Gå til innhold

Noe til å dekke huden, bortsett fra foundation

Anbefalte innlegg

Gjest Poker Face
Skrevet

Hei!

Lurer på om noen har forslag til pudder eller noe jeg kan bruke i ansiktet for å få en jevnere farge? Har prøvd foundation, men vanskelig å få det jevnt. I tillegg har jeg en del hår i ansiktet som lett vises da =( Huden rundt nesen blir lett tørr da. Foundation er litt klissete å ta på og leve med for meg.

Til vanlig bruker jeg fuktighetskrem enkelte steder i ansiktet. Har en del fregner og hår, spesielt på kinnene bak mot ørene. Er nesten alltid rød i kinnene, spesielt om vinteren. Tror det ville sett litt bedre ut med en jevnere farge.

Takker for alle råd =D

Videoannonse
Annonse
Gjest Sandbekken
Skrevet (endret)

har du prøvd minneralsminke? Everyday minerals er et bra merke :)

Endret av Sandbekken
Skrevet

Hva med en farget dagkrem? Noe slikt som dette.

Ellers hadde jeg prøvd med mineralsminke, f.eks. Everyday Minerals eller Tikei. Først en mint-concealer for å nøytralisere rødfargen, og så litt mineralfoundation oppå for å jevne ut. Ikke for mye - det ser bare dumt ut hvis du prøver å "sparkle" over de fine fregnene.

Gjest Sandbekken
Skrevet

btw.. fregner er HOT! :hjerte:

jeg ønsker meg fregner..

Gjest Poker Face
Skrevet

Takk for svar og tips =)

Leste litt om mineralsminke. Men hvorfor tror dere det passer mest til meg? For å unngå tørr hud, eller for at hårene ikke skal synes så mye? Er ikke så kjempe inne på dette med sminke så... =)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg elsker pudderet til kanebo! Det er verdenskjent for sin dekkende evne! Det har vært min reddende engel ettersom jeg har hatt en god del kviser..

Gjest Sandbekken
Skrevet (endret)

Jeg tenkte først og fremst på minneralsminke fordi du sa du følte vanlig flytende kan føles klissete. Mineralpudder oppfører seg aldri på den måten..

Når du nevner hårene, så kan jeg se for meg at de ikke blir noe problem med pudderet. Løspudderet legger seg ikke rundt hårene og kladder de sammen, slik som flytende foundation kan gjøre.

Og det å bruke et rent mineralpudder kan så og si aldri skade (utenom meg som har hypersensitiv hud, tåler kun sminke fra tikei.se :P) det å bruke sminke uten parabener, fyllstoffer og annet dritt fører helst med seg en renere og friskere hud og mindre rissiko for sykdommer foråsaket miljøgifter.

Har du tørr hud? I såfall bestill prøvekrukker av foundation og se hvordan huden reagerer på de forskjellige merkene og formulaene. På tikei.se kan du kjøpe prøver til 10kr :) :)

Endret av Sandbekken
Gjest Poker face
Skrevet

Takk for svar =) Skal se gjennom linkene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...