Gå til innhold

Finnes det mange som blir utsatt for utroskap mens gravid/nybakt mamma?

Anbefalte innlegg

Gjest worried
Skrevet

Leser og hører så ofte om kvinner som blir utsatt for utroskap mens de går gravide, eller mens barnet er baby.

...Er det flere her inne som har opplevd det? Er det mange her inne som IKKE har opplevd det?

Utroskap er min største frykt, og jeg vet ikke om jeg hadde overlevd dersom det hadde hendt meg, særlig ikke mens jeg bar hans barn!

Uff...

Videoannonse
Annonse
Gjest MikeWaters
Skrevet
Leser og hører så ofte om kvinner som blir utsatt for utroskap mens de går gravide, eller mens barnet er baby.

...Er det flere her inne som har opplevd det? Er det mange her inne som IKKE har opplevd det?

Utroskap er min største frykt, og jeg vet ikke om jeg hadde overlevd dersom det hadde hendt meg, særlig ikke mens jeg bar hans barn!

Uff...

Jeg hadde blitt jævlig forbanna hvis en kompis hadde vært utro mot dama si, hadde hun vært gravid i tillegg hadde jeg sett rødt.

Hvorfor går du rundt og frykter utroskap forresten? Høres slitsomt ut og gå å frykte noe du har så liten kontroll over.

Gjest worried
Skrevet
Jeg hadde blitt jævlig forbanna hvis en kompis hadde vært utro mot dama si, hadde hun vært gravid i tillegg hadde jeg sett rødt.

Hvorfor går du rundt og frykter utroskap forresten? Høres slitsomt ut og gå å frykte noe du har så liten kontroll over.

hei. det er ikke noe jeg går rundt og tenker på og frykter, jeg er ikke engang gravid. men vet om et par som har opplevd det, og når jeg leser på nettsteder som dette, så blir jeg til tider litt motløs. det må jo være den fæleste perioden i livet å oppleve noe slikt på.

...og så spør jeg her inne fordi jeg har et stort håp om at det ikke er så utbredt som dette til tider virker.

Gjest MikeWaters
Skrevet
hei. det er ikke noe jeg går rundt og tenker på og frykter, jeg er ikke engang gravid. men vet om et par som har opplevd det, og når jeg leser på nettsteder som dette, så blir jeg til tider litt motløs. det må jo være den fæleste perioden i livet å oppleve noe slikt på.

...og så spør jeg her inne fordi jeg har et stort håp om at det ikke er så utbredt som dette til tider virker.

Bli gavid hvis dere ønsker barn, kos dere, nyt livet, snakk sammen og digg hverandre - livet er for kort til å bekymre seg over hva som kan skje.

Du får nok ingen fasit på hvordan ting henger sammen her inne, eller andre nettsider for den saks skyld.

Jeg er mann og jeg hadde aldri vært utro mot samboeren, hverken før hun var gravid, under graviditet 1, graviditet 2 eller nå som vi har 2 barn :)

Gjest worried
Skrevet
Bli gavid hvis dere ønsker barn, kos dere, nyt livet, snakk sammen og digg hverandre - livet er for kort til å bekymre seg over hva som kan skje.

Du får nok ingen fasit på hvordan ting henger sammen her inne, eller andre nettsider for den saks skyld.

Jeg er mann og jeg hadde aldri vært utro mot samboeren, hverken før hun var gravid, under graviditet 1, graviditet 2 eller nå som vi har 2 barn :)

fint å vite, håper de fleste menn der ute er som deg :)

Skrevet

Min (tidligere) samboer lå med x-en sin imens jeg gikk høygravid. Han hadde tenkt dumpe meg så snart jeg hadde født datteren vår, men bestemte seg for å bli allikevel, av en eller annen grunn. Det er vel da jeg burde ha sparket han ut, men jeg holdt meg til drittsekken halvannet år til.

Tror neppe de fleste menn gjør slikt mot sin kjære imens hun går gravid eller like etter hun har født. Jeg kjenner ihvertfall ikke noen andre som har opplevd det samme.

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Uff...

Leste at ca 70-80% av utroskap hos menn skjer i forhold til graviditet/fødsel og den tiden. Så det skjer nok for det meste da ja.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg har to barn, og har heldigvis aldri opplevd utroskap i forbindelse med svangerskap.

Men min beste venninne opplevde dette, da hun var gravid med nr 2. Og mannen var ikke bare utro med en annen dame, men med to. Ganske utrolig at det går an.

Skrevet

Husk at en stort sett hører de fæle historiene og ikke de gode ;)

Hører du om 100 som er utro, tenk da så mange som ikke er det!! :)

Gjest Gjest_anna_*
Skrevet

Samboeren min bedro meg da jeg var gravid. En kjempe fin tid...

Skrevet

Jeg er mann. Nå er ikke utroskap sett på som ok blant kompisene mine, men jeg hadde heller ikke blandet meg inn i det om en venn av meg hadde vært utro. Men om en hadde vært utro mot den gravide dama si, eller den nybakte moren til barnet hans hadde han virkelig tapt enormt mye respekt i vennegjengen. Det hadde jeg definitivt konfrontert vedkommende med.

Gjest Gjest_Tine_*
Skrevet

Jeg kjenner også folk som har opplevd det, men er ikke bekymret i det hele tatt for at det skal skje meg.

Hvorfor få barn med en mann du ikke stoler på?

Gjest Gravid23
Skrevet

Uff...

Jeg har ikke opplevd det enda, men er livredd for å oppleve det... igjen... i hvert fall nå som jeg er gravid.

Han jeg er sammen med nå var utro mot meg med x'en sin i 1,5 år, lang historie, jeg var så svak og jeg trodde på han hver gang han lovte at det aldri skulle skje igjen.

Så en dag klarte jeg å gå fra han, vi hadde ikke kontakt på 6 mnd'er men jeg klarte ikke å slutte å tenke på han og savne han.

Han tok kontakt igjen, og jeg, så svak som jeg er for den gutten, så valgte jeg å ta han tilbake.

Vi bor sammen nå og jeg er 7 uker på vei...

Tenker hver dag på hva hvis han gjør det igjen?

Har fremdeles litt tid på meg til å bestemme meg om jeg vil beholde barnet eller ikke, det virker som om det er annerledes denne gangen.

Jeg råder alltid mine venner til å dumpe dama/typen hvis hun/han har vært utro.

Men å høre på sine egne råd er noe av det vanskeligste jeg vet om,

i hvert fall når jeg elsker han så utrolig mye.

For å forstå tråden litt: er det noen der som opplevd utroskap men som fortsatt er sammen?

Skrevet
Jeg kjenner også folk som har opplevd det, men er ikke bekymret i det hele tatt for at det skal skje meg.

Hvorfor få barn med en mann du ikke stoler på?

Og hvordan vet man hvem man kan stole på og ikke?

For det er nemlig ikke sånn at "de som ikke er typen til det" ikke er utro. Hvem som helst kan være utro!

(Det er selvsagt alltid noen som er notorisk utro, og som man nærmest kan peke ut. Men jeg har sett flere tilfeller av utroskap blant folk man ALDRI ville trodd det om.)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

jeg tok mannen min på fersken ved å kreve å se mailen hans når jeg gikk gravid. dette angrer jeg virkelig på for hele svangerskaps tiden ble ødelagt. som intuisjonen min sa, hadde han en god del kontakt med to av sine ekser!!! blir kvalm av tanken, men ønsker heller ikke være alenemor...

Skrevet

Jeg tror ikke det er så ille som man får inntrykk av når man leser andres historier. Jeg har lest endel om det her inne, og tenkt "oi er det virkelig så vanlig?" men som en annen sa her, man hører om de som er utro, ikke om de som ikke er det. Og tenk på hvor utrolig mange småbarnsfamilier det er i dette landet ;)

Skrevet

Jeg har ikke hørt om noen i min nærmeste omgangskrets.

Nå er det ikke så rart, hvis mannen først er disponert for å være utro, at det skjer i en periode med så store omveltninger som svangerskap og småbarnsperiode er. Men det fins jo ikke noe verre tidspunkt å bli bedratt på...

Uansett så kan man jo ikke gå å bekymre seg for om det kan skje?

Skrevet

Jeg er 26 år, og i løpet av min livstid vet jeg om 3 tilfeller. Det første hørte jeg om da jeg var 10-12 år. Mannen var utro med en dame mens konen lå på fødeavdelingen.

Neste episode var da jeg var 19 år og fikk vite om en fyr som dreiv å ville pule andre jenter mens samboeren var gravid.

Da jeg var 22 fikk jeg vite om en annen som knulla på fylla mens samboeren gikk gravid med nr 3!

Hva faen er det med mannfolk som gjør sånt? Hadde eksplodert hadde dette skjedd meg selv....

Skrevet

Jeg tror det er ganske vanlig jeg. :sjenert: Ikke at de fleste gjør det, men mange. Fordi de får angst av at dama er gravid. Ser for seg at nå er livet over. Sliter med tenning på "mammakroppen", føler seg utafor og til overs, ikke satt pris på, ikke sett. Alt handler om henne og magen.

Kanskje svangerskapet ikke var planlagt, og så føler han seg "fanget" i noe han ikke kan gjøre noe med. Kanskje han egntlig ikke vil gjøre noe med det, men MÅ sprelle i "nettet" alikevel..en del slike ting.

Det unnskylder ikke, men forklarer muligens noe. Å bli foreldre skaper kriser i livet. Også for menn. Skjønt menns kriser i forbindelse med svangerskap og fødsel er sett litt ned på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...