Synne-Marie Skrevet 5. desember 2012 Forfatter #541 Skrevet 5. desember 2012 Dreia og Miss I.W. Kom endelig gjennom til legen og fikk skreket meg til sykemelding ut uka. Jeg har vært hos turnuskandidaten i stedet for hos fastlegen og jeg føler dessverre ikke samme tryggheten, selv om det ikke er noe å s på det faglige. Jeg ender opp med å føle meg som en hysterisk gravid dame, sikkert mye fordi jeg ikke klarer å være privat med vedkommede og si i fra hvor skoen faktisk trykker. Jaja Plan for dagen er å hente sykemelding. Levere og låne noen nye bøker på biblioteket. Stikke innom på jobb og levere sykemelding (samt drikke litt kaffe og overlevere ansvaret for en sosial tilstelning vi skal ha til noen andre ). Og så drar vi på sykehuset.
Synne-Marie Skrevet 5. desember 2012 Forfatter #542 Skrevet 5. desember 2012 Det viste seg at jeg hadde time hos samme legen som opererte meg i januar. Veldig beroligende Det var både gode og dårlige nyheter. Det ene fosteranlegget var gått til grunne (og delvis støtt ut), og det var det som forårsaket blødningene jeg har hatt. Det andre fosteranlegget derimot var en 4.1 millimeter liten reke med hjerteaktivitet Jeg fikk ingen garantier, det er jo tidlig, og det er uvisst hvilken grad den pågående SAen vil påvirke den lille reka som spirer inni der. Legen krysset fingrene, også avtalte vi at jeg skal få komme inn til ny undersøkelse om to uker Det som er litt sært er at jeg drømte tvillinger, bare et par dager etter jeg fikk positiv test. Jeg sa til mannen at magefølelsen min nok spilte meg et puss, men den sa tvillinggutter. Vi ble bare sittende å se på hverandre når legen sa at det nok hadde vært to.
Miss I.W. Skrevet 5. desember 2012 #543 Skrevet 5. desember 2012 Det er rart det der! Noen ganger skal man lytte til magefølelsen. Godt å lese at det i det minste er håp! Krysser fingrene for at det går bra med reka som er igjen! Godt du får oppfølging og en UL til.
dreia Skrevet 5. desember 2012 #544 Skrevet 5. desember 2012 (endret) Så rart med den magefølelsen. Godt å lesa at det fremdeles er håp for den eine. Nå må du pleia godt med deg sjølv, ta det med ro og gi den vesle reka dei beste vekstvilkåra. Eg krysser fingrane for dykk! Endret 5. desember 2012 av dreia
pusilus Skrevet 5. desember 2012 #545 Skrevet 5. desember 2012 Plei deg selv ja. Veldig godt å høre at det er håp for den ene reken
Synne-Marie Skrevet 5. desember 2012 Forfatter #546 Skrevet 5. desember 2012 Det er rart det der! Noen ganger skal man lytte til magefølelsen. Godt å lese at det i det minste er håp! Krysser fingrene for at det går bra med reka som er igjen! Godt du får oppfølging og en UL til. Så rart med den magefølelsen. Godt å lesa at det fremdeles er håp for den eine. Nå må du pleia godt med deg sjølv, ta det med ro og gi den vesle reka dei beste vekstvilkåra. Eg krysser fingrane for dykk! Plei deg selv ja. Veldig godt å høre at det er håp for den ene reken Her krysses både fingre og tær. Nå sitter jeg med beina høyt og shopper julegaver. Har til og med sprettet en cherry coke. Ser ut som alle får bøker i år
pusilus Skrevet 5. desember 2012 #547 Skrevet 5. desember 2012 Bøker er en av de beste gavene Cherry colaen kan du godt ha for deg selv, for di det er vondt
Synne-Marie Skrevet 5. desember 2012 Forfatter #548 Skrevet 5. desember 2012 Bøker er en av de beste gavene Cherry colaen kan du godt ha for deg selv, for di det er vondt Nei, bøker er aldri feil. Og den cherry colaen får jeg vanligvis ha for meg selv Noen fordeler er det med å ha en litt sær smak. Jeg så at dere har flyttet fra bartebyen, er det permanent?
pusilus Skrevet 5. desember 2012 #549 Skrevet 5. desember 2012 Fikk alltid bøker til jul før, jul=lesetid. Har flyttet fra byen ja, og det er permanent selv om jeg ikke helt klarer å se for meg at jeg ikke skal bo der mer
dreia Skrevet 5. desember 2012 #550 Skrevet 5. desember 2012 Kjekt med nettshopping. Det blir litt av den sorten her også, når bekkenet mitt ikkje tillet meg stort med turar på kjøpesenteret. Cherry cola? Eg er tydeligvis ikkje oppdatert. Men så får eg ikkje ned vanlig cola heller, då...
Synne-Marie Skrevet 5. desember 2012 Forfatter #551 Skrevet 5. desember 2012 Fikk alltid bøker til jul før, jul=lesetid. Har flyttet fra byen ja, og det er permanent selv om jeg ikke helt klarer å se for meg at jeg ikke skal bo der mer Samme her Ja det var litt snålt å flytte, men nå kan jeg nesten ikke se for meg hvordan det er å bo i en by lenger Kjekt med nettshopping. Det blir litt av den sorten her også, når bekkenet mitt ikkje tillet meg stort med turar på kjøpesenteret. Cherry cola? Eg er tydeligvis ikkje oppdatert. Men så får eg ikkje ned vanlig cola heller, då... Nettshopping kan være praktisk Hehe, cola is my only vice. Jeg drikker ikke mye brus, men om det skal være så blir det cola. Cherry cola er litt spesi, smaker litt som dr Pepper, om enn ikke så sterkt på en måte.
Miss I.W. Skrevet 6. desember 2012 #552 Skrevet 6. desember 2012 Mmmh, jeg er også svak for Cherry coke og Dr.Pepper! Har et par bokser Cherry i kjelleren kom jeg på! Dèt bli helgekosen for meg! Nettshopping med bena høyt er den beste måten å handle julegaver på!
Synne-Marie Skrevet 6. desember 2012 Forfatter #553 Skrevet 6. desember 2012 Mmmh, jeg er også svak for Cherry coke og Dr.Pepper! Har et par bokser Cherry i kjelleren kom jeg på! Dèt bli helgekosen for meg! Nettshopping med bena høyt er den beste måten å handle julegaver på! Haha, litt prega av facebook kjenner jeg Skulle til å trykke liker :D Fikk handlet 15 gaver i går så straks i boks. Hurra!
Synne-Marie Skrevet 7. desember 2012 Forfatter #554 Skrevet 7. desember 2012 (endret) Etter en uke på sofaen har blodtrykket sunket fra 129 til 117. Jeg har ikke peil på blodtrykk, men det må da være bra? Ser på papirene fra sist svangerskap at jeg lå rundt 110 på den tiden. Kjenner i hverfall at jeg er heeelt avslappet og det er skikkelig digg Endret 7. desember 2012 av Synne-Marie
Synne-Marie Skrevet 8. desember 2012 Forfatter #555 Skrevet 8. desember 2012 Her går det virkelig opp og ned. Blødde en del i går, og også noe koagulert blod (Jaja, det kom kanskje en spiseskje eller halvannen, så ikke MASSE lizzm). I dag har det så langt ikke kommet en dråpe, knapt noe rosa på papiret. Håper det var siste rest av det fosteranlegget som gikk til grunne, og ikke starten på SA nr 2. Merker jeg blir mer og mer likegyldig, men det er vel naturlig under omstendighetene. Jeg får vel bare vente og se, det er jo strengt tatt ikke noe annet å gjøre.
Miss I.W. Skrevet 8. desember 2012 #556 Skrevet 8. desember 2012 Håper du slipper noe mere blod og gørr! Likegyldigheten er vel en forsvarsmekanisme. Kjenner på den innimellom jeg også....
dreia Skrevet 8. desember 2012 #557 Skrevet 8. desember 2012 Likegyldigheten, eller fortrenging av heile svangerskapet (så langt det går), er velkjent her òg... Eg har inntatt den forsvarsposisjonen opptil fleire gonger.
Synne-Marie Skrevet 10. desember 2012 Forfatter #558 Skrevet 10. desember 2012 Akk ja, det ser nesten ut som det har roet seg litt. Men ikke før det hadde kommet litt mere klumper. Så i går kveld var jeg helt sikker på at jeg hadde spotanabortert. Men så var jeg på legekontoret i dag igjen da. Og i dag fikk jeg komme til fastlegen min. Snille, flinke, gode legen min. Skuldrene sank sikkert ti hakk bare av det, og det var bare såvidt jeg klarte å holde stemmen klar. Så det endte med at jeg fikk prøve ut legesenterets relativt nye UL-maskin. Den har bare mulighet for utvendig ultralyd, men jeg kan leve med at jeg ikke fikk se eller høre hjerteaktivitet. Det var nok å se at det enda var en liten spire der
Norbertine Skrevet 10. desember 2012 #560 Skrevet 10. desember 2012 Så bra. Håper reka klorer seg fast!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå