Kosepia Skrevet 15. august 2003 #1 Skrevet 15. august 2003 Huff.. Nå har pusekatten vår stukket av igjen. 2 gang denne uka. 1.gang fant vi henne i buskaset utenfor her, livredd og med virkelig høy puls.. Nå finner vi henne ingen steder... Vi trodde da at hun hadde kommet seg ut vinduet, men lurer nå på om hun har hoppet ned fra verandaen begge ganger.. Og jeg som skulle ha henne med i neste uke for merking.. Hun er 8 måneder, og er innekatt.. Men må ha hoppet ned fra verandaen (det er litt over 3 meter ned) og blitt borte... Trodde aldri hun turte å hoppe ned jo :cry: :cry: :cry: Hva gjør vi nå da? Bor i blokk, så det er litt vanskelig å høre henne dersom hun skulle komme tilbake og hun skulle stå utenfor og mjaue.. Skal traske ut igjen og lete... og henge opp plakater senere i dag. Er det noen mulighet for at hun finner veien hjem igjen???
Petruska Skrevet 15. august 2003 #2 Skrevet 15. august 2003 Uff så fælt... Pusen finner helt sikkert hjem igjen. Siden den ikke er vant til å være ute har den kanskje blitt skremt av noe og har stukket og gjemt seg. Det er jo tydelig at trangen til å komme ut er stor da. Er kanskje lurt å ikke la henne være alene hjemme med verandadøren åpen for fremtida. Var jeg deg ville jeg gjort som du foreslår, sette opp plakater (helst med bilde på) og lete og rope. Kattene våre reagerer på stemmen min samme hvor langt borte de er. Men det blir vel noe annet med en innepus som kanskje aldri har blitt ropt på...Prøv allikevel, hun kjenner jo stemmen din og forbinder den sannsynligvis med trygghet. Er hun redd vil hun jo gjerne hjem igjen. Er hun tillitsfull e det jo mulig for andre mennesker å ta henne med seg også da...Det går sikkert bra! Ut og lete med deg! Og lykke til, krysser fingrene
Kosepia Skrevet 15. august 2003 Forfatter #3 Skrevet 15. august 2003 Jeg har allerede leitet... og ropt og lokket i flere timer... Må nesten vente til min samboer kommer hjem fra jobb nå, så får vi lete begge to. Ikke misforstå: hun var sletts ikke alene hjemme med verandradøra åpen.. men dersom hun kommer hjem, så er det ikke snakk om at hun får være på verandraen igjen, så fremt vi ikke har alle vinterhagevinduene lukket. Plakater setter vi opp når min samboer kommer hjem, han lager de.. Men hun kommer i alle fall ikke hjem når det står 10 unger på utsiden her og spiller et eller annet ballspill, hoier og skriker som unger gjør :/
Petruska Skrevet 15. august 2003 #5 Skrevet 15. august 2003 Kanskje det blir lettere å finne henne når det blir litt mørkere og forhåpentligvis littmer stille på utsiden av blokka. Fopreløpig synes hun sikkert det er bare spennende og overhører matmors fortvilte rop... Føler med deg, det er fælt når man ikke vet hvor pusen er og om den i det hele tatt kommer hjem igjen Sjekker innom i kveld for forhåpentligvis å finne et innlegg fra deg om at pus er trygt på plass igjen :D !
Tyren Skrevet 15. august 2003 #6 Skrevet 15. august 2003 Utrolig hva katter klarer!! Håper og tror at hun kommer tilbake når kvelden kommer og det blir roligere i området. Er du 100% sikker på at hun ikke har funnet seg ett skikkelig fint gjemmested inne og er så full av f*** at hun ikke kommer når du roper? Har nemlig opplevd noe lignende med en katt jeg passet engang og fikk helt panikk når jeg ikke fant henne inne..... Etter 3 timer fant jeg henne allikevel inne, godt gjemt på en opphøyning bak sofaen, skjult av gardinene, du kan tro jeg var glad og sint på en gang...... Kommer innom senere ikveld for å høre hvordan det gikk! Krysser fingrene for at dere finner henne bak noen busker.
Kosepia Skrevet 15. august 2003 Forfatter #7 Skrevet 15. august 2003 Hei igjen skulle bare si at vi har fortsatt ikke funnet noen katt.., Har til og med satt ut matskåla til henne med bittelitt mat i, i tilfelle hun kommer.. hvis ikke så finner vel noen andre det.. (det er snakk om LITT) hengt opp plakater også.. og trasket og trasket og leita og leita.. jaja.... tror ikke dette ender godt nei :cry:
Gjest care Skrevet 15. august 2003 #8 Skrevet 15. august 2003 Uff, dette gjør meg vondt. :cry: Liten redd pus på vandring og lengter hjem til mor. Hadde du bodd i nærheten skulle jeg hjelpet deg å lete. Ta kontakt med http://www.nettkatten.no/mistet/mistet.asp og gjør alt som står i din makt for å få den tilbake....Kanskje du kan legge ut et bilde her på kg, så kanskje noen av oss kjenner den igjen. Håper du snart finner den. Lov meg at du er ute hver dag og leter etter den. Morgen som kveld
Gjest Tabby Skrevet 15. august 2003 #9 Skrevet 15. august 2003 Uff det er fælt når pusekatter blir borte. Vi har en liten jentepus på 5 mnd. For noen uker siden var hun borte over natta. Hun kommer seg ut gjennom vinduer som står på gløtt og blir borte til hun finner det for godt. Vi leter og leter, spesielt er jeg redd for hovedveien som er bare 100 meter unna, men hun er visst mer i skogen og leker med en hannkatt som bor lenger ned i gata. Han kommer stadig på besøk til oss han og roper på henne Men det jeg skulle si, det er jo ofte katter blir borte sånn. Det kan være mange grunner til det, som at en katt roper, de vil utforske eller andre ting. Kanskje er hun vekk i et par dager til og med før hun gidder å komme hjem. Hva slags katt er det forresten?
:-) anna Skrevet 15. august 2003 #10 Skrevet 15. august 2003 Vet akkurat hvordan du har det. Mista katten vår to ganger, og begge gangene fikk vi den tilbake etter å ha leita masse. Mine gode råd er: heng opp lapper der folk er, på buss-holdeplassen, t-banestasjonen, butikken. Spør alle folk du treffer mens du leter, spesielt folk som er mye utenfor blokka, og nesten viktigst av alt: spør barn!! Barn legger alltid merke til dyr de ser!! Jeg fulgte faktisk katten vår rundt en kilometer ved å spørre masse folk, og fikk vite at den hadde blitt sett her og der, og på vei over fotballbana der. Og til slutt så spurte jeg ei dame om hun hadde sett den, hun svarte "er det den der"... og jammen sto ikke pus ved beina mine og gliste. Det er også en ide å sette inn annonse i katt & kanari-spalten i Aftenposten Aften. Og - for sikkerhets skyld kan det være lurt å ta kontakt med foreningen omplassering av dyr (som får inn løse katter) og dyrleger i området. Lykke til!! Pus kommer nok hjem skal du se!!
Kosepia Skrevet 17. august 2003 Forfatter #11 Skrevet 17. august 2003 Hei! Tenkte bare jeg skulle oppdatere litt jeg.. Fortsatt ingen kattepus.. Lurer på om hun har sprunget laaangt vekk ellerno.. Vel.. mange lapper er hengt opp, skal henge opp flere også! Nettkatten.no var et kjempefint sted, så vi har registrert der også tusen takk! Eller så har vi lett og ropt og lokket.. skal kontakte dyrebeskyttelsen og nærmeste veterinær i morgen. (jeg vet at dyrebeskyttelsen får inn mange katter... ) Ja.. og det er en vanlig uhskatt... og jeg er fortsatt ganske sikker på at hun har løpetid.. Fikk ikke sove i går natt.. bare lå og tenkte på Litago... hvordan hun har det.. og hvior hun er.. og om hun har tenkt seg hjem snart.. -Kosepia
Tyren Skrevet 18. august 2003 #13 Skrevet 18. august 2003 Har du funnet katten?? Fælt å gå sånn og ikke vite hvor hun har tatt veien :cry: Hvis ikke, så håper jeg at noen snille mennesker har tatt vare på pusen så lenge! Hold oss ihvertfall oppdatert!
Gjest Anonymous Skrevet 19. august 2003 #14 Skrevet 19. august 2003 Lurer veldig på om du har funnet katten din?? Har også en innekatt som jeg er veldig redd for å misste.
Kosepia Skrevet 19. august 2003 Forfatter #15 Skrevet 19. august 2003 Hei igjen Nei, dessverre inget nytt.. Eller.. det ringte en person i går kveld og sa hun hadde fått besøk av en katt som lignet veldig, men hun visste ikke om det var gutt eller jente. Den hadde kommet seg inn et vindu og slåss med en av hennes katter... Hun slapp katten ut igjen før hun så min annonse i nettavisen.. Romsås er et lite stykke herfra.. men jeg får dra og henge lapper på hvert eneste tbane stopp til vestli, og bare håpe... Annonse i lokalavisa her puttes inn denne uka.. Så jeg håper fortsatt, selv om det ser rimelig mørkt ut..
Litago Skrevet 19. august 2003 #16 Skrevet 19. august 2003 Fikk ikke sove i går natt.. bare lå og tenkte på Litago... hvordan hun har det.. og hvior hun er.. og om hun har tenkt seg hjem snart.. Heter katten din Litago? Så koselig da! :D Håper det ordner seg for dere og at noen har funnet lille pus og levert henne til dyrebeskyttelsen. *klem*
Labella Skrevet 19. august 2003 #17 Skrevet 19. august 2003 Får håpe hun kommer hjem snart. Det er ikke uvanlig at katter kan ta seg en tur på egenhånd - de fleste kommer hjem igjen! Skal krysse fingrene for deg! Men vær obs på at hun kan være drektig når hun kommer tilbake, da. Hvis du får henne sterilisert med en gang vil du slippe å få uønskete kattunger.
Gjest Anonymous Skrevet 21. august 2003 #18 Skrevet 21. august 2003 Stakkar, ikke funnet Litago enda??? Krysser fingre og tær for dere.
Kosepia Skrevet 23. august 2003 Forfatter #19 Skrevet 23. august 2003 Ok, I dag skal jeg komme med en GOD nyhet!!!!! LITAGO ER HJEMME IGJEN!!!! :D hun fant ikke veien hjem.. men slik fikk vi henne tilbake: Vi satte jo inn annonse i lokalavisa på Onsdag og på Fredagen. På onsdagen fikk vi en telefon fra en eldre dame som hadde sett en stripete katt utenfor på kalbakken. (Vi fant ingen katt da vi dro bort og lette etter henne). Vi har også fått telefoner fra Romsås og Furuset.. uten at det har gitt noe resultater. På fredags ettermiddag fikk vi en telefon fra en dame på Kolås (like ved Tonsenhagen) om at de hadde en svært kosete katt somhadde fulgt etter barna, hos seg. Hun hadde da sett i avisen og virkelig HÅPT at det skulle være noen som savnet en katt, og jammen var det en annonse (vår selvfølgelig) som kunne høres ut som denne katten de hadde fått besøk av. De tok katten inn da jeg pratet med de, og gav katten mat og drikke. Så da gikk vi opp, jeg med hjertet i halsen og var ikke helt sikker på om jeg skulle tro eller håpe på at det var Litago eller om jeg skulle tenke at denne katten tar vi med hjem uansett, siden den er hjemløs og Dooa har inntaksstopp. Vi møtte damen, og hun spurte om katten vår hadde bustete hale (vi hadde tidligere snakket om at hun ser litt morsom ut fordi hun har lang kropp og litt korte ben i forhold til kroppen). Ja! sa jeg! "jammen da må det jo være deres katt da". Vi kom opp til deres hus, og: DET VAR LITAGO!!! Jeg måtte felle noen tårer, damen måtte felle noen tårer og alle var glade Vi tok henne med hjem, og hun husket i alle fall at dette er hjemme. Hun er blitt litt tynn (har nok ikke spist mye, siden det eneste hun er vant til å fange er Bier og veps på verandraen vår) og har et par sår på den ene bakpoten. Vi har snakket med dyrelegen i dag og bestilt time til merking og kastrering (det skjer førstkommende onsdag). Jeg dro også opp til dyrelegen for å kjøpe et sånn kattestrø til doen hennes, som er laget av resirkulert papir, og ikke vil grave seg inn i sårene som hun har på poten. De sårene er for øvrig ikke farlige, men dersom de ikke blir bedre til onsdag, skal dyrelegen ta en titt på det. I dag har vi vært hos disse snille menneskene og gitt de blomster og kort fra Litago, bare for å vise hvor takknemlige vi er. Selvfølgelig blir blomster og ord bare alt for lite.. men vi følte at vi måtte gjøre NOE i alle fall. Nå har Litago husarrest til poten er bra, så skal vi traske litt rundt omkring her i bånd. Dessuten begynner operasjon "Finne en katt til" nå. Tusen takk til dere alle som har støttet meg og gitt meg håp og tips til hva jeg kunne gjøre!!! klem fra Kosepia
Labella Skrevet 23. august 2003 #20 Skrevet 23. august 2003 Så utrolig fint at Litago har kommet hjem igjen! Kos dere sammen nå da :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå