Gjest AKJ Skrevet 13. oktober 2009 #1 Skrevet 13. oktober 2009 Vet ikke om jeg poster dette i rett forum, men. Jeg er leietager, og bor i et 50-60 år gammelt hus. Det har aldri vært noen problemer her, ingenting å klage på verken med boligen eller nabolaget. Men tidligere i dag fant jeg muselort på soverommet, og nede i gangen nå pilte det en mus mellom skoene da jeg kom ned trappa. Fikk jaget den ut ytterdøra med en feiekost. Spørsmålet mitt er om jeg bare må legge ut gift og feller for å bli kvitt udyrene, eller om huseier må sørge for at de forsvinner? Og hva om han ikke gjør noe med det, har jeg da krav på avslag i leien? Hvor plasserer man musegiften i så fall? Synes det er så brutalt med feller, særlig om de ikke dør med en gang.
monamonalisa Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 Er usikker på hvem sitt ansvar dette er, men antar det er eier. Det var i alle fall eier som sørget for at stokkmaur vi hadde i huset vi leide engang forsvant. Men hvis det er snakk om bare noen få mus, er det jo greit å prøve med feller eller gift først. Jeg vil kanskje råde deg til feller - dersom musene får gift, blir de gjerne liggende inne i vegger eller lignende når de dør, og det lukter helt forferdelig av råtne muselik... Og om du tror gift er mer humant enn feller, så er jeg redd det ikke nødvendigvis er slik. Rottegift inneholder blodfortynnende stoff og gjør at musa blør ihjel (innvendig blødning)... Den beste løsningen er kanskje å skaffe seg en katt? Da får du samtidig godt selskap
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå