Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky
Skrevet

Hei! Så en tråd her lenger ned om Energica, men.

Dette er saken:

Jeg fikk tilsendt regning for tre bøker jeg aldri har mottatt!!

Ringte, ga beskjed om dette. Fikk beskjed om å kaste regningen.

Etter noen uker fikk jeg NY regning. Ringte en gang til, fikk samme beskjed.

I mellomtiden hadde jeg flyttet, slik at posten min ble litt forsinket i postgangen. Etter noen dager fikk jeg inkassovarsel!!!

Sendte et brev til Energica og ba dem ordne opp. Hørte aldri noe.

Jeg har tenkt å ta opp boliglån, men jeg hadde jo fått inkassovarsel, så jeg betalte regningen av frykt for å bli svartelistet.

Sendte på nytt et brev til Energica hvor jeg ba om en forklaring, pengene tilbake, samt at jeg meldte meg ut øyeblikkelig. Nå har det gått en måned, jeg har fremdeles ikke hørt noe, og for noen dager siden fikk jeg tilsendt nytt medlesmblad!!! :frustrert:

Jeg skrev enda et brev, hvor jeg forklarte saken. Jeg er redd for at det ikke vil føre frem til noe. :kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna:

Dette har blitt en prinsippsak for meg. Jeg vil ikke gi meg her!!! Men hva i huleste gjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Dette er Energica i et nøtteskall. Jeg synes du skal anmelde dem til politiet og gjøre saken kjent for alt av forbrukerorganisasjoner. Du bør også ringe inkassoselskapet og forklare saken for dem. Det er ikke første gang Energica roter, for å si det sånn.

Gjest GreenSky
Skrevet
Dette er Energica i et nøtteskall. Jeg synes du skal anmelde dem til politiet og gjøre saken kjent for alt av forbrukerorganisasjoner. Du bør også ringe inkassoselskapet og forklare saken for dem. Det er ikke første gang Energica roter' date=' for å si det sånn.[/quote']

Sier du det? Kan jeg anmelde dem, altså? For hva? Svindel? Bedrageri? *gnir meg i hendene* :kul:

Skrevet

Du kan i allefall kontakte forbrukerorganisasjonene.

Har opplevd å få inkassovarsel på Energica bøker to ganger. Begge gangene var bøkene betalt, så jeg fikk da ryddet opp. Men det skal jo være unødvendig for medlemmer å stresse som noen tullinger for å bevise sin uskyld.

Det jeg har hatt av tull har jeg heldigvis klart å ordne opp i. Men jeg har hørt mange som ikke akkurat opplever noe samarbeid fra Energica sin side.

Er det mulig å anmelde dem slik det ble foreslått så sett i gang. Skal de drive bokklubb så bør de drive skikkelig!!

Skrevet

Hei!

Jeg har også opplevd det samme. De greide til slutt å ordne opp. Jeg sendte ikke brev, men ringte x antall ganger og kjeftet dem opp.

Meldte meg ut ganske så fort også :frustrert:

Skrevet

Fikk brev fra inkassoselskapet i dag jeg.

Boka er betalt for lenge side. Da jeg snakka med dem om den forrige regningen, sa dem jeg skulle bare hive regningen for det hadde vært tull

med dataen demmes den dagen jeg hadde betalt.

Nå må jeg ta kontakt igjen. For noe rot og tull. Frekt er det også.

Er ikke medlem lenger jeg nei.

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Dette er en sak for TV2 hjelper deg.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Veldig synd at klubben ikke har bedre orden enn det de har, for de har mange interessante bøker, men dette er et stort problem som mange har opplevd og flere av mine venninner har også hatt problemer med dem der de får bøker de har avbestilt, motar regning for bøker de ikke har fått, innkassovarsel for regninger som har vært betalt ol.

ta kontakt med forbrukerkontoret der kan de hjelpe deg

Skrevet

Kanskje de trenger nye regnskapsrutiner eller regnskapsprogrammer, og en som kan administrere og delegere det hele... Det virker ikke som om de har kompetente folk til å ta seg av den delen, og da har de muligens ikke det i andre divisjoner heller. Kanskje det bare er en gjeng "hippihekser" som bestemte seg for å lage bokklubb, og så er det ingen av dem som kan drift? Jeg ringer dem med én gang og tilbyr mine tjenester :ler:

Skrevet

Jeg var også medlem der, men etter X antall avbestillinger gjort der bøkene likevel dukket opp i posten, meldte jeg meg ut igjen.

De har mange fine bøker, men med alt styret er det ikke verdt det for min del iallefall!

Gjest Madam Felle
Skrevet
Kanskje de trenger nye regnskapsrutiner eller regnskapsprogrammer, og en som kan administrere og delegere det hele... Det virker ikke som om de har kompetente folk til å ta seg av den delen, og da har de muligens ikke det i andre divisjoner heller. Kanskje det bare er en gjeng "hippihekser" som bestemte seg for å lage bokklubb, og så er det ingen av dem som kan drift? Jeg ringer dem med én gang og tilbyr mine tjenester  :ler:

:hoho: ja gjør det, da kan vi sikkert melde oss inn i klubben :hoho:

Skrevet

Var medlem der før, men jeg opplevde aldri noe rot.

Derimot var det jo på TV2Hjelper deg om noen som hadde mye problemmer med Energica.

Tror nok det er like greit og melde seg ut først som sist.......

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Pga. mye av de samme problemene meldte jeg meg ut av den klubben.

Det er en bokklubb som mange har måttet få hjelp av forbrukeromb.

Nå var det tre år siden jeg meldte meg ut. ( synd, de har mye bra) Da ba jeg om at de måtte slette meg fra kunderegisteret.

Nå etter tre år ligger det en bok+regning og venter på meg etter ferien.

Ringte og spurte hva dette var. Svaret var at jeg hadde bestilt!???Og at det også var en ny bok på veg til meg.

Ba henne gå inn å se på min status. Da fant damen ut at det var lenge siden jeg var medlem.( hva med slettingen?)

Hun skulle sende gratiis retur for meg, så jeg skulle bare glemme hele greiene.

eg reiste bort, men min mann mottok purring på to bøker, så han måtte ringe atter en gang. Like etter kom retureskene.

de skaper mye bry/rot for folk.

De har fått påpakning av forbrukerk.i mange år, men det skjer ikke ut for at det blir endring i rutine hos de.

Gjest sunshine-t
Skrevet

og jeg som har fylt ut en "kupong" for å melde meg inn i den klubben.. Tror jeg skal besøke papirkurven ganske kjapt jeg ja..

Godt denne tråden kom opp!!!

Skrevet

Bra jeg så denne tråden før jeg vurderte å melde meg inn. :lettet:

Har alltid hatt et litt skeptisk syn på bokkklubber, filmklubber etc., men som noen sa tidligere så har de ganske interessante bøker.

Nå vet jeg i allefall bedre.

Anmeld dem! Det er alt for mange slike instanser som prøver seg på slikt tull. Enten så er de frekke eller så er de rett og slett inkompetente. Kanskje begge deler ?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har også en laaang og negativ historie om Energica..

Møkka selskap sier nå jeg!!! :evil:

Skrevet

Kan bare henge meg på i rekken av x-medlemmer med dårlig erfaring med Energica. ALDRI mer! :evil:

  • 3 uker senere...
Skrevet

:roll: Dumme energica!

Alle de kjempefine bøkene de har og så klarer de ikke å grr..

Jeg har fått en MENGDE bøker jeg har avbestilt.

jeg har alltid bare sendt boka i retur. Krysset over navnet mitt og sendt dem boka med angrefristlappen utfylt. :D

Har snakket med dem også.. Grr. De hadde dataproblemer sa de.. Vel.. dette har jo holdt på i ett år da.. så dataproblem my ass..

  • 3 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet
:sjokk: Har allerede meldt meg inn, var lovet velkomstpakke på 4bøker,men fikk 3.. Ringte og spurte etter den fjerde,men den var utsolgt,og de hadde visst ikke hatt noen planer om å sende meg 5. valget eller gi meg beskjed eller noe. Problemet er bare at etter å ha meldt seg inn må man stå som medlemmer i 1år. Tenkte ikke det var noe problem,man kan jo bare avbestille. Men det høres ikke ut som det er så enkelt i Energica. Så jeg har gått rett i fella. Noen råd? Har ikke fått den 4.boka enda.
Gjest GreenSky
Skrevet
:sjokk: Har allerede meldt meg inn' date=' var lovet velkomstpakke på 4bøker,men fikk 3.. Ringte og spurte etter den fjerde,men den var utsolgt,og de hadde visst ikke hatt noen planer om å sende meg 5. valget eller gi meg beskjed eller noe. Problemet er bare at etter å ha meldt seg inn må man stå som medlemmer i 1år. Tenkte ikke det var noe problem,man kan jo bare avbestille. Men det høres ikke ut som det er så enkelt i Energica. Så jeg har gått rett i fella. Noen råd? Har ikke fått den 4.boka enda.[/quote']

Hei, det var meg som startet tråden.

Etter å ha sendt kjefte-brev til dem, slapp jeg å måtte være medlem i et år/eller å måtte betale for velkomstpakken.

Du trenger da ikke melde deg ut enda, se det litt ann først, kanskje de har skjerpet rutinene sine?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...