Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva menes med dette? Må jeg delta på noe jobbsøkerkurs hver eneste dag hos nav nå i en måned? Eller er det bare en sånn rask innføring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Informasjonsmöte er en dag.

Jobbsökerkurset er alt fra 1 mnd til 9 mnd tror jeg - kommer ann på hva slags kurs de har meldt deg på.

Skrevet

Er det hver eneste dag da, om det er på en måned?

Skrevet

Da jeg gikk jobbsøkerkurs hos NAV (for ca 10 år siden), var det oppmøte hver eneste dag i en måned. Vi fikk selvsagt fri hvis vi ble innkalt i jobbintervju eller hadde gyldig fravær. Ellers ble tiden brukt til en kombinasjon av kursing i alle aspekter ved jobbsøking, inkludert intervjuteknikk, og resten av tiden gikk til jobbsøking.

Skrevet

Oppmöte hver eneste dag ja, og dagen varer som regel fra kl 9 til kl 15.

Ikke ha noen forventninger til kurset, ta det med et smil (enkelte kurs kan nemlig väre helt bak mål hehe, har värt på en god del opp gjennom årene)

Skrevet

Det er ikke sikkert du trenger dette kurset.

På dette informasjonsmøtet skal du fremvise alle søknader og svar, intervjuinnkallelser og tilbud du har fått den første måneden. På denne måten vil de jo innse at du ikke trenger jobbsøkerkurs.

Man skal ikke bare motta penger. Man må komme ut og opp fra stolen og bevise at man står på. Hver gang du sender søknad, får svar osv, print det ut og ta det med på disse møtene.

Du vil jo ha jobb, sant? Da må man være aktiv, det er hva nav oxo ønsker å avdekke med dette intervjuet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...