Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_jens_*
Skrevet

Hva er det med jenter som alltid er sykelig sjalu, men likevel ikke ser noen problem når dem selv flørter med andre gutter?

Dama mi er slikt. Går jeg ut med kompiser, så ringer hun hele tiden og skal ha "full rapport". Snakker jeg med venninner f.eks. på msn, eller på fest, så er det rett før hun eksploderer.

Er vi for eksempel ute på byen, så har hun ingen problemer med å flørte med andre gutter. Kommer det en "hunk" bort til henne så elsker hun oppmerksomheten hun får, og glemmer meg. Da trenger jeg bare såvidt snakke med andre jenter, så stormer hun til meg og henger over meg.

Jævla merkelig. Eksen var akkurat lik, og derfor ble hun en eks. Har prøvd å snakke med dama mi, men det går visst ikke inn. Er ikke mye sjalu av meg, for min del må hun flørte med hvem hun vil, men det irriterer meg sykt når jeg ikke får gjøre det samme. Tenker på å slå opp med henne nå, hun skjønner visst ikke problemet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva er det med jenter som alltid er sykelig sjalu, men likevel ikke ser noen problem når dem selv flørter med andre gutter?

Dama mi er slikt. Går jeg ut med kompiser, så ringer hun hele tiden og skal ha "full rapport". Snakker jeg med venninner f.eks. på msn, eller på fest, så er det rett før hun eksploderer.

Er vi for eksempel ute på byen, så har hun ingen problemer med å flørte med andre gutter. Kommer det en "hunk" bort til henne så elsker hun oppmerksomheten hun får, og glemmer meg. Da trenger jeg bare såvidt snakke med andre jenter, så stormer hun til meg og henger over meg.

Jævla merkelig. Eksen var akkurat lik, og derfor ble hun en eks. Har prøvd å snakke med dama mi, men det går visst ikke inn. Er ikke mye sjalu av meg, for min del må hun flørte med hvem hun vil, men det irriterer meg sykt når jeg ikke får gjøre det samme. Tenker på å slå opp med henne nå, hun skjønner visst ikke problemet...

Jeg tenker at du ikke kan forandre kjæresten din. Hun er sjalu. Så du bør kanskje ta stilling til om du vil akseptere dette eller ikke... dvs om du slår opp eller forblir i forholdet.

Skrevet (endret)

Du kan jo ikke forandre hennes sjalusi med mindre hun selv ser at hun har et problem. Da må jo du ta stilling til om du vil være med henne eller ikke. Som du selv sa, gjøre det slutt eventuelt.

Det er jo ingen hyggelig situasjon, sykelig sjalusi skader bare forholdet. Er hun villig til å innse at hun har et problem så kan dere kanskje komme en vei.

For øvrig så synes jeg du svarte Cashpink så ekkelt at jeg skjønner ikke hvorfor jeg gidder å svare på denne tråden engang. Er du emo kanskje ? Du er iallefall veldig sensitiv som tok noe så rett-på-sak svar så utrolig ille opp.

Endret av Bond
Skrevet

Hvis kjæresten din er så sjalu, kan det være fordi hun ikke stoler på deg? Er du flink til å fortelle henne at det er ingen fare at du snakker med venninner..?

Hva sier hun når du konfronterer henne med sjalusien og flørtingen..? Si at det begynner å bli ett problem, at du ikke vil miste henne(?), at ting må forandres..

Lykke til!

Gjest Gjest_jens_*
Skrevet

Jeg har ikke svart som "TS" i denne tråden, det er noen duster som har det morsomt.

Det er ikke jeg som er problemet. Det er hun. HVER gang hun er ute, så har hun ørten nye nummer på mobilen. Og hun sender gjerne meldinger og ringer kompiser + nye kompiser hun treffer.

Men det er helt greit for meg. Jeg nekter ikke kjæresten min litt oppmerksomhet. Problemet er at JEG ikke får lov til å snakke med andre jenter en gang. Hun har kanskje litt lav selvtillit, derfor liker hun oppmerksomheten fra andre gutter, og derfor er hun sjalu mot meg.

Eksempel: Forrige lørdag var vi ute og drakk. Jeg satt i baren med en kompis, mens hun sprang rundt på dansegulvet og klengte på en masse gutter. Igjen, HELT greit for meg, så lenge jeg får gjøre det samme. En gammel venninne kom bort i baren og satte seg med ved siden av meg og vi pratet litt. Da skal du se dama mi kom fykende bort og ville ha oppmerksomhet! Etterhvert gikk venninna mi videre, og da forsvant dama mi tilbake til dansegulvet og viste heller lite interesse for meg resten av kvelden. Kompisen min lo rått av meg og mente jeg var tøffel. Og han har helt rett.

Gjest Gjest_Hmm_*
Skrevet

Høres jo ikke ut som dere har noe spesielt bra forhold når det er slik. Det er sikkert ikke lett å ha ei dame som er sjalu for hver minste lille ting, men du sier jo at eksen din var akkurat likedan?

Da er det jo enten damene du finner deg det er noe galt med, eller deg.

Har noen vært utro mot dama di tidligere? Har hun litt dårlig selvtillit? Det kan jo være noen årsaker til sjalusien.

Men.. er du flink til å få henne til å føle seg trygg på deg?

Om du er av typen som gjerne nevner eksene dine, kommenterer andre damer ol. kan det få jenta di til å føle seg usikker.

Mange gutter tenker kanskje ikke over sånt.

Jenter trenger å føle seg verdsatt, noen mer enn andre.

Skrevet

Hun er nok umoden fordi hun er ung, og sjalu fordi hun er glad i deg. Normal sjalusi er en naturlig følelse, og jeg er sikker på at hun vil sette pris på deg om du opptrer litt sjalu selv.

Jeg er selv ikke usikker på kjæresten min, men merker jeg blir sjalu når han prater med en dame som åpenbart er interessert.. ;)

Om du derimot føler at hun ikke er den rette,,hvorfor er du sammen med henne da ?

Skrevet

Hei jeg svarer for det jeg. Er nemmelig en kvinne som har vært i dine sko med en mann. Han var akkurat slik som din dame. Etter hvert forstod jeg at han trengte at jeg var sjalu han trodde ikke jeg var glad i han hvis jeg ikke fløy i taket av sjalusi hvis han flørtet med andre. Han flørtet med andre for å få bekreftelse fra meg. Noe han ikke fikk da jeg ikke er av den sjalu typen, betyr ikke at jeg ikke er glad i han. Han endte opp med å være utro for flørting var jo ikke nok for å gjøre meg sjalu....

Skrevet

Eksen din var lik, og bla bla.

Hva med å skifte beite.. Sikt etter andre type jenter. Du går jo i samme felle, og du kan'ke skylde på henne for det. du valgte henne jo, og regner med at dette ikke er en oppførsel som har kommet i det siste?

Damer som alltid er sykelig sjalu, men som ikke ser på det som et problem når de flørter med gutter selv...?

Vel, de kjenner seg selv på andre da vet du.

Skrevet (endret)
Jeg har ikke svart som "TS" i denne tråden, det er noen duster som har det morsomt.

Det er ikke jeg som er problemet. Det er hun. HVER gang hun er ute, så har hun ørten nye nummer på mobilen. Og hun sender gjerne meldinger og ringer kompiser + nye kompiser hun treffer.

Beklager og måtte si det, men det høres ikke helt fornuftig ut.

Men det er helt greit for meg. Jeg nekter ikke kjæresten min litt oppmerksomhet. Problemet er at JEG ikke får lov til å snakke med andre jenter en gang. Hun har kanskje litt lav selvtillit, derfor liker hun oppmerksomheten fra andre gutter, og derfor er hun sjalu mot meg.

Ja, tror det.

Eksempel: Forrige lørdag var vi ute og drakk. Jeg satt i baren med en kompis, mens hun sprang rundt på dansegulvet og klengte på en masse gutter. Igjen, HELT greit for meg, så lenge jeg får gjøre det samme. En gammel venninne kom bort i baren og satte seg med ved siden av meg og vi pratet litt. Da skal du se dama mi kom fykende bort og ville ha oppmerksomhet! Etterhvert gikk venninna mi videre, og da forsvant dama mi tilbake til dansegulvet og viste heller lite interesse for meg resten av kvelden. Kompisen min lo rått av meg og mente jeg var tøffel. Og han har helt rett.

Hvor gammel er hun? 16?

Ja, du er en tøffel. Hvorfor gidder du? Oppførselen hennes minner om en på ungdomskolen sin. Gzuuz...

Må si meg (nesten) enig med denne som utgir seg for å være deg her nå.

Endret av TipsyTopsy
Skrevet

Dama di er sjalu. Kall det legning eller sykdom eller hva som helst. Dette er smerter og spenninger hun neppe kan gjøre noe med. Hun har det vondt. Men hun banker deg iallfall ikke, bare litt psykisk kurtisereandretrakassering. Hvis du synes hun skal roe ned det litt , så må du snakke med henne om det. Og som andre har vært inne på, det kan tenkes at hun er redd foe at du ikke er nok glad ihenne siden du ikke kicker på hennes rundtomkringflørting.

Hvis du er nok glad i henne, så aksepterer du henne med sine mørke sider også, men du kan jo kurse henne litt i folkeskikk da.

Gjest Gjest_snuppelura_*
Skrevet

På seg selv kjenner man andre:)

De fleste jeg kjenner til, og har erfaring med selv, er at de som er kontrollerende og voldsomt sjalu, har et utrolig dårlig selvbilde, eller skjuler sin egen utroskap, mot å være kontrollerende og sjalu.

Tipper på at hun kan ha legning til å være utro mot deg :sjenert:

Gjest Cynthia
Skrevet

Sjalusien er hennes problem, ikke ditt. Jeg hadde gitt klar beskjed: enten aksepterer hun at du har dine jentevenner ellers er ikke forholdet liv laga. Jeg kunne aldri ha drømt om å være sjalu for at kjæresten hadde jentevenner. Hun har antakeligvis et mindreverdighetskompleks, men det er grenser for hvor lenge man skal tåle det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...