Gå til innhold

Bibelen og moderne vitenskap

Gjest Gjest_Hans_*

Anbefalte innlegg

Jo fordi Bibelens overlegne kunnskap også tilfløt et folk, Israel, som - allerede lenge før materiell kunnskap til en viss grad akkumulerte og genererte slik viten - kunne nyttiggjøre seg avansert kunnskap fra Jehova. Det var tross alt først i det tyvende århundre at dansken Dam fikk Nobelprisen for sin oppdagelse av K-vitamin. Bibelens fantastiske hygieneregler gjorde at de slapp unna den uvitenheten som nesten knekte legen Semmelveis på attenhundretallet,

Så de kunne kutte forhuden av guttebarna med mindre fare for at barnet skulle blø ihjel, mener du? I sannhet en stor fordel. Det hadde vært enda bedre om de hadde stått over hele kjønnslemlestelsen. Det ER en viss fare for komplikasjoner ved alle kirurgiske inngrep, vet dere.

Forøvrig så var vel jødene akkurat like uvitende om mikrober og smitteveier som alle andre på den tiden. De hadde bare et tabu å forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt klart!

Hvis gud skapte oss slik vi er, med forhud og hele greiene, hvorfor befaler han da at noe av det skal fjernes?

Hvis vi er skapt perfekt, blir vi ikke litt mindre perfekt uten forhud?

Jeg er ikke sikker på om det er lurest å omskjære den dagen det blør minst heller, siden det å blø renser såret for eventuelle infeksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart!

Hvis gud skapte oss slik vi er, med forhud og hele greiene, hvorfor befaler han da at noe av det skal fjernes?

Hvis vi er skapt perfekt, blir vi ikke litt mindre perfekt uten forhud?

Jeg er ikke sikker på om det er lurest å omskjære den dagen det blør minst heller, siden det å blø renser såret for eventuelle infeksjoner.

Jeg har fjernet blindtarmen, forhuden, mandlene og visdomstennene, så jeg er langt i fra perfekt. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...