Gå til innhold

Gjesteliste!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og inviterer dere alle til alt?

Tror vi kommer til å invitere rubbel og bit, for det er bare snakk om noen få som det kan være uaktuelt og invitere. Og da syns jeg det er litt dumt å ikke invitere de ;)

Vi hadde egentlig tenkt å kanskje dele opp gjestene. Noen til middag og resten til fest. Men siden de aller fleste må reise veldig langt (må overnatte her, mange må kjøre langt, noen må fly, etc) velger vi nok å ha alle til alt.

Hvordan gjør dere det?

Skrevet

Vi inviterer onkler/tanter, et liite utvalg søskenebarn(snakk om ca 2 nærme) og et par vennepar, da mener jeg selvsagt utenom foreldrene våre, søsken og barna:)

Vi blir da 50-60 stk, og alle blir invitert både til middag og fest.

Dette fordi min slekt ikke bor i nærheten her(alle bor ganske spredt, fra heeelt nord i landet til helt sør), og alle kommer da enten med bobil, fly el lign.

Skrevet

Vi inviterer søsken og deres barn (alle er over 10), mine og hans sinde tanter/onkler, nieser og nevøer, besteforedre og så klart foreldre.

Ellers er det venner og deres samboere (vi drar streken ved kjærester).

Ender opp med 63 til middag om alle kommer. Så kommer 10 ekstra til kaffe og kaker.

Skrevet

Vi inviterer alle tanter og onkler, noen få søskenbarn, og en god del venner. Gjestelista inneholder 80-90 personer tror jeg.

Skrevet

Vi inviterer alle til alt, inkludert den ene grand-tanten min! Men nå har jeg bare 4 søskenbarn, og hvis vi dropper barn i bryllupet så står jeg igjen med ett.

Skrevet

Hva er egentlig denne (nye, får jeg inntrykk av) greia med å invitere folk bare til kaffe og kaker? Dette er virkelig ikke ment som kritikk, det er bare en ting jeg har lurt på.. Er det ikke litt frekt egentlig? Vil ikke folk føle at de ikke er "viktige" nok til å bli invitert til hele stasen?

Skrevet
Hva er egentlig denne (nye, får jeg inntrykk av) greia med å invitere folk bare til kaffe og kaker? Dette er virkelig ikke ment som kritikk, det er bare en ting jeg har lurt på.. Er det ikke litt frekt egentlig? Vil ikke folk føle at de ikke er "viktige" nok til å bli invitert til hele stasen?

Skjønner hva du mener! Vi har pratet litt om dette og er faktisk ganske usikre på hva vi skal gjøre med gjestelisten til kaffe og kaker da dette er 10 stk.

Hovedgrunnen til at de ikke er bedt til middag er fordi vi ikke har råd til å be alle til middag.

De som er på gjestelisten er de vi har vært mye sammen med før, men som vi har mistet litt kontakt med men som vi fortsatt synes er viktig e å be. Til middag har vi bedt de nærmeste av venner og familie og vi må sette streken et sted.

Vi sitter faktisk med gjestelisten akkurat nå og skal bestille invitasjoner...jeg vil gjerne be alle, men min samboer mener vi ikke skal det pga kost.

Jeg synes dette er et vanskelig valg...:(

Skrevet

Ny greie? Skjønner ikke hva du mener. På sunnmøre er dette det som er mest vanlig å gjøre. Nærmeste familie til middag, og venner, fjernere slekt, naboer og kolleger til kaffien. Helt vanlig!

Skrevet
Vi inviterer søsken og deres barn (alle er over 10), mine og hans sinde tanter/onkler, nieser og nevøer, besteforedre og så klart foreldre.

Ellers er det venner og deres samboere (vi drar streken ved kjærester).

Ender opp med 63 til middag om alle kommer. Så kommer 10 ekstra til kaffe og kaker.

Kun 10 ekstra til kaker og kaffi? Da kan du like gjerne invitere dem til middag. Vi hadde 36 stk til middag, og 49 stk ekstra til kaffi. Bare 10 stk blir meget rart.

Skrevet
Kun 10 ekstra til kaker og kaffi? Da kan du like gjerne invitere dem til middag. Vi hadde 36 stk til middag, og 49 stk ekstra til kaffi. Bare 10 stk blir meget rart.

Mange sier så...men det blir enten kaffe eller ikke bedt i det hele tatt i følge samboeren min. Han ser ikke problemet (det er hans venner som er på kaffelisten da han ikke synes det er vits å ha de til middag)...sukk!

Skrevet

Vi skal ha rundt 35-40 gjester, og er det nærmeste familie og venner som er invitert. Min kjære skal ha sine kusiner i bryllupet pga liten familie på hans side, men jeg tror nok ikke jeg inviterer mine fettere, da jeg har stor familie og må prioritere. Dessuten er de såpass mye eldre enn meg at jeg egentlig aldri har hatt så nært forhold til noen av de.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vi inviterte alle til alt. Dvs at vi inviterte all nærmeste familie, i tillegg til alle tanter, onkler og søskenbarn med følge så sant vi visste om følget. Søskenbarn under 20 år ble invitert uten følge (der var det heller ingen i seriøse forhold ennå uansett). Vi inviterte ikke barna til søskenbarn med et lite unntak. Ellers inviterte vi alle våre nærmeste venner med følge.

Jeg skjønner i utgangspunktet at folk skiller på middagsgjester og kaffegjester av økonomiske årsaker, men for oss var ikke dette et alternativ. Både fordi vi ønsket å ha alle, men mest av alt fordi 90 % av gjestene kom langveis fra. Jeg synes ikke man kan ha gjester bare til kaffe når de må reise langt for å delta.

Skrevet

Jeg er enig med Solstrålejenta - gjester som reiser langveisfra bør ikke inviteres bare til kaffe.

Vi kommer til å invitere så mange vi har plass til til hele bryllupet - ca 100 gjester.

For oss er dette våre nærmeste familier (foreldre, besteforeldre, søsken, tante/onkelbarn), alle tanter og onkler, noen søskenbarn med følge (de som er nærmest i alder og bekjentskap), og gode venner med følge.

I tillegg vil noen av de litt mer perifere vennene mine som bor i nærheten få invitasjon til kaffen. Hans venner kommer langveisfra, så de blir alle invitert til hele selskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...