Gå til innhold

Jeg blir matt av min mor!

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Lompa_*
Skrevet

JEg er en voksen kvinne på 28 år som har fått meg kjæreste. Moren min er interessert i å vite ting og tang om han, noe som så klart er helt ok. Vi skal reise til Tyskland om et par uker, på ferie, og da er hun frekk nok til å spørre om vi skal ha enkeltrom! Syns det er utrolig at hun kan stille et sånt spørsmål. Hva i all verden skal man svare tilbake på slikt? Ble helt satt ut, så jeg fikk ikke svart noe som helst, begynte heller å prate om andre ting. Hun tror vel jeg fortsatt er et barn! Blir så irritert. Er ikke det rimelig unormalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo.

Men er dette din første "ordentlige" kjæreste? Hvis det er første gangen hun finner seg selv i en situasjon der hun opplever at datteren reiser avsted med en ny og ukjent mann kan man nesten forstå at hun oppfører seg pussig.. Ikke det at jeg mener det er normalt, guri du er 28, men hun er kanskje usikker.

Bare svar på en ordentlig måte, hun mener nok ikke noe vondt eller frekt. Hun venner seg til det etterhvert.

God tur!

...men du? Skal dere dele rom eller? :nigo:

Gjest en mors jobb
Skrevet

Det er jobben til mødre det... å holde på sånn at ungene blir matte av dem. Det er i hvert fall det jeg sier til min datter når hun blir flau over meg... :)

Skrevet
JEg er en voksen kvinne på 28 år som har fått meg kjæreste. Moren min er interessert i å vite ting og tang om han, noe som så klart er helt ok. Vi skal reise til Tyskland om et par uker, på ferie, og da er hun frekk nok til å spørre om vi skal ha enkeltrom! Syns det er utrolig at hun kan stille et sånt spørsmål. Hva i all verden skal man svare tilbake på slikt? Ble helt satt ut, så jeg fikk ikke svart noe som helst, begynte heller å prate om andre ting. Hun tror vel jeg fortsatt er et barn! Blir så irritert. Er ikke det rimelig unormalt?

Må du svare? Er du nödt for å irritere deg? Er det klin umulig å overse slike kommentarer/spörsmål?

Som du selv sier (påstår); Du er en voksen kvinne på 28 år!! Men du skriver her som om du er 14.

Har også en mor som spör og graver, men jeg er voksen nok til å overse slikt istedenfor å irritere seg. Og spör og graver hun for mye eller tråkker over en grense, så ber jeg henne å la vär.

Skrevet

Jeg har det på samme måten. Trikset er å bryte litt ut, ikke gi henne den informasjonen som hun før har fått, ei heller skal hun ordne opp i dine saker og ting som hun kansje før har gjort ved selvfølge. _Hun har feks ikke noe med deres økonomi å gjøre. Om du behandler din mor på en måte som tilsier at hun kan behandle deg som et lite barn, så blir det vanskelig for henne å kvitte seg med følelsen av at du er hennes lille barn.

Når hun sier slike ting som det med enkeltrommet, så kan du la henne forklare hva som ligger bak spørsmålet. Hvem vet, kansje hun tenkte på penger og hva som er mest rimelig for to reisende.

Skrevet

Jeg har en venninne som var oppe i en lignende situasjon. Hun bare lo, og svarte sin mor at "Mamma, det har du ingenting med!"

Skrevet

Min mor prøvde seg med et lignende spørsmål én gang, da sa jeg til henne:

"mor, den retten du måtte tro du har til å stille slike spørsmål, mistet du i alle fall da jeg flyttet ut".

Så har vi aldri snakket noe mer om slike ting! :) Da jeg ble sammen med min (nå) mann, var vi mer eller mindre samboere før mor og far traff han, så der begynte de heldigvis ikke å re opp på gjesterommet når vi kom på besøk! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...