Belima Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Skal strikke et teppe som skal ha maaaange masker. Etter å ha prøvd å få lange nok tråder når jeg legger opp, så ga jeg til slutt opp. Så nå strikket jeg opp det antall masker jeg skulle ha. Nå kommer det som er viktig! NÅR DU STRIKKER FØRSTE PINNE, SÅ MÅ DU STRIKKE MASKENE VRIDDE. En vridd maske strikkes slik: Strikk tråden igjennom masken på den delen av masken som er lengst unna deg. Vips, aldri mer problemer med å legge opp mange masker.
vimse Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg pleier å surre tråd rundt hånden, en omgang er ca. 10 masker
Gjest knitty Skrevet 14. oktober 2009 #3 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg strikker opp det antall masker jeg skal ha når jeg skal ha maaange masker, ellers måler jeg opp en ca. lang tråd.
Zzyzx Skrevet 15. oktober 2009 #4 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg har aldri fått til å strikke opp masker, finnes det en forklaring et sted?
LukaFrost Skrevet 15. oktober 2009 #5 Skrevet 15. oktober 2009 NÅR DU STRIKKER FØRSTE PINNE, SÅ MÅ DU STRIKKE MASKENE VRIDDE. Hvorfor det?
LukaFrost Skrevet 15. oktober 2009 #6 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg har aldri fått til å strikke opp masker, finnes det en forklaring et sted? Du gjør det samme som når du strikekr rette masker, men i steden for å strikke masken over på høyre pinne trer du den nye masken ned på venstre pinne. Så bruker du den masken til å lage ny maske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå