Teppetrollet Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 Hei! Noen som har vært i Budapest? Tips til ting å gjøre, oppleve, se, bra shopping/spa? Hotell/hostel? Hvordan er været der i slutten av november? Alle tips mottas med takk:)
Mermaid Blues Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg var i Budapest i slutten av novemeber i fjor, og lærte at varme klær er en fin ting Ta med skjerf, hansker og lue - det snør tett og kan være temmelig kjølig. Anbefaler å ta en tur på julemarkedet i Vaci Utca hvis det har åpnet når dere skal dit. Utrolig koselig med mange små boder, og maks sjarmisfaktor hvis det snør litt Hvis været tillater det vil jeg også anbefale en spasertur langs Donau (som virkelig ikke er videre schöne blaue for tida, men likevel) og kabelbanen opp til slottshøyden. Vi tok turen ned i Budapestlabyrintene (inngang i "gamlebyen" oppe på slottshøyden) og hadde en spennende opplevelse der. Det er også massevis av sjarmerende små kaféer i området rundt. Shopping er haleluja-time i Budapest; flere digre kjøpesenter og massevis av frittstående butikker, god valutakurs (en krone tilsvarer ca 30 forinter) og generelt billig. Spa prøvde vi ikke, men la merke til at det er overalt i byen. Har hørt at Gellertbadet skal være blant det beste. Når det gjelder innkvartering; vi bodde på Danubius hotel Budapest, på Budasiden litt utenfor tjukkeste sentrumsgryta. Det ligger ca tre minutters gange unna Moskva tér som har buss/trikk/metro-forbindelse med hele resten av byen. Det er også trikkeholdeplass rett utenfor hotellet. Veldig rolig område og fantastisk utsikt fra hotellrommet God tur
Gjest Gjest_bente_* Skrevet 26. oktober 2009 #3 Skrevet 26. oktober 2009 I Budapest finner du to fine kjøpesentre som jeg brukte mye da jeg var der. Det ene er arkad, som ligger litt utenfor sentrum, men som nås lett med både buss og t- bane. Det andre er West End shopping center, som har rundt 300 butikker, og som er ENORMT! Like i nærheten ligger en kjempekoselig gågate med masse restauranter, hvos man kan spise masse god mat. God tur!
Gjest Jay Skrevet 26. oktober 2009 #4 Skrevet 26. oktober 2009 se budapeststudent.com (byen, uteliv etc) og budapestagent.com
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #5 Skrevet 27. oktober 2009 Hei! Noen som har vært i Budapest? Tips til ting å gjøre, oppleve, se, bra shopping/spa? Hotell/hostel? Hvordan er været der i slutten av november? Alle tips mottas med takk:) Hei Her du kan finner mange tips: http://www.budapest.com/city_guide.en.html eller http://www.budapest-tourist.info/ Det kan være kalt,du har varme klær. DEt er veldig mye å se, det best dukan gjøre, hvis du bruker metro og du kankje første gang går til Ferenciek tere, du er i centrum du kan gå ned til elva Duna, gå til andre side av elva, kjepefint panorama. Det finnes flere store kjøpesenter, du kand handle fine vare til billig penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå