Gå til innhold

Ustabil syklus - når kan jeg teste?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Hei. Etter jeg slutta på pillen har syklusen min vært veldig ustabil. Den er fra 30-45 dager. Altså aner jeg ikke når jeg har eggløsning og sånn. Det er idag 35 dager siden mensen starta sist gang. Kan jeg teste idag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også veldig ustabile sykluser for tida, og jeg pleier å ta utgangspunkt i siste syklus når jeg beregner IKM. Sist syklus var på 37 dager, altså kan jeg teste på dag 37 dersom mensen ikke kommer da.. evt et par dager før hvis jeg blir veldig utålodig :gjeiper:

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å gå til gynekolog, de kan skrive ut medisiner som stabiliserer syklusen.

De kan også sjekke om du i det hele tatt har eggløsning.

Skrevet
Jeg vil anbefale deg å gå til gynekolog, de kan skrive ut medisiner som stabiliserer syklusen.

De kan også sjekke om du i det hele tatt har eggløsning.

Må det gå et år før jeg oppsøker legen?? Slik at syklusene kan stabiliseres av seg selv først??

Skrevet
Hei. Etter jeg slutta på pillen har syklusen min vært veldig ustabil. Den er fra 30-45 dager. Altså aner jeg ikke når jeg har eggløsning og sånn. Det er idag 35 dager siden mensen starta sist gang. Kan jeg teste idag?

Har også ustabile sykluser nesten som deg (31-56 dager), slutta på pille i januar i år. Anbefaler å tempe og se etter EL tegn (EL slim osv). Testa da jeg så at tempen ikke hadde begynt å synke på 15 DPO og den ble da positiv. Har sløst med tester før uten å ha vært gravid, så det var irriterende.

Du kan jo evt gå ut i fra den lengste syklusen din om du er tålmodig nok? Eller en uke etter den korteste syklusen? Teste på dagen forventet mens i de syklusene. Du kan jo teste nå, men da må du sikkert teste igjen i følge den lengste syklusen din om den blir negativ nå.

Lykke til;)

Skrevet
Må det gå et år før jeg oppsøker legen?? Slik at syklusene kan stabiliseres av seg selv først??

Det kan ta ca. et år før sykluser stabiliserer seg etter pillebruk hos noen ja.

Jeg hadde begynt å få stabile sykluser på 36 dager etter noe angrepille-bruk (uff), og gikk deretter en mnd. på p-pille pga EL-smerter (men fikk EL-smerter likevel + vondere mens) så jeg droppa det og da var syklusene tullete, men hadde mer mens nå enn da jeg sluttet tidliger etter 3 år på pilla, da fikk jeg mens bare 3-4 ganger det året.

Du kan jo prøve å bli gravid med de syklusene, men om det ikke går så kan du oppsøke lege og evt. få noe EL stimulerende medisiner. Syns du skal begynne å tempe/charte selv for å se om du har EL ja.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Visst man har en syklus på 38 dager, hvordan vet man når eggløsningen er? Jeg har hatt veldig ustabill mensen, pga pcos (polyscystisk ovarie syndrom) kan gå flere mnd i mellom.

Men nå de siste mnd ligger den på ca. 38 dager. Er det bare noe en gyn kan finne ut?

Skrevet

+/- 14 dager før mensen er det eggløsning. :)

Men varierer da, hos meg er den 17 dager før mens.

Skrevet

Ok! :)Takk for svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...