Gjest Gjest_Christine_* Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 Hei.. Jeg farger håret mitt jevnig, men finner aldri en farge jeg trives med. Opprinnelig har jeg mørk blond/brunt hår med mye gråskjær.. I tillegg er jeg VELDIG rød i ansiktet og har veldig lys hud(den typen som alltid blir brent, men aldri brun :gjeiper: ). Jeg har også blåøyne og fikk beskjed når jeg skulle kjøpe foundation at jeg hadde grønn undertone i huden. Det jeg lurer på er om noen kan hjelpe meg litt med å finne den riktige hårfargen? kler jeg best mørkt eller blondt? har prøvd begge deler og folk er uenige i hva jeg kler best. Vet at det absolutt er best å dra til frisør, men som fattig student må jeg holde meg til hjemmefarging en stund til Noen som kan hjelpe?
Gjest Gjest_Hilde_* Skrevet 12. oktober 2009 #2 Skrevet 12. oktober 2009 Du kan sikkert ha mørkt eller lyst slik du ønsker, siden det høres ut som du kler begge deler. Eller hva med noen lyse striper? Men for å dempe det røde i huden bør du velge en nyanse som er relativt kald. Styr altså unna de gyldne nyansene,det vil bare få huden til å se enda rødere ut.Sjekk fargekartene i butikkene for å se hvilke nyanser som er kalde.
TiGi:) Skrevet 12. oktober 2009 #3 Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Anbefaler intensivtoningene fra Wella som selges hos frisør, men brukes hjemme. Color Touch. En 6.7 (lys naturbrun) kunne vært en fin farge å prøve først Koster ca 170kr Endret 17. september 2013 av TiGi:)
Skosåle Skrevet 12. oktober 2009 #4 Skrevet 12. oktober 2009 Rødfargen kan du dempe med grønn pudderconcealer.. Kjøp fra everydayminerals.com (heter mint) og påfør litt ad gangen med stor fluffy kost.. Den grønne fra Tikei har jeg hørt at er mye bedre! ;-) Fåes kjøpt på www.tikei.se
Glynis Skrevet 12. oktober 2009 #5 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg ville hatt en kald mørk brunfarge, men det er litt påvirket av at det er det jeg har lyst på selv. men hvis du har lys hus og rødt ansikt synes jeg ikke en gylden hårfarge er veien å gå. Om du kler mørkt eller lyst best er temmelig idiotisk å spør om på et forum uten å legge ved bilder, fordi det avhenger av mye mer enn at du har lys hud.
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #6 Skrevet 12. oktober 2009 jeg har samme hud som deg og jeg bruker glo minerals, "Protective Liquid Foundation satin glominerals", jeg bruker fargen "beige light" for lyse hudtyper med rosa undertoner. Fungerer helt fantastisk!
pittie Skrevet 13. oktober 2009 #7 Skrevet 13. oktober 2009 Den grønne fra Tikei har jeg hørt at er mye bedre! ;-) Fåes kjøpt på www.tikei.se Jeg anbefaler den. Har mild rosacea, og den dekker bra samt du ikke ser ut som hulken.
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #8 Skrevet 28. oktober 2009 Har det samme problemet og er opprinnelig blond.. Da jeg farga håret i en mørk kald farge(naturlig farge, ikke noe rødt i) så ble ansiktet mitt helt forandra! Fikk en pen farge, ser faktisk mer brun ut nå + at de blå øynene kom bedre frem! Jeg bruker minicolor som man kan kjøpe hos frisøren, koster ca 170 tror jeg.. Bruker wella sin, nummer 4 og/eller 5, meget pen farge!
Gjest Gjest_Martine_* Skrevet 30. oktober 2009 #9 Skrevet 30. oktober 2009 jeg har det ca sånn som deg! Har litt mer rødligere hår, men har lys, rosa hud som aldri blir brun! jeg er veldig opptatt av å farge håret og det jeg har lært er at hvis jeg ikke skal ha rødt hår burde jeg prøve det motsatte! jeg har nå en veldig lys blond hårfarge som er akseblond/sandblond som kler meg veldig! jeg gikk til Oslo Bli Ny Studio og fikk hjelp av en kjempe flink fargeekspert der som fortalte meg til og med hvilke farger jeg burde kle meg i! Anbefaler på det sterkeste Oslo Bli Ny Studio!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå