Gjest redd.. Skrevet 13. oktober 2009 #1 Skrevet 13. oktober 2009 våknet nettopp av en av de verste marerittene jeg har hatt. Den var så ille at jeg ikke tør å gå å tisse eller sovne igjen. Vil gjerne tyde denne drømmen, men er ikke så flink til det.. nen som kan hjelpe meg? Jeg drømte at jeg ser gjenferd. Det er blekkmørkt og det er ei dame som går rundt meg. (jeg husker ikke alle detaljer) men jeg kommer ned i stua der familien sitter å hvisker dette til mamma. Hun sier at hun brukte å se dem før. Hun spør hva dem sier/gjør med meg. Da drømmer jeg "videre" om gjenferdene,at dem tar tar i bena mine og rister meg med hode ned. dem er onde,og vil meg ikke godt.. mamma går opp og kommer ned å sier hun så dem. Det var flere der, 7 stk og dyr. Disse ser ikke jeg. mens jeg snakker med mamma går det e "mannagjenferd" over stua med tunge sko som rister som om hadde på seg 7 kj par tunge sko. Jeg ser han ikke, bare hører. så våkner jeg.. hva faen kan dette bety?? jeg får skikklig hjertebank av å skrive dette her og kommer aldri igjen til å legge meg for å sove nå.. dett er det jævligste jeg har vært borte i!! jeg må finne ut av hva dette kan bety!
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg er ikke noen ekspert, men jeg har selv drømt endel om spøkelser, og etter hva jeg har lest meg til så kan drømmer om spøkelser eller gjenferd bety at det er noe man fortrenger, f.eks. følelser det legges lokk på eller lignende. Så dersom drømmen du beskriver hadde vært min drøm, så hadde jeg tenkt over om det er noe som har plaget meg den siste dagen. Kanskje en irritasjon mot mamma for ett eller annet som jeg ikke føler jeg kan ta opp med henne? Mamma-skikkelsen i drømmen kan også representere en side av deg selv, eller være et uttrykk for at du trenger noen å støtte deg til kanskje (noen å spørre til råds om), eller at du anser mamma som en person som hjelper deg og gir deg råd. Det er nesten litt komisk at gjenferdene i drømmen rister deg opp-ned; hadde det vært min drøm ville jeg tenkt at de følelsene jeg undertrykker virkelig prøver å ruske tak i meg for å få meg til å gjøre noe med dem! Mine egne spøkelsesdrømmer, som kom ganske ofte da jeg var yngre, men som nå opptrer sjelden, dreier seg mer om stemning. Akkurat som i en skrekkfilm der man kommer inn i et rom og bare vet at det er noen som lurer bak døra. Jeg ser aldri spøkelsene, det bare er en utrolig ekkel stemning over rommet jeg oppholder meg i. Skremmende ja, men når jeg våkner prøver jeg å tenke over om det er noe som har opprørt/irritert meg i det siste.
Gjest ~Good&Bad~ Skrevet 14. oktober 2009 #3 Skrevet 14. oktober 2009 Det er nesten litt komisk at gjenferdene i drømmen rister deg opp-ned; hadde det vært min drøm ville jeg tenkt at de følelsene jeg undertrykker virkelig prøver å ruske tak i meg for å få meg til å gjøre noe med dem! Nå er ikke jeg noen drømmeekspert heller, men slik har jeg villet tolket drømmen din også. Jeg synes å ha lest at når man får mareritt så har underbevisstheten din (drømmene dine) lenge forsøkt å få din oppmerksomhet rundt noe, "men de har ikke kommet igjennom" til deg. Og i drømmen så rister de deg, med andre ord så er det det som skal til før de får din oppmerksomhet. Så da kan det hende det er noe i ditt virkelige liv du fortrenger eller undertrykker som underbevisstheten din gjerne vil du skal jobbe med, evt. vil fortelle deg
Teriyaki Skrevet 14. oktober 2009 #4 Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Nå er ikke jeg noen drømmeekspert heller, men slik har jeg villet tolket drømmen din også. Jeg synes å ha lest at når man får mareritt så har underbevisstheten din (drømmene dine) lenge forsøkt å få din oppmerksomhet rundt noe, "men de har ikke kommet igjennom" til deg. Og i drømmen så rister de deg, med andre ord så er det det som skal til før de får din oppmerksomhet. Så da kan det hende det er noe i ditt virkelige liv du fortrenger eller undertrykker som underbevisstheten din gjerne vil du skal jobbe med, evt. vil fortelle deg Interessant at vi faktisk kan være såpass komplekse at vi har en så "smart" underbevissthet. (ser dette nesten virket litt sarkastisk, men det var det ikke). Jeg pleide å ha en grusom drøm da jeg var en del yngre. Det var en helt grusom og mindreverdig stemning i drømmen. I drømmen var det noe stort og tungt som knuste noe lite og ubetydelig. Jeg ble jo en del mobbet i løpet av de årene der, så tenker kanskje at det store tunge representerte mobberene, og at det lille ubetydelige representerte meg..I alle fall det verste mareritt jeg har hatt før. Spesielt fordi det hele tiden gjentok seg. ofte. I dag har jeg av og til mareritt, men ikke dette lenger. Men..Av og til betyr ikke mareritt noe annet enn at man har blitt redd for noe. Da jeg var lita pleide vi alltid å se på de syv søstre. Så var det den episoden hvor han voldelige faren hadde blitt drept av sønnen, og sønnen hadde begravd han i en sånn sand/strøkontainer. Da politiet skulle åpne den, så man bare den lubne, hårete armen stikke opp av sanden. Dette brente seg fast i netthinnen og jeg klarte ikke lukke øynene uten at jeg så det, og jeg klarte definitivt ikke å sove. Var mye skriking, redsel og en fortvilen mor i en periode der ja. Endret 14. oktober 2009 av Teriyaki
TipsyTopsy Skrevet 14. oktober 2009 #5 Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Heller ingen ekspert, men absolutt alle personer i drømmene dine er et speilbilde av deg selv. Så fremt det ikke er utenforstående drømmer (dvs: at du står og ser på alt som skjer i drømmen), eller klarsynte drømmer. Ting man skal merke seg i drømmer er farger, hva du føler i drømmen, hvordan alle personene er (siden hver og en av de sier noe om deg), om den gjentar seg (da er det noe man kan trenge å ta tak i), og hvordan du føler deg etterpå, når du har våknet. Endret 14. oktober 2009 av TipsyTopsy
Teriyaki Skrevet 16. oktober 2009 #6 Skrevet 16. oktober 2009 Heller ingen ekspert, men absolutt alle personer i drømmene dine er et speilbilde av deg selv. Så fremt det ikke er utenforstående drømmer (dvs: at du står og ser på alt som skjer i drømmen), eller klarsynte drømmer. Ting man skal merke seg i drømmer er farger, hva du føler i drømmen, hvordan alle personene er (siden hver og en av de sier noe om deg), om den gjentar seg (da er det noe man kan trenge å ta tak i), og hvordan du føler deg etterpå, når du har våknet. Men dette tror jeg ikke stemmer helt. Jeg har hatt mareritt hvor jeg og kjæresten min har hatt grusomme krangler som har ført til brudd, og da har han oppførst seg nøyaktig slik han pleier når vi krangler, og jeg har oppført meg sånn som jeg oppfører meg. Tviler på at han representerte noen andre enn seg selv, og den siden av han som jeg sterkt misliker.
Lille Lea Skrevet 16. oktober 2009 #7 Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Jeg er ikke noen ekspert, men jeg har selv drømt endel om spøkelser, og etter hva jeg har lest meg til så kan drømmer om spøkelser eller gjenferd bety at det er noe man fortrenger, f.eks. følelser det legges lokk på eller lignende. Så dersom drømmen du beskriver hadde vært min drøm, så hadde jeg tenkt over om det er noe som har plaget meg den siste dagen. Kanskje en irritasjon mot mamma for ett eller annet som jeg ikke føler jeg kan ta opp med henne? Mamma-skikkelsen i drømmen kan også representere en side av deg selv, eller være et uttrykk for at du trenger noen å støtte deg til kanskje (noen å spørre til råds om), eller at du anser mamma som en person som hjelper deg og gir deg råd. Det er nesten litt komisk at gjenferdene i drømmen rister deg opp-ned; hadde det vært min drøm ville jeg tenkt at de følelsene jeg undertrykker virkelig prøver å ruske tak i meg for å få meg til å gjøre noe med dem! Mine egne spøkelsesdrømmer, som kom ganske ofte da jeg var yngre, men som nå opptrer sjelden, dreier seg mer om stemning. Akkurat som i en skrekkfilm der man kommer inn i et rom og bare vet at det er noen som lurer bak døra. Jeg ser aldri spøkelsene, det bare er en utrolig ekkel stemning over rommet jeg oppholder meg i. Skremmende ja, men når jeg våkner prøver jeg å tenke over om det er noe som har opprørt/irritert meg i det siste. Trådstarter her.Hjelp, dette var litt skummelt. Jeg har endel å tenke på for tiden. Jeg er så stresset innvendig at jeg ikke har hatt mensen på 3 mnd. (er ikke gravid). Når du nevnte mamma, kan det bety at hun ser noe jeg ikke klarer å se selv kanskje. at jeg burde spørre henne til råds? Det er riktig at jeg blokkerer alt jeg stresser med og ikke tar tak i det. Jeg føler kanskje ikke at jeg har noen å prate med, om det. Kanskje her mamma kommer inn...hehe.. Dette var litt artig. Tusen takk for at dere gadd å hjelpe meg! Merkelig at dere fant fram til en konklusjon som passet veldig godt inn i livet mitt nå.. gikk ett lite lys opp for meg nå Endret 16. oktober 2009 av Lille Lea
TipsyTopsy Skrevet 16. oktober 2009 #8 Skrevet 16. oktober 2009 Men dette tror jeg ikke stemmer helt. Jeg har hatt mareritt hvor jeg og kjæresten min har hatt grusomme krangler som har ført til brudd, og da har han oppførst seg nøyaktig slik han pleier når vi krangler, og jeg har oppført meg sånn som jeg oppfører meg. Tviler på at han representerte noen andre enn seg selv, og den siden av han som jeg sterkt misliker. Jeg er som sagt ingen ekspert. Leste over en drømmetydningsbok for noen mnd siden, og da sto det dette. At i de fleste tilfeller, så var mennesker i drømmene en side som ble vist hos en selv. Det var jo så mange tolkninger på drømmer i boken. F.eks utenfårstående drømmer, klarsynte drømmer, bearbeidende drømmer, osv. Jeg vet egentlig ikke.
Teriyaki Skrevet 16. oktober 2009 #9 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg er som sagt ingen ekspert. Leste over en drømmetydningsbok for noen mnd siden, og da sto det dette. At i de fleste tilfeller, så var mennesker i drømmene en side som ble vist hos en selv. Det var jo så mange tolkninger på drømmer i boken. F.eks utenfårstående drømmer, klarsynte drømmer, bearbeidende drømmer, osv. Jeg vet egentlig ikke. Synes det hele er ganske interessant jeg. Kjæresten min pleier av og til å drømme at han snubler og faller. Noen som vet hva det kan bety? Jeg tenker med en gang at det er et eller annet han ønsker å oppnå, men han føler hele tiden at han faller tilbake og ikke klarer å strekke til. Eller kan det være noe annet?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå