Gjest XXIII Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 Hei, Først og fremst er jeg en ung mamma som har flyttet til en annen by for å studere. Det er en lang historie, jeg måtte flytte fra byen for å forbedre miljøet mitt og skolen jeg kom in på er utrolig bra. Det jeg lurer på er om jeg kunne fått økonomisk støtte når jeg skal ha samvær med ungene, foreløpig lever jeg bare av stipendet. Enjobb er ikke aktuellt grunnet studie mengde. Men En helg imåneden er det jeg ønsker. Jeg må enten ta fly ned eller ungene kommer opp. Og det kommer til å koste en del penger noe som jeg ikke har råd til. Men jeg har så lyst til å være med mine unger. Det er ikke aktuellt for meg å flytte tilbake til gamle byen min. Livet mitt der var preget av negative situasjoner og folk. Jeg måtte komme meg vekk for å sikre meg og ungene et bedre framtid. Ungene har det bra og trygt hos faren. Håper på rask svar Hilsen jente 23
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #2 Skrevet 12. oktober 2009 Hei, Først og fremst er jeg en ung mamma som har flyttet til en annen by for å studere. Det er en lang historie, jeg måtte flytte fra byen for å forbedre miljøet mitt og skolen jeg kom in på er utrolig bra. Det jeg lurer på er om jeg kunne fått økonomisk støtte når jeg skal ha samvær med ungene, foreløpig lever jeg bare av stipendet. Enjobb er ikke aktuellt grunnet studie mengde. Men En helg imåneden er det jeg ønsker. Jeg må enten ta fly ned eller ungene kommer opp. Og det kommer til å koste en del penger noe som jeg ikke har råd til. Men jeg har så lyst til å være med mine unger. Det er ikke aktuellt for meg å flytte tilbake til gamle byen min. Livet mitt der var preget av negative situasjoner og folk. Jeg måtte komme meg vekk for å sikre meg og ungene et bedre framtid. Ungene har det bra og trygt hos faren. Håper på rask svar Hilsen jente 23 Utgiftene til samvær med barna skal deles mellom foreldrene. Dvs at hvis du har mindre inntekt enn barnefaren er det han som skal betale størteparten av utgiftene dine ved samvær. Har du ingen inntekt skal han betale alt.
Gjest tidligere alenemamma Skrevet 12. oktober 2009 #3 Skrevet 12. oktober 2009 Utgiftene til samvær med barna skal deles mellom foreldrene. Dvs at hvis du har mindre inntekt enn barnefaren er det han som skal betale størteparten av utgiftene dine ved samvær. Har du ingen inntekt skal han betale alt. Og hvor er rettferdigheten i dette? Far skal forsørge ungene alene, mor bidrar ingenting. Så skal han i tillegg betale for at hun skal ha samvær med dem?! TS kan utsette utdannelsen til barna er større hvis hun savner dem så fælt og ikke har råd til å ha samvær. Flytt tilbake og få deg jobb der hvor ungene bor. Makan til egoistisk holdning!!
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #4 Skrevet 12. oktober 2009 Og hvor er rettferdigheten i dette? Far skal forsørge ungene alene, mor bidrar ingenting. Så skal han i tillegg betale for at hun skal ha samvær med dem?! TS kan utsette utdannelsen til barna er større hvis hun savner dem så fælt og ikke har råd til å ha samvær. Flytt tilbake og få deg jobb der hvor ungene bor. Makan til egoistisk holdning!! Det var da voldsomt da!! i utgangspunktet er jeg enig i at man skal utsette flytting eller la være når man har barn. Det gjelder i grunnen alle parter. Men av og til kan det jo oppstå ting som gjør at det er tvingende nødvendig å flytte på seg, selv om man har barn. Jeg tror ikke du kan be om noe annen støtte enn at far også må være med på å betale for reisen. Dersom han ikke har råd, så må du evt jobbe i ferier og slikt for å kunne besøke dem. Bestille billetter tidlig til lavest mulig pris, og spare der du kan. Lykke til!!
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #5 Skrevet 12. oktober 2009 Og hvor er rettferdigheten i dette? Far skal forsørge ungene alene, mor bidrar ingenting. Så skal han i tillegg betale for at hun skal ha samvær med dem?! TS kan utsette utdannelsen til barna er større hvis hun savner dem så fælt og ikke har råd til å ha samvær. Flytt tilbake og få deg jobb der hvor ungene bor. Makan til egoistisk holdning!! Kan ikke være mer enig. Skaff deg en jobb og forsørg deg selv. Blir helt feil at barnefaren skal ha alt av utgifter. Har du ikke råd, så har du ikke råd. Utrolig hva man kan forlange.
Gjest jo Skrevet 12. oktober 2009 #6 Skrevet 12. oktober 2009 Du kan bestille time hos Nav - tidligere sosialkontoret og søke om både reisepenger og litt ekstra til ungene de helgene du har de hos deg hvis økonomien er dårlig. Jeg vet om andre som har fått hjelp fra sosialkontoret til det samme.
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #7 Skrevet 12. oktober 2009 Og hvor er rettferdigheten i dette? Far skal forsørge ungene alene, mor bidrar ingenting. Så skal han i tillegg betale for at hun skal ha samvær med dem?! TS kan utsette utdannelsen til barna er større hvis hun savner dem så fælt og ikke har råd til å ha samvær. Flytt tilbake og få deg jobb der hvor ungene bor. Makan til egoistisk holdning!! Uthevet: Ja, det er faktisk slik at far må forsørge ungene når han er bostedsforelder, med bidrag fra trygden hvis ikke trådstarter er bidragsdyktig og far ikke tjener for mye til å kvalifisere for støtte. Det er også slik at reiseutgifter skal deles mellom foreldrene, etter evne. Her er det en flerbarnsmor på bare 23 som sier at hun slet der hun var. Hun har tatt tak i livet sitt, og både skaffet seg et nytt miljø og er igang med en utdannelse, slik at hun blir bedre rustet til omsorg for barna sine. Trådstarter er ikke egoistisk her, hun har tatt noen grep for å komme seg på beina, og det er ingen grunn til å forsøke å spenne dem under henne igjen, slik du gjør. Hun kommer sterkere tilbake og kan bidra mer da til både barna, medforelderen og samfunnet. Trådstarter, snakk med NAV. Det finnes ordninger.
Gjest XXIII Skrevet 13. oktober 2009 #8 Skrevet 13. oktober 2009 Kan ikke være mer enig. Skaff deg en jobb og forsørg deg selv. Blir helt feil at barnefaren skal ha alt av utgifter. Har du ikke råd, så har du ikke råd. Utrolig hva man kan forlange. hvor i alle verden har jeg nevnt at jeg forlanger noe av faren? jeg flyyttet fra han for han baket meg =) håper dere som er fort til å dømme får god samvittighet med hvert ord dere skriver. Jeg ber om råd ikke kritikk. Har mine grunner Og dere får heller holde kjeft hvis ikke dere har noe nyttig å si.
Gjest XXIII Skrevet 13. oktober 2009 #9 Skrevet 13. oktober 2009 Og hvor er rettferdigheten i dette? Far skal forsørge ungene alene, mor bidrar ingenting. Så skal han i tillegg betale for at hun skal ha samvær med dem?! TS kan utsette utdannelsen til barna er større hvis hun savner dem så fælt og ikke har råd til å ha samvær. Flytt tilbake og få deg jobb der hvor ungene bor. Makan til egoistisk holdning!! Har ikke sagt at faren skal betale en dritt, jeg spurte om det var støtteordninger. Hva om jeg vil skaffe meg utdanning slik at jeg kan gi bedre svar i forumene?. Egoistisk? hmm kanskje dett ved første øyekast men tror ikke du at det har vært det vanskeligste eg har noen gang gjort? å flytte fra ungene mine? At det ikke gjør vondt hver eneste dag at jeg vil gi opp og komme tilbake? Hvem tror du du er som er så flink til å bedømme? gud?.
Gjest XXIII Skrevet 13. oktober 2009 #10 Skrevet 13. oktober 2009 og for de som har virkelig sett det fra min side, tusen takk for tipset! skal komme i beina igjen!
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2009 #11 Skrevet 13. oktober 2009 joda, det er faktsik sånn i dette landet at smaværsforeldre kan flytte hvor de vill - og bostedsforeldre må være med å betale for reiseutgifter til samvær. Reiseutgifter ved samvær går etter inntekt så om han tjener mer enn deg så må han betale mer enn deg. Dette skjer jo hele tiden - bare at det som oftest er en far og ikke en mor som flytter! Faren til sønnen min flyttet til en annen by pga ny dame - og ja - det koster meg ca 1000 kr i mnd som jeg må dekke av flybilletten for reise...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå