Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 Kattungen vår på fem måneder elsker å tygge i stykker ledninger- spesielt tynne ledninger- i dag la jeg fra meg de splitter nye hodetelefonene mine på en stol mens jeg var på badet, og da jeg kom ut et par minutter senere var ledningen bitt over. Det er det tredje paret med hodetelefoner hun har ødelagt i løpet av den siste måneden- og hun har maltraktert mobilladere etc. også. Kan noe gjøres med dette, annet enn å passe på hele tiden? Pleier katter å legge av seg slike uvaner etterhvert som de blir voksne?
Frey Skrevet 12. oktober 2009 #2 Skrevet 12. oktober 2009 Det blir bedre når hun blir eldre. Fram til da: legg alle løse ledninger og tyggegode gjenstander utilgjengelig, og samle alle andre ledninger i ledningssamlere fra f eks Ikea.
Dr_ag_on_86 Skrevet 12. oktober 2009 #3 Skrevet 12. oktober 2009 du kan også få kjøpt noe "antitygg" på dyrebutikken som smaker ekkelt (smaker faktisk virkelig ekkelt! jepp, jeg prøvde det selv før jeg putta det på ledningene.. ), mine småtroll sluttet med ledningstygging omtrent over natten da:) viktig at du får katten til å slutte, det er jo farlig om han tygger på ledninger det går strøm i...
Sheenaca Skrevet 12. oktober 2009 #4 Skrevet 12. oktober 2009 Og inntil du har fått kjøpt sånn "antitygg" kan du prøve med pepper eller sitron på ledningene.
Involvert Skrevet 13. oktober 2009 #5 Skrevet 13. oktober 2009 Signerer svarene over. Jeg venter på å få kattunge nå, og i mellomtiden så "kattunge-sikrer" jeg huset. Dvs alt av ledninger som ligger løst blir sprayet med sånn antitygg. I tillegg til lader til PCene og mobiltelefoner etc. En ting er at det kan bli irriterende og dyrt med en katt som ødelegger ladere til feks PC. Men jeg er også redd for at katten skal få støt... Så bedre føre var
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå