 2010 Jeg har nettopp kjøpt meg en Janome, er kjempefornøyd.
Gjest quilte-rush Skrevet 28. januar 2010 #7 Skrevet 28. januar 2010 Jeg har hatt sjanse til å sy på mange ulike maskiner i forbindelse med kurs og venner som har symaksinreperasjon. Maskiner til under 3000 er neppe verd å bruke penger på. De vil ikke kunne gjøre de dagligdagse reparasjer og oppgaver man forventer. De har mange finesser og funksjoner som bare ikke virker. De beste av dem klarer å sy lette bomullsstoffer og takler ikke opplegg av for ekspempel dongeribukser uten å gå i stå eller rett å slett i stykker. De har mange fancy sømmer, men til daglige oppgaver ville man klart seg bedre med gammel enkel maskin som kun har rettsøm. De maskinene som selges på Elkjøp, Jysk Sengetøy lager har mange funksjonsproblemer med automatisk strådspenning som aldri er rett, svak nål isetting, svake press-føtter, svak motor som gjør det vanskelig å arbeide med dem. Faktisk verre for en nybegynner enn for en erfaren. Janome er ok maskiner, men ikke mer. De som er noe koster også litt mer. Sammenlignet med andre i samme prisklasse er de enkle og litt ustødige maskiner. De har gjort det veldig bra i forbrukertester og hos dem som vil ha mye for pengene. De fungerer og har mange funksjoner, men da vil jeg heller ha en Husqvarna. Bernina er min favoritt maskin, men selv der synes jeg ikke de rimeligste maskinene er verd å satse på. Bernett-maskinene er brukbare men ikke noe mer. En som har planer om å sy noe mer enn bukseopplegg og gardiner vil ha god hjelp av en bedre maskin. Et utall aplikasjonssømmer og automatisk treding av tråden betyr lite når de er vanskelige å arbeie med eller ikke takler jobben.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #8 Skrevet 4. februar 2010 Hei, Jeg trenger en symaskin til å f.eks. legge opp gardiner,sette i glidelås, enkle reparasjoner av klær osv. Er det noen av dere som vet hvordan enne maskinen er? Hva er det viktigst å legge vekt på? Tenker at dersom jeg "tar helt av",og ønsker å sy veldig mye/ mere avaserte ting, kan jeg heller vurdere å investere i en "orntlig" maskin etterhvert. AEG symaskin AEG795 http://www.elkjop.no/product/hus-hjem/stry...95/aeg-symaskin Sterk friarms symaskin med 23 programmer. Sterk friarms symaskin med 23 programmer, blant annet overlock, streksøm, zig zag, usynlig opplegging og knappehull. Elektronisk fotpedal, regulerbart trykkfotstrykk, tilbehørssett med nåler og trykkføtter samt overtrekkshette. 1 295,- www.symaskinhuset.no har mange gode symaskiner i alle prisklasser og har 35 års erfaring. Kjøpte nettopp en Husqvarna Emarald 116 der og er veldig fornøyd. Den er på tilbud akkurat nå til 2995 kr (satt ned 500 kr) Hvis du vil gå opp 1000 kr til har de en Janome Easy Jeans (som jeg også har) som er på tilbud nå til 3995 (satt ned 2000) Den er vært "best i test" flere ganger og skal være verdens mest solgte symaskin.
Gjest Gjest_tintin_* Skrevet 5. februar 2010 #9 Skrevet 5. februar 2010 En til som trekker frem Janome Easy Jeans. Jeg vet den har komt bra ut i et par forbruker tester, men jeg skulle gjerne sett bevisene for at den er verdens mest solgte maskin. Mistenker det er en norsk reklame som her spredd denne infoen, og jeg har ikke sett andre hevde noe lignende utenom Norge. Tviler på om det er korrekt. Andre steder har jeg sett et par Singer modeller kåret som verdens mest solgte symaskin, men ikke at det har noe med kvaliteten å gjøre. Den største fordelen med Janome Easy Jeans er den kraftige motoren som takler mer en vanlige klesstoffer, og den er lett å få tak i her til lands. Det er absolutt ikke den eneste maskinen som takler dongeri eller som har ekstra sterk motor. Modellen har også høyst pressfot løft, men heller ikke den eneste modellen som har det. Om man ikke skal sy ekstremt tykke stoffer til vanlig og mye dongeri er det ingen grunn til å foretrekke denne modellen fremfor andre. De aller fleste maskiner i 4000 kr klassen skal takle å sy dongeri om de ikke akkurat er ideell til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå