Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg giftet meg med en fraskilt mann( vi var sammen 2 år først) , og året etter fikk vi en datter. Eks kona sa da til barna at han brydde seg mer om sin " nye familie " enn dem, og at det vi gjorde var uakseptabelt. Noen år etter fikk denne eks en datter med en kjæreste hun ikke engang var samboer med. En venninne blir samboer med en mann. De har vært sammen en god stund først. Eksen hans er utro i flere år før hun flytter fra han. Dette vet deres felles barn om. Min venninnes samboer får da beskjed om at dette er da alt for tidlig, stakkars barna.... Jeg lurer rett og slett på om det er forskjellige regler for mor og far i ett samlivsbrudd? Skal mor kunne gjøre hva hun vil , mens far skal føye seg etter eks kona? Finner han seg ny dame er det liksom fyfy...
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #2 Skrevet 12. oktober 2009 Tror dette går begge veier, ja. Har hørt mange historier der mor også har fått kjæreste og barn først, og fått mye pepper for det. Men det som er greit å tenke på, er at de som snakker og lager stygge rykter vet kanskje ikke så mye om hva som skjer og har skjedd. Det de vet, får de kanskje høre fra den ene siden, og de som sier det har kanskje ikke peiling. Det er ikke sikkert det er noe problem for den ene parten i det hele tatt. Selv fikk jeg engang høre rykter om at en gang min eks hadde med seg en ny dame på date, knakk jeg i sammen og var totalt knust. Først måtte jeg le, men deretter ble jeg faktisk veldig såret fordi dette jo var et rykte som mange sikkert fikk servert, og jeg ville jo ikke at de skulle gå rundt og tro dette. Jeg var faktisk veldig lettet da han begynte å treffe damer igjen. Tror dette kommer av at folk trenger å føle litt skadefryd iblant, da får man det bedre selv. Selvsagt er det noen eks'er som virkelig er imot det. Men her igjen vet ikke vi hvilke følelser de sitter med, hva bakgrunnen for bruddet har vært. Hvis hun f.eks. håper på at det skal ordne seg igjen, er det jo vondt for henne å se at han har funnet en ny. Og når vi har det vondt, kan vi oppføre oss dumt alle sammen. Etter en følelsesladet opplevelse som et samlivsbrudd er, er det nok mange av oss som ikke setter øverst på ønskelista at eksen får barn med en annen kort tid etterpå. Det kan være mange følelser i sving fortsatt, som gjør dette vondt. Også kan det være fordi man er redd for at han kan bli altfor oppslukt av den nye, og "glemme" de barna han har fra før. Slike kommentarer kommer nok for at man er såret selv. Det får man bare overse.
Far til 2 Skrevet 13. oktober 2009 #3 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg giftet meg med en fraskilt mann( vi var sammen 2 år først) , og året etter fikk vi en datter. Eks kona sa da til barna at han brydde seg mer om sin " nye familie " enn dem, og at det vi gjorde var uakseptabelt. Noen år etter fikk denne eks en datter med en kjæreste hun ikke engang var samboer med. En venninne blir samboer med en mann. De har vært sammen en god stund først. Eksen hans er utro i flere år før hun flytter fra han. Dette vet deres felles barn om. Min venninnes samboer får da beskjed om at dette er da alt for tidlig, stakkars barna.... Jeg lurer rett og slett på om det er forskjellige regler for mor og far i ett samlivsbrudd? Skal mor kunne gjøre hva hun vil , mens far skal føye seg etter eks kona? Finner han seg ny dame er det liksom fyfy... Jeg er enig i at det må være mulig å holde barna utenfor den personlige kritikken en har til sin ex. For egen del synes jeg ex'en ble samboer "merkelig raskt" etter samlivsbruddet, men så ingen grunn til å ta dette opp med noen. Jeg antar at andre tenkte sitt. Nå er det faktisk slik at BARNA ber meg finne meg en kjæreste, men med så lite tid jeg har til overs vil det sansynligvis bli et kortvarig forhold . Det er desverre slik at enkelte kvinner og menn har behov for å kontrolere den andre part både under og etter samlivet. Dette er imidlertid en holdning som den kontrolerende part vil tape på. Jeg tror kansje at en oftest hører om "kontrolerende menn", men dette er i mine øyne basert på at menn "ikke snakker så mye om slike ting". Derfor kommer slike hendelser mer til overflaten når mannen kommer inn i et nytt forhold. Det er forøvrig spennede å se hvor stor respons du har på et innlegg i et forum som KG så lenge det kommer signaler om en litt kritisk holdning til kvinner. Du slipper nok å bli stemplet som "kvinnehater" ettersom du ikke er mann som meg, men vær klar over faren ved å si det du mener .
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2009 #4 Skrevet 13. oktober 2009 I dette temaet spiller nok ikke kjønn noen rolle i det hele tatt. Selv har jeg fått kritikk (gjennom barna og direkte) fra far og hans familie for at jeg fikk meg kjæreste for fort etter at han gikk fra meg. Vel det gikk et år før jeg fikk kjæreste, og selv var han utro og ble rett sammen med den dama det skjedde med. Har venner av begge kjønn som har fått kritikk av eks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå