Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 13. oktober 2009 #1 Skrevet 13. oktober 2009 Hvordan kan jeg finne ut hvilke sider som har vært åpnet på min pc, etter at andre har brukt den?
Gjest En annen gjest Skrevet 16. oktober 2009 #2 Skrevet 16. oktober 2009 Hvordan kan jeg finne ut hvilke sider som har vært åpnet på min pc, etter at andre har brukt den? Du mener antakelig websider på Internett(?). Alle nettlesere har en leselogg, som vil vise hvilke sider har har vært brukt i den perioden som leseren er satt opp til å huske, hvis ikke den som har brukt maskinen har vært smart nok til å tømme loggen. Den varierer litt med hvilken nettleser du har hvor i menyen du finner den. I Internett Explorer 8 er det en egen arkfane som heter Logg når du trykekr på bokmerker. Firefox har et valg som heter Historikk i toppmenyen. Andre nettslesere, Chrome, Opera, o.s.v, har tilsvarende funksjon. Du må lete litt i menyene.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2009 #3 Skrevet 17. oktober 2009 Du mener antakelig websider på Internett(?). Alle nettlesere har en leselogg, som vil vise hvilke sider har har vært brukt i den perioden som leseren er satt opp til å huske, hvis ikke den som har brukt maskinen har vært smart nok til å tømme loggen. Den varierer litt med hvilken nettleser du har hvor i menyen du finner den. I Internett Explorer 8 er det en egen arkfane som heter Logg når du trykekr på bokmerker. Firefox har et valg som heter Historikk i toppmenyen. Andre nettslesere, Chrome, Opera, o.s.v, har tilsvarende funksjon. Du må lete litt i menyene. Takk for svar. Går det an å finne det ut hvis loggen er slettet også?
Gjest En anne gjest Skrevet 17. oktober 2009 #4 Skrevet 17. oktober 2009 Takk for svar. Går det an å finne det ut hvis loggen er slettet også? Tja, hvis den ikke inneholder sider som du vet du var inne på sist du brukte maskina, og loggen er satt opp til å ta vare på sider i et så langt tidsrom, så vil det jo si at den er slettet. Eksempel: Nettleseren er satt opp til å bevare søkhistorikk i f.eks. syv dager. Du vet at du varn innom kvinneguiden.no sitt dataforum for 5 dager siden. Er den siden vekk, er jo loggen slettet. Jeg tror ikke det går an å finne det ut på noen annen måte (ikke uten å bruke uetiske metoder i alle fall).
Gjest En tredje gjest Skrevet 18. oktober 2009 #5 Skrevet 18. oktober 2009 Tja, hvis den ikke inneholder sider som du vet du var inne på sist du brukte maskina, og loggen er satt opp til å ta vare på sider i et så langt tidsrom, så vil det jo si at den er slettet. Eksempel: Nettleseren er satt opp til å bevare søkhistorikk i f.eks. syv dager. Du vet at du varn innom kvinneguiden.no sitt dataforum for 5 dager siden. Er den siden vekk, er jo loggen slettet. Jeg tror ikke det går an å finne det ut på noen annen måte (ikke uten å bruke uetiske metoder i alle fall). Hmm...men går det ikke ann å slette bare én og en side i loggen da? Man må ikke slette hele, vel? Mener det går i explorer iallefall. Man går opp til venstre i favorutter/logg feltet. Så kan man høyreklikke på en ting i loggen, f.eks "kvinneguiden.no" da, og velge slett. Da står jo fortsatt resten av loggen der? Nå er jeg ingen ekspert, men mener å huske d gikk. (har ikke explorer på maskinen min nå)..
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #6 Skrevet 18. oktober 2009 Hmm...men går det ikke ann å slette bare én og en side i loggen da? Jo, det går faktisk an. Jeg testet det akkurat nå i både Firefox og Internet Explorer. Og da blir det hele temmelig umulig å spre. Men da skal jo den som har brukt maskina være litt uspekulert. (Og så blir jeg jo litt nyskjerring på hvorfor noen skal vite hvilke sider andre har sett på. Det mener jeg er en privatsak. Jeg setter ikke signaturen min på artikler jeg har lest i avisa heller, slik at nestemann som tar den ser det.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå