Gå til innhold

Når begynne å kikke på kjoler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gifter oss i juli, og jeg regner med at jeg skal kjøpe kjole fra salong. Hvor lang tid i forveien bør jeg begynne å kikke, og når bør jeg bestille? Jeg håper å gå ned noen kilo før bryllupet, og vil jo ikke ende opp med for stor kjole. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen salonger sier 4 mnd andre sier 6 mnd. Tror det kommer an på hvilken kjole og hvor den bestilles fra.

Jeg begynte å se på kjole ganske tidlig, mest for morroskyld og fant da den jeg ville ha allerede 1,5 år før bryllupet.

Siden du skal gifte seg i juli ville jeg anbefalt deg å titte nå. Si at du bruker 1-2 mnd med titting og prøving før du finner kjolen du vil ha..da er vi i desember. Si at det tar 4-5 mnd for bestilling, da er vi i mai. Sikkert fint å få kjolen 1-2 mnd før vielsen slik at du slipper å være stresset for at kjolen kanskje ikke kommer i tide, man må også regne med 1 mnd til innsying/utsying om den må justeres etter ankomst til salongen.

:)

Skrevet

Jeg ville begynt å titte allerede. Jeg begynte så smått å se i Juni - da sa de i butikken at jeg hadde god tid. Var i en annen butikk og prøvde forrige uke, og da sa de "det er jo ikke lenge til".

Så begynn å se allerede nå - du trenger ikke å bestille helt ennå, men det kan være greit å ha en idé om hva du liker.

Skrevet

Jeg "titter" nå, og han har ikke fridd en gang :fnise:

Gjest Bianca26
Skrevet

ja hallo. titt nå. er jo sikkert sååå mange å velge mellom og om kjolen blir for stor år det jo sikkert an å få sydd en inn

Gjest Cupcakes
Skrevet

hihi, da er vi to ;):fnise:

Skrevet

Kjolen hang i skapet 14 måneder før vi gifter oss og 3 måneder før han fridde.... litt tilfeldig egentlig, men..

Salonger vil ofte ha bestilling opp til 6 mnd i forveien. Og for å unngå panikkkjøp ville jeg nok begynt å titte allerede, så du vet hva du vil ha og ikke bare MÅ kjøpe en kjole i siste liten.

Gjest Gjest_Jay_*
Skrevet

Jeg kjøpte min nesten ett år før bryllupet! Hadde ikke tenkt det slik, men da jeg fant frømmekjolen føltes det rett å slå til. Men jeg pleier å ha ganske stabil vekt, men må uansett innom på justering en gang 3 måneder før, og så en siste sjekk samme måneden som bryllupet skal stå.

Men for å svar på det du spurt om; 4-6 mnd før er det jeg óg har hørt, selv om du helt sikkert kan få en passende kjole på kortere tid, men da ikke nødvendigvis tilpasset eller akkurat den du så deg ut.

Gjest Gjest_Jay_*
Skrevet

Jeg kjøpte min nesten ett år før bryllupet! Hadde ikke tenkt det slik, men da jeg fant frømmekjolen føltes det rett å slå til. Men jeg pleier å ha ganske stabil vekt, men må uansett innom på justering en gang 3 måneder før, og så en siste sjekk samme måneden som bryllupet skal stå.

Men for å svar på det du spurt om; 4-6 mnd før er det jeg óg har hørt, selv om du helt sikkert kan få en passende kjole på kortere tid, men da ikke nødvendigvis tilpasset eller akkurat den du så deg ut.

Skrevet

Jeg kjøpte min kjole nesten halvannet år før bryllupet. Det var ikke planlagt slik, men jeg tenkte jeg skulle begynne å se meg om tidlig både fordi endel salonger har veldig lang leveringstid og ikke minst fordi at jeg da kunne følge med med tilbud og slikt hvis jeg fant en kjole jeg likte. Hadde sett meg ut en MS kjole på nett som ingen av salongene hadde inne til prøving, så da jeg kom over denne brukt i Sverige slo jeg til på stedet. Da fikk jeg jo også drømmekjolen til en rimelig penge :) Noen måneder senere gikk kjolen ut av produksjon og var så og si håpløs å oppdrive, så sånn sett er jeg veldig glad for at jeg valgte å slå til der og da....

Men tilbake til leveringstid. Da jeg var i salong fortalte de meg at hvis man var heldig å finne en kjole som passet kunne man selvfølgelig få kjøpe en der og da, men ellerw så var det ventetider på alt fra et par måneder og opptil hele 8 måneder... Så det kommer vel an på salongen og ikke minst kjolemerket regner jeg med...

Skrevet

Min kjole er det 6 mnd leveringstid på.. Fikk litt sjokk egentlig. Var forberedt på 2-4 mnd, men synes 6 mnd var litt i lengste laget. Men jeg rekker å få den før bryllupet, og deter det viktigste! :)

Dett er forresten en Maggie sottero kjole.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...