Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For andre måned på rad har jeg tempet på fertilityfriend og syklusen min så langt ser helt annerledes ut enn forrige. Selv om nyhetene fra Ullevål var temmelig nedslående i forhold til å bli gravid på egen hånd (samboers sæd er dårligere enn først antatt), begynner jeg å håpe og tenke at kanskje denne gangen har det gått allikevel...

Forrige periode holdt ikke temperaturen min seg høy etter eggløsning (noe den visstnok skal i forhold til progesteronnivået) og jeg var selvfølgelig ikke gravid, men denne måneden har den holdt seg høy alle dager etter EL (3 dager igjen til IKM). Sannsynligheten for graviditet er selvfølgelig minimal (og sikkert enda mindre nå som jeg har lagt inn innlegget), men jeg lurer på om dere som temper normalt har høye/lave temperaturer etter EL og om dere da var gravide/ikke gravide. Fertilityfriend har jo statistikk på disse greiene, men bare for betalende kunder og jeg er litt usikker enda på om jeg ønsker å gjøre det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_misa_*
Skrevet

Jeg har tempet på FF ganske lenge nå og syklusene kan se veldig forskjellige ut (selv om du gjerne ser et mønster etterhvert). Når det gjelder høye temperaturer mot slutten av syklus, så har jeg et par ganger opplevd at de er høye helt til etter TR. Vet ikke hva dette innebærer, men det er jo ganske frusterende.

Håper unansett at det betyr gode nyheter for deg :-)

Ellers kan jeg anbefale forumet på FF, der kan du finne svar på nesten alt.

Skrevet

Dessuten er det litt lettere å mene noe om man får se kurven og tidligere kurver. :)

Det trenger ikke bety noe, jeg opplevde det samme forrige mnd. Hadde også trifasisk kurve. Men for noen er vedvarende høy temp et tegn på graviditet, så det er egentlig veldig vanskelig å si.

Ønsker deg lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar og tips om forumet på FF. Skal absolutt sjekke det ut.

Gjest Alabama
Skrevet

Jeg hadde trifasisk kurve en gang, men dagen før IKM så sank temperaturen og så fikk jeg mensen på IKM.

Min temp holder seg alltid høy til dagen før mensen, se linken min, så ser du.

Skrevet

Min var og trifasisk og holdt seg høy helt til den dagen jeg fikk mensen.

Skrevet

Takk for svar igjen. Lav temperatur og spotting i dag, så da blir det prøverør next tenker jeg.

Gjest Alabama
Skrevet
Forrige periode holdt ikke temperaturen min seg høy etter eggløsning (noe den visstnok skal i forhold til progesteronnivået) og jeg var selvfølgelig ikke gravid, men denne måneden har den holdt seg høy alle dager etter EL (3 dager igjen til IKM).

Når tempen ikke holder seg høy etter eggløsning, så har man ikke hatt eggløsning. Vet at FF "gir" deg eggløsning dersom man han tre høye temper på rad (over coverline), men dersom den synker igjen etter dette så vet jeg ikke hva som har skjedd...

Skrevet
For andre måned på rad har jeg tempet på fertilityfriend og syklusen min så langt ser helt annerledes ut enn forrige. Selv om nyhetene fra Ullevål var temmelig nedslående i forhold til å bli gravid på egen hånd (samboers sæd er dårligere enn først antatt), begynner jeg å håpe og tenke at kanskje denne gangen har det gått allikevel...

Forrige periode holdt ikke temperaturen min seg høy etter eggløsning (noe den visstnok skal i forhold til progesteronnivået) og jeg var selvfølgelig ikke gravid, men denne måneden har den holdt seg høy alle dager etter EL (3 dager igjen til IKM). Sannsynligheten for graviditet er selvfølgelig minimal (og sikkert enda mindre nå som jeg har lagt inn innlegget), men jeg lurer på om dere som temper normalt har høye/lave temperaturer etter EL og om dere da var gravide/ikke gravide. Fertilityfriend har jo statistikk på disse greiene, men bare for betalende kunder og jeg er litt usikker enda på om jeg ønsker å gjøre det.

Bruker å ha temp. på 36,3-36,6 grader etter EL. Den gangen jeg ble gravid i sommer (før SA) så sank tempen til 36,0 4 DPO noe som var veldig mistenksomt! Og 8 DPO fløy den opp til 36,9, men utenom de to dagene har den vært på 36,5-36,6 hele veien, til etter jeg mistet....

Temp. etter EL etter SA har vært noe lavere og senere økning enn det bruker, men tror jeg var hormonell forstyrret etter SA for hadde vonde pupper og spotta mye rundt EL og spotta noen dager før mens + problemer med puppene:/

Syns FF er bra jeg, anbefaler det! Den fant EL når jeg ikke så den selv en gang den siste syklusen fordi temp. økning var så liten. Men tror det stemte for fikk mens nøyaktig 14 dager senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...