Gå til innhold

Klage på vintersko?

Anbefalte innlegg

Gjest mammamo
Skrevet

Hei! Jeg trenger noen synspunkter fra dere.. Har kjøpt vintersko til min datter på snart 2, av merket ecco til ca 700kr. Hun prøvde dem i butikken, og ekspeditøren forsikret om at dette er riktig størrelse. Nå har hun brukt disse ca 2 uker, og har fått stor blemme på ene stortå og på en av de andre tærne på høyre fot (ingenting på venstre fot). Hun går av den grunn ikke noe godt i skoene, og jeg kan ikke bruke dem.

Hadde de vært rimelige ville jeg nok kastet dem. Nå er jeg imidlertid i tvil om jeg skal gå tilbake til butikken og reklamere, siden de kostet en del. Har jeg noen rettigheter der tror dere?? Eller vil det gå seg til med blemmene om jeg brukker et annet skopar en stund? erfaringer? hun har aldri hatt det slik med andre skopar.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

Jeg hadde ikke reklamert pga dette. Regner med ekspeditøren målte foten hennes og fant størrelse etter det. Føtter er ulike og det er ikke alle sko som passer, selv om størrelsen er ok. Dette kan jo ikke butikken måtte være ansvarlig for...

Skrevet

Tviler på du kommer noen vei når det er størrelsen som er feil.

Du kan jo prøve å få solgt de, så får du jo hvertfall igjen en del av det du kjøpte de for. Og så heller prøve et annet merke.

Skrevet

Sikker på at det ikke er sokker/strømpebukse som har klumpet seg i støvelen, da? For tykke sokker?

Jeg stoler ikke på skoselgere, de skal alltid selge sko som er for små om 1 1/2 uke. De skal ikke kippe eller dingle, men vi putter heller i en såle.

Det kan være verdt et forsøk hvis damen insisterte på riktig størrelse og de viser seg å være for små, spesielt siden barnet var med. Det er gratis å spørre, i verste fall vil de ikke, i beste fall får du riktig størrelse. Mål selv først, inni skoen med målebånd fra tå til hel, og så foten til barnet - stående oppå målebåndet. Først med kroppsvekten på foten får du målt riktig.

Hvis foten og skoen er omtrent like lange er skoen for liten, det skal være plass til å bevege tærne inni der og til en evt. høy vrist.

Skrevet

Ecco er best for smale barneføtter, så hvis datteren din har en bred fot, så kan det være grunnen til blemma.

Det går jo an å ta turen til butikken og snakke med dem - det verste du kan få er et "nei". Hvis ikke kan du selge de på finn.no, får sikkert en grei pris for så og si helt ubrukte sko.

Viking har som regel bredere lest enn Ecco, og Kavat har bred og god lest som passer de fleste barneføtter. Vi har også en snart toåring, og holder oss til Kavat så lenge de har store nok størrelser for ham.

Gjest Gjest_trulte_*
Skrevet

Syns du skal legge fram saken på en hyggelig måte og stille spørsmålstegn med om skoen er stor nok til barnet. Dersom det er fagfolk i skobutikken som har anbefalt en for liten sko til barnet syns jeg det er dårlig fagarbeid. Noen rett til å heve kjøpet har du nok ikke, men butikkens renome kan synke dersom fagfolkene har gjort en dårlig jobb.

Dersom skoen viser seg å være passelig men gir vannblemmer av andre årsaker (feks for trang) kan det likevel hende at butikken kontakter Ecco og legger fram problemet for dem. Kanskje tar Ecco "ansvar" og tar skoen tilbake for å yte ekstra god service. Ecco er jo et kvalitetsmerke, og man forbinder ikke kvalitet med vannblemmer og gnagsår til en 2-åring.

Syns du skal prøve, men vær hyggelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...