Gjest Trøttesen Skrevet 13. oktober 2009 #1 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg har så problemer med å våkne når det er bekkmørkt i rommet. Vurderer derfor å kjøpe en lampe som gradvis lyser opp rommet. Noen som har erfaring med slike lamper?
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #3 Skrevet 15. oktober 2009 Jepp det funker. vi kjøpte en nå nettopp men har bare brukt det i to netter. Det er sånn lampe som øker gradvis i styrken slik at den begynner å slå seg på en halvtime før du skal opp. så lyser den mer intensivt etterhvert og du kan ha på radio som "vekkeklokke". Nå som jeg ikke har jobb kan jeg sove så lenge jeg vil og da står jeg opp vanligvis i 9-10 tiden. I morrest begynte lampen å lyse fra kvart over seks til kvart på sju (kjæresten min skulle opp da). Jeg var litt trøtt så jeg gadd ikke å stå opp, men jeg lå våken i senga en hel time da! og det er nok pga lyset fra lampa! så jeg tror det funker ja:)
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #4 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg har det som deg. Husker fra barndommen at jeg fikk vondt i øynene da jeg sto opp og rushet ut til julekalenderen i gangen, selv om jeg bare satte på en liten lampe... Jeg elsker min Philips Wake-up light! Jeg er fortsatt trøtt om morgenen, men våkner lettere og er i bedre humør. Faren for å forsove seg er også mye lavere. Mange mener at det er mer naturlig for mennesker å våkne med morgenlyset, og lampen etterligner soloppgangen. I tillegg kan du velge om du vil vekkes av radio, vekkerklokkelyd eller koselig fuglekvitter eller jungellyder.
Tante Skrevet 15. oktober 2009 #5 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg brukte min i hele fjor vinter og hadde sååå god nytte av den. Man skal vel egentlig vente med å ta den bruk til sommertid slutter, men jeg tror jeg skal ta frem min ganske snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå