Gå til innhold

I midten av en krangel mellom to gode venner

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lille_*
Skrevet

Jeg har to veldig gode venninner som ikke kan fordra hverandre lengre. De har kommet overens før, men etter bryllupet mitt har de ikke vært på talefot. Om det skyldes sjalusi aner jeg ikke, men vanskelig er det uansett å være i midten.

Nå skal dene ene venninnen feire bursdagen sin, og hun lurte på om hun kunne holde selskapet hos meg (jeg har en større leilighet) og det har jeg selvfølgelig sagt ja til. Men saken er nå at hun har invitert mange felles bekjente som den andre venninnen også er gode venner med, mens hun selv er ikke invitert. Nå er jeg redd for at den andre venninnen som ikke er invitert kommer til å føle seg utenfor, og av tidligere erfaring har hun en tendens til å bli sur. Skal jeg bare la det bli mellom de to, eller skal jeg si til venninnen min som har bursdag om at jeg helst syns hun burde ha det et annet sted? Det skal sies at hun som ikke er invitert nå, er den som startet krangelen og uvennskapet ved å kutte ut hun andre helt.

Jeg har virkelig ikke lyst at ting skal eskalere mer enn det det allerede har gjort.

Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er de som krangler, det er ingen grunn til at du skal bli innblandet og måtte velge side.

Du sier det er hun som startet krangelen og brøt kontakten som ikke er invitert. Hvorfor skulle hun da bli sur over å ikke bli invitert i en uvenns bursdag? Og om du sier nei til å ha bursdagen hos deg, etter først å ha sagt ja, tror du det blir mindre surmuling av det?

Skrevet

Jeg ville hatt bursdagen hos deg, og sagt til hun som ikke er invitert at du ikke ønsker å blande deg i deres konflikt om hun blir sur over manglende lojalitet el. fra deg.

Ikke ta parti eller hør på utlegninger om hvor umulig den andre er.

Da bevarer i hvertfall du begge vennskapene.

Skrevet

enig med leirbål og gjest.

Gjest KretaKano
Skrevet

Enig med gjest jeg også, man kan jo ikke forvente å bli invitert i bursdagen til noen man selv har brutt kontakten med, og hvorfor skulle man engang ønske å få komme?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...