Gå til innhold

Tar jenter initiativ?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har tatt initiativ noen få ganger. Da har det vært fordi jeg følte at jeg ikke kunne la være å prøve, som det ble skrevet lenger oppe. Men det har aldri blitt noe spesielt bra resultat ut av det. Dessuten risikerer man å få en mann som knapt tar noe initiativ selv, og det vil jeg jo ikke ha. Så jeg lurer på om det kanskje er best å la mennene stå for det meste av initiativet, tross alt?

At du har prøvd å ta initiativ eit par ganger, for så å få dårlige resultat, er eit meget dårlig argument for å ikkje fortsette å prøve. vi som prøver, vi feiler til stadiheit men kan ikkje gi opp fordi.

har no stått å stampa i 3 år uten å få meir enn eit par møter og nokre dårlige onigits, men ein kan ikkje gi opp fordi.

ta deg sammen kvinne, osso går du ut og sjekk opp einkvann. det har ikkje vi menn noko imot at du gjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du har prøvd å ta initiativ eit par ganger, for så å få dårlige resultat, er eit meget dårlig argument for å ikkje fortsette å prøve. vi som prøver, vi feiler til stadiheit men kan ikkje gi opp fordi.

har no stått å stampa i 3 år uten å få meir enn eit par møter og nokre dårlige onigits, men ein kan ikkje gi opp fordi.

ta deg sammen kvinne, osso går du ut og sjekk opp einkvann. det har ikkje vi menn noko imot at du gjer.

Den siste avvisninga gjør såpass vondt at jeg absolutt ikke har tenkt å gå ut og sjekke opp noen på ei lang stund. Har forøvrig aldri gått ut på byen for å sjekke opp noen, det har skjedd i andre sammenhenger. Damer som tar initiativ blir også avvist, så der er ikke dere menn alene. Og jeg utmerker meg verken som stygg eller uintelligent, så det er ikke grunnen. Pågående damer tror jeg menn blir skremt av, og når de ikke vet helt hvordan de skal takle det bruker de gjerne metoden ignorering. Hadde folk behandla hverandre bedre, og avvist de man ikke er interessert i på en mer høflig og ærlig måte, hadde det kanskje vært mindre skremmende å prøve også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PennDame55
Det går begge veier. Aktraktive damer blir sjekket ut veldig ofte, de trenger ikkje å ta inisativ.

he he ... Ja, jegg blir skekket opp på byen hele tia, og jeg tar aldri inisativ.

(PS: Jeg har dykleksi...!!"!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestkvinne
Jeg er en gutt som er nokså sjenert, noe som gjør at jeg sjelden viser innitiativ overfor jenter. Nå vil jeg jo gjerne ha en kjæreste da, men det kan vise seg vanskelig når jeg er så lite frempå som jeg er. Sånn halvt ubevisst håper jeg at jeg møter en hyggelig jente rent tilfeldig som rett og slett snapper meg opp, men så vet jeg vel innerst inne at sjansen for at dette skulle skje er heller liten. Altså må jeg ta skjeen i en annen hånd og være litt på hugget. Likevel ville det vært interessant å vite fra jentene her om dere i det hele tatt vurderer å ta det første skrittet overfor en fremmed gutt, f.eks. ved å innlede kontakt på kurs, trening osv. eller for den saks skyld på bussen? Er vente og se-innstillingen helt dødfødt for en gutt?

Jeg har tatt inisiativ ovenfor en mann 1 gang for år siden og regelrett snappet han opp som du kaller det selv .Han var ung , meget pen og attraktiv i mine øyne . Og det angrer jeg litt på i ettertid .Viste seg at han hadde en rekke også andre mentale problemer å slite med - en kunn å være litt sjenert og tilbakeholden .Men andre ord - jeg fikk en mann med div . psykiske problemer som angst , nervøsitet , unormalt lett irritabel o.l merkelig adferd i div . situasjoner .

ALDRI MER om jeg som jente tar noengang inisiativ ovenfor en sjenert mann mer . Nå mistenker jeg alle slike menn - for å " feile noe mentalt og ha psykiske problemer " om de ligner han .

En FRISK , SUNN , NORMAL MANN uten mentale lidelser - KLARER DETTE UTMERKET UTEN HJELP SELV OM HAN ER VIRKELIG INTRISERT I MEG eller en jente han møter / treffer gjentatte ganger ! Greier han ikke engang snakke med jenta - er han sansynligvis " litt defekt mentalt " og har div mangler . Normale menn klarer ta inisiativ ovenfor hunnkjønn ..det er naturlov det .

De menn som ikke klarer det - er muligens ikke ment å få lov å formere seg engang - forde de har dårlige gener mentalt eller fysisk ...MIN PERSONLIGE TEORI - Etter UFLAX med å selv vise inisiativ til kontakt med åpenbart sjenert mann ....aldri mer sier jeg bare !

Jeg har forstått i dag - at " normale menn - er stikk motsatt i adferd - enn det jeg endte opp med den gangen .

OK - jeg hadde uflax . Traff en med mentale problemer .Skal ikke skjære alle sjenerte menn over en kam . Men herved en liten advarsel ! Menn med sosial angst og som er redd jenter - blir aldri noen drømmepartnere .De er vanskelige å bo sammen med .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest David John jr
Jeg har tatt inisiativ ovenfor en mann 1 gang for år siden og regelrett snappet han opp som du kaller det selv .Han var ung , meget pen og attraktiv i mine øyne . Og det angrer jeg litt på i ettertid .Viste seg at han hadde en rekke også andre mentale problemer å slite med - en kunn å være litt sjenert og tilbakeholden .Men andre ord - jeg fikk en mann med div . psykiske problemer som angst , nervøsitet , unormalt lett irritabel o.l merkelig adferd i div . situasjoner .

ALDRI MER om jeg som jente tar noengang inisiativ ovenfor en sjenert mann mer . Nå mistenker jeg alle slike menn - for å " feile noe mentalt og ha psykiske problemer " om de ligner han .

En FRISK , SUNN , NORMAL MANN uten mentale lidelser - KLARER DETTE UTMERKET UTEN HJELP SELV OM HAN ER VIRKELIG INTRISERT I MEG eller en jente han møter / treffer gjentatte ganger ! Greier han ikke engang snakke med jenta - er han sansynligvis " litt defekt mentalt " og har div mangler . Normale menn klarer ta inisiativ ovenfor hunnkjønn ..det er naturlov det .

De menn som ikke klarer det - er muligens ikke ment å få lov å formere seg engang - forde de har dårlige gener mentalt eller fysisk ...MIN PERSONLIGE TEORI - Etter UFLAX med å selv vise inisiativ til kontakt med åpenbart sjenert mann ....aldri mer sier jeg bare !

Jeg har forstått i dag - at " normale menn - er stikk motsatt i adferd - enn det jeg endte opp med den gangen .

OK - jeg hadde uflax . Traff en med mentale problemer .Skal ikke skjære alle sjenerte menn over en kam . Men herved en liten advarsel ! Menn med sosial angst og som er redd jenter - blir aldri noen drømmepartnere .De er vanskelige å bo sammen med .

Det skrives: Initiativ, ikke inisiativ. Forøvrig inneholder innlegget ditt masse sprøyt omkring menn som er tilbakeholdne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestkvinne
Det skrives: Initiativ, ikke inisiativ. Forøvrig inneholder innlegget ditt masse sprøyt omkring menn som er tilbakeholdne.

Vell - det er nå mine personlige vonde , bittre erfaringer som har lært meg dette . Kall det gjerne sprøyt om du vil .Men det er seriøst forferdelig å havne opp med en samboer med ganske alvorlige psykiske lidelser . Verre enn du forsto eller trodde. Man tror jo alle er " normale " - så viser det seg etter noen år at de slettes ikke er normal . Herregud hvor lurt man kan bli av første inntrykkene . Hvem som helst slags gærning kan " spille normal " ovenfor en de vil gi et godt inntrykk til . Så er man lurt og sitter i saksa .

Jo - normale menn søker kontakt med kvinner og har lyst og evne til å ta initiativ ( riktig skrevet ? ) . De kan kommunisere uanstrengt med kvinner på en normal måte , de kan normale ting som å flørte , sjekke opp o.l Kan de ikke dette - har de sansynligvis også mange andre hverdagslige problemer med andre ting også i livet sitt pga manglende sosiale antenner eller sosialisering eller dype alvorlige problemer med eget selvbilde o.l . Fryktelig mange menn sliter med sosiale ting - flere enn folk er klar over sansynligvis . Og mange menn - desverre , bruker alkohol for å døyve sin egen sosiale angst og angst generelt , for depresjon grunnet problemer med eget selvbilde eller sitt eget sosiaøle liv . Menn med sosiale handicap - bør enn unngå . Om en ikke ønsker unødvendige problemer i livet sitt .

Syns det er på sin plass å advare andre om dette .

Stillest vann har dypest grunn ...

Denne setningen er dyp - og rommer så mye . Huff - skummelt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste avvisninga gjør såpass vondt at jeg absolutt ikke har tenkt å gå ut og sjekke opp noen på ei lang stund. Har forøvrig aldri gått ut på byen for å sjekke opp noen, det har skjedd i andre sammenhenger. Damer som tar initiativ blir også avvist, så der er ikke dere menn alene. Og jeg utmerker meg verken som stygg eller uintelligent, så det er ikke grunnen. Pågående damer tror jeg menn blir skremt av, og når de ikke vet helt hvordan de skal takle det bruker de gjerne metoden ignorering. Hadde folk behandla hverandre bedre, og avvist de man ikke er interessert i på en mer høflig og ærlig måte, hadde det kanskje vært mindre skremmende å prøve også.

Ein kan ikkje gjere seg sjølv svakare fordi ein har møtt motstand. No veit eg ikkje kva avvisning du har møtt tidlegare, men ein bør heller trekke erfaringar ut av hendinga og gå vidare. Det er kvar sin gong å bli avist på kipe måtar, så om alle skulle sette seg ned av den grunn haddde det aldrig skjedd noko som helst.

Gutter blir ikkje meir skremt av pågåande damer enn det kvinner blir. Du treng ikkje vere utagerande sjølv om ein flørter litt. vis interesse og initiativ, det er berre kjekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes massevis tafatte jenter/damer i dette landet.

Hva slags menn kommer disse til å ende opp med om de ikke tør ta initiativ?

Begynn å ta ansvar for egne liv!

Det er nemlig akkurat like vanskelig for gutter/menn å prøve seg, som det er for dere.

Skjerpings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Da regner jeg med at du også tar oppvasken, og lager maten, tilfredstiller meg, samt skifter bleie oftere en jeg gjør. I ekte Anna Anka stil :)

Kvinner som liker at menn tar initiativ er det ikke noe galt i, men om dem selv aldri tar initiativ, blir det en unnskyldning fordi de selv føler seg underlegene. Eller hva synes dere? Er det for mye å forlange at jenter er litt oppegående og har evnen til å prate med andre mennesker? JEg vet det henger igjen et par hundre år med oppvask her, men om damer ble flinkere til å stole på seg selv og sin evne til å sjarmere og bli kjent med nye gutter ville det vært veldig positivt. Slik det er idag, er det gutta som er med i "game" og kjører slibirige sjekketaktikker som vinner. Hvis jeg var "gud" og kunne endret en ting ved kvinner så ville jeg gitt dem mer selvtillit!

Jo, men vi prater da masse med andre mennesker og tar masse initiativ i jobb og ellers i fritiden - men når det gjelder Fremstøtet mellom mann og kvinne - så mener jeg menn og kvinner er litt forskjellige i natur og vesen på dette området. Jeg synes ikke det er naturlig at mennene sitter og glaner opp i luften på en stol, mens kvinnene flyr rundt og sjekker opp og fisker etter interesse.

Menn var jegere en gang. Jeg synes ikke noe om kvinner med gevær.

Ps! Jeg ville ikke ha holdt regnskap på bleieskiftene...og i dag har alle oppvaskmaskin. Og skal jeg være A. Anka så tjener du nok til å leie inn vaskehjelp og nanny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest David John jr.
Jo, men vi prater da masse med andre mennesker og tar masse initiativ i jobb og ellers i fritiden - men når det gjelder Fremstøtet mellom mann og kvinne - så mener jeg menn og kvinner er litt forskjellige i natur og vesen på dette området. Jeg synes ikke det er naturlig at mennene sitter og glaner opp i luften på en stol, mens kvinnene flyr rundt og sjekker opp og fisker etter interesse.

Ps! Jeg ville ikke ha holdt regnskap på bleieskiftene...og i dag har alle oppvaskmaskin. Og skal jeg være A. Anka så tjener du nok til å leie inn vaskehjelp og nanny.

Et knall eksempel på at kvinner ønsker å beholde definisjonsmakten på hva som er likestilling eller ikke:

- Sjekkeansvarlig:

"Fremstøtet mellom mann og kvinne - så mener jeg menn og kvinner er litt forskjellige i natur og vesen på dette området. Jeg synes ikke det er naturlig at mennene sitter og glaner opp i luften på en stol, mens kvinnene flyr rundt og sjekker opp og fisker etter interesse."

- Innendørs husarbeid:

Jeg synes vi skal dele likt jeg ....

- Barnepass

Jeg synes vi skal dele likt jeg .....

- Utendørs vedlikehold etc

Jeg synes det er natulig at mannen tar ansvaret jeg .....

- Båtpuss

Jeg synes det er naturlig at mannen gjør det jeg ... han liker å ha noe å pusle med (les: hobby)

- Oppussing hus

Jeg synes det er naturlig at mannen gjør det jeg ... han liker å ha noe å pusle med (les: hobby)

Jeg for MIN del synes at vi ikke skal la kvinner beherske denne arenaen alene. Når sa du sist til din kvinnelige samboer: "Du vennen - det lekker en kran på badet.." (dvs hun skal skifte pakning) .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som man så opplever ma lett ti eller tyve slike avvsininger per suksess. Interesant å se hvor tøft en kvinne syntes det var å fylle vår rolle noen få ganger. Dette med høflige avvisninger må du gjerne ta opp med venninene dine eller alle kvinner du møter for den saks skyld siden kvinner kan væære ganske ondskapsfulle i avvisningene sine på byen. Mange prøver å være så høfflige de kan, man en forbausende stor anndel annser det nærmest som sport å være kjip i avvisningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er helt sykt å påstå. Det er faktisk de færreste gutter som tør å gå bort til helt ukjente damer på byen. Man trenger ikke sosial angst for å ikke tørre det. Jeg har haugevis med kompiser og bekjente som er flinke eller i hvert fall helt greie til å sjekke damer så lenge de møter dem på en fest eller på jobb eller blir introdusert etc. men som aldri noensinne har gått bort til helt ukjente damer på byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har problemer med å kjøpe er at kjønnsforskjellene er så store på dette området, men liksom nærmest ikke eksisterende på andre områder. Fordi vi en gang var jegerne er det vist naturnødvendig at vi er de som introduserer oss på byen, det kan kvinner ikke takle. Men, samtidig er det overhodet ingen relevant grunn til at kvinner ikke er naturlig akkurat like gode soldater som menn for eksempel. Her har plutselig vår bakgrunn som jegere ingenting å si. Neida det slår praktisk talt bare gjennom i forhold til hvem som må ta initiativ i sjekkesammenheng og eventuelle andre sammenhenger der det passer kvinner å slippe å gjøre noe som kan kobles til klassiske mannlige idealer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et knall eksempel på at kvinner ønsker å beholde definisjonsmakten på hva som er likestilling eller ikke:

- Sjekkeansvarlig:

"Fremstøtet mellom mann og kvinne - så mener jeg menn og kvinner er litt forskjellige i natur og vesen på dette området. Jeg synes ikke det er naturlig at mennene sitter og glaner opp i luften på en stol, mens kvinnene flyr rundt og sjekker opp og fisker etter interesse."

- Innendørs husarbeid:

Jeg synes vi skal dele likt jeg ....

- Barnepass

Jeg synes vi skal dele likt jeg .....

- Utendørs vedlikehold etc

Jeg synes det er natulig at mannen tar ansvaret jeg .....

- Båtpuss

- Oppussing hus

Jeg for MIN del synes at vi ikke skal la kvinner beherske denne arenaen alene. Når sa du sist til din kvinnelige samboer: "Du vennen - det lekker en kran på badet.." (dvs hun skal skifte pakning) .....

Med den tilføyelsen at kvinner vil at husarbeidet skal deles likt samtidig som hun bestemmer hvordan ting skal gjøres og hvordan ting skal være hjemme og at barnepasset skal deles likt og men at hun vet best hvordan ting skal gjøres med barnet og at barnepasset deles likt men at hun selvfølgleig skal ha den primære omsorgsretten ved en skilsmisse så begynner denne listen å se riktig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest David John jr.
Med den tilføyelsen at kvinner vil at husarbeidet skal deles likt samtidig som hun bestemmer hvordan ting skal gjøres og hvordan ting skal være hjemme og at barnepasset skal deles likt og men at hun vet best hvordan ting skal gjøres med barnet og at barnepasset deles likt men at hun selvfølgleig skal ha den primære omsorgsretten ved en skilsmisse så begynner denne listen å se riktig ut.

Så sant som det er sagt! Jeg tror jeg skal starte en tråd om dette!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestkvinne
Det finnes massevis tafatte jenter/damer i dette landet.

Hva slags menn kommer disse til å ende opp med om de ikke tør ta initiativ?

Begynn å ta ansvar for egne liv!

Det er nemlig akkurat like vanskelig for gutter/menn å prøve seg, som det er for dere.

Skjerpings!

OM jenter tar inisiativ ovenfor " tafatte menn " som bare sitter der og er sjenert risikerer de max uflax .

Kanskje ender den stakkars jente opp med en fullstendig tafatt mann , kanskje med farlig dårlig selvtillitt , depresjoner og angstproblemer ...eller div . sosiale handicap .

Hvilken jente vil ha en slik mann ? INGEN .

Er mer normalt og større sjangs å få en " normal mann " om det er mannen som viser første inisiativ til mer kontakt osv første gang o.l - forde dette viser han har selvtillitt , godt og sunt selvbilde , og sansynligvis fungerer bra sosialt og er sikkert fri for angst og depresjonsproblemer

.Siden han klarer oppføre seg som en " normal mann " . Slik vi forventer en mann skal oppføre seg .

Er dritt skuffende mesd tafatte , beskjedne menn som aldri våger ta inisiativ til noe som helst ...

Slitsomt , kjedelig osv i lengden .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OM jenter tar inisiativ ovenfor " tafatte menn " som bare sitter der og er sjenert risikerer de max uflax .

Kanskje ender den stakkars jente opp med en fullstendig tafatt mann , kanskje med farlig dårlig selvtillitt , depresjoner og angstproblemer ...eller div . sosiale handicap .

Hvilken jente vil ha en slik mann ? INGEN .

Er mer normalt og større sjangs å få en " normal mann " om det er mannen som viser første inisiativ til mer kontakt osv første gang o.l - forde dette viser han har selvtillitt , godt og sunt selvbilde , og sansynligvis fungerer bra sosialt og er sikkert fri for angst og depresjonsproblemer

.Siden han klarer oppføre seg som en " normal mann " . Slik vi forventer en mann skal oppføre seg .

Er dritt skuffende mesd tafatte , beskjedne menn som aldri våger ta inisiativ til noe som helst ...

Slitsomt , kjedelig osv i lengden .

Du har forsvinnende dårlige kunnskaper om psykologi. Psykiske problemer er nesten,men ikke like fremtredende hos folk som er utadvendte, men her vil problemene i større grad rettes utad i from av aggresjon, projisering etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestkvinne
Du har forsvinnende dårlige kunnskaper om psykologi. Psykiske problemer er nesten,men ikke like fremtredende hos folk som er utadvendte, men her vil problemene i større grad rettes utad i from av aggresjon, projisering etc.

Vell - normalt får ikke hannkjønn partnere eller parret seg noen gang - innen noen arter her på kloden . Dersom de selv overhodet ikke tar initiativ selv ovenfor hunnkjønn . Dette gjelder også mennesket .

Slik er verden og naturen skapt innen alle levende arter for å sikre at kunn de stekeste , sunneste og friskeste genene skal gå vidre i arv . Og den hadde nok en dypere og klok mening med å lage kjønnsforskjellene slik . Harde fakta er at de hanndyr / menn som er slik - får aldri formert seg . De er for svake og har for svake og dårlige gener - til at naturen mener deres gener bør gå vidre . BEINHARDE BIOLOGISKE FAKTA ! NOE ALLE NATUR FOLK SKJØNNER OG FORSKERE OGSÅ VET . Men bare beskyld meg for å mangle psykologi kunnskaper . Men jeg er ikke født i går , og snakker av erfaring .

Menn som forblir single evig ..og aldri tar initiativ - .feiler det noe ! Garantert .Derfor kvinner - ignorer dem - og gå vidre !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...