Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som har erfaring med pergo og oppfølging?

Jeg ble satt på p-piller i en måned (synfase) for å få en blødning, og deretter begynne på pergo 5. dagen i syklusen. Dag 4 skal jeg egentlig komme på kontroll for å sjekke at jeg ikke har noen cyster og at slimhinnen er bra før jeg setter igang med kuren. Men da jeg skulle bestille time isted viste det seg at klinikken er stengt på ubestemt tid pga sykdom, og det er ingen nr hvor jeg kan nå gynekologen. Hva skal jeg gjøre? Jeg er nå på dag 2 i syklusen..

Kan jeg bare begynne på pergo likevel? Jeg ble undersøkt med innvendig ultralyd for under en måned siden, det var ingen cyster da. Har aldri hatt cyster tidligere heller. Slimhinnen var for tynn, men det er derfor jeg har gått på p-piller for at den skulle bygge seg opp igjen slik at egget skal greie å feste seg.

Jeg skal gå på østrogentilskudd (progynova) samtidig som jeg går på pergo, for å holde slimhinnen vedlike.

Uff, har veldig lite lyst til at denne prøveperioden skal gå i vasken... :( Jeg får rett og slett ikke eggløsning av meg selv, vi har prøvd å få barn i over et år nå, og dette er liksom vår første ordentlige prøveperiode...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke lege jeg, men jeg hadde tatt de. Du var jo tross alt til undersøkelse for bare en mnd siden. TROR ikke cyster eller lignende vokser så fort?? Du har heller ikke hatt det før.

Jeg fikk pergo som jeg tok flere måneder etter siste legebesøk, gynekologen sa jeg bare skulle ta de, SÅ komme tilbake for videre behandling hvis dette ikke fungerte.

Skrevet

Ok.. Var det enkel dose du tok? Jeg har fått beskjed om å ta dobbelt, så håper det går bra. Han sa det var liten sjanse for at det blir flerlinger av dette.

Jeg var med fastlegen av andre årsaker i dag, og spurte henne hva hun mente. Hun sa hun ville ventet, men det var mest fordi at jeg ikke skulle føle meg så utrygg.

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

Jeg gikk på dobbel dose i over ett år og var ikke til lege og sjekket mellom hver kur.

Skrevet

Takk for svar :) Nå fikk jeg heldigvis svar på vakttelefonen til klinikken, så det ordner seg uansett :)

Skrevet

Jeg fikk time sent i går kveld, alt så bra ut. Så jeg begynte på pergo i dag. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...