Gjest nappingen Skrevet 12. oktober 2009 #1 Skrevet 12. oktober 2009 Man støvsuger nok mer enn man vasker, - men hvor ofte er det vel normalt?
Grønt blad Skrevet 12. oktober 2009 #2 Skrevet 12. oktober 2009 Det varierer med hvor ofte rommet er i bruk, og hvem som bruker rommet. Da jeg var yngre og bodde hjemme hos mor, ble gulvene i stue, kjøkken, gang vasket ca. tre ganger i uka, soverom o.l. én gang i uka. Etter at alle barna hadde flyttet ut: én gang i uka.
Gjest Spinell Skrevet 12. oktober 2009 #3 Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Hos oss blir gulvene vasket fast en gang per uke. Ser jeg/mannen flekker utenom dette, så fjerner vi selvsagt disse med en gang, gjerne med en våtmopp. Siden vi har en hund som røyter, støvsuger vi etpar ganger i uka i tillegg. Endret 12. oktober 2009 av Spinell
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #4 Skrevet 12. oktober 2009 Kjøkkengulvet blir vasket 2-3 ganger i uka, de andre gulvene ikke så ofte, kanskje annenhver uke. Men støvsuger/tørrmopper et par ganger i uka, bare for å få sopet sammen støv og dyrehår. Vasker selvfølgelig bort flekker, men gidder ikke å vaske så lenge det ikke er skittent.
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #5 Skrevet 12. oktober 2009 Det er vel ikke noe som er "normalt". Det kommer an på hvem som bor der, og hvordan gulvene brukes. Jeg bor alene, uten kjæledyr. Jeg vasker kjøkkengulvet, badegulvet og gangen minst en gang hver 14. dag. Stuegulvet og soverommet blir vasket kanskje en gang i måneden. Om jeg søler, tørket jeg opp med en gang.
Athene Skrevet 12. oktober 2009 #6 Skrevet 12. oktober 2009 Her er det bare meg og mannen, ingen dyr eller barn. Ofte når jeg tar over stue eller soverom tenker jeg på hvorfor jeg egentlig gjør det - ser ikke møkkete ut og vannet er like rent etter vask som før. Er vel bare en vanesak =) Kjøkken og bad - en gang i uka, og ved behov. Stue og gang - to ganger i måneden. Soverom, kontor og gjesterom - en gang i måneden. Boder og vaskerom - kanskje en gang i året når vi har en skikkelig opprydning.
Gjest Fugl Fønix Skrevet 12. oktober 2009 #7 Skrevet 12. oktober 2009 En gang i uke, kjøkkenet som oftest to ganger i uka.
little_me87 Skrevet 12. oktober 2009 #9 Skrevet 12. oktober 2009 1 gang i uka, mer hvis jeg ser at det er behov. Vi er 2 voksene og et barn, og 2 burfugler som kaster mye frø på gulvet.. Dermed er det daglig støvsuging her i huset
Gjest gjestina Skrevet 12. oktober 2009 #10 Skrevet 12. oktober 2009 Vi er 2 voksne, 1 barn og 1 liten, langhåret hund. Støvsuger stue og kjøkken hver dag, drar ofte over gangen, badet og soverommene i samme slengen. Gulvene blir vasket langt sjeldnere, kanskje 1 gang i mnd. Gjør det oftere hvis jeg ser at det trengs, men 1 gang i mnd er nok en realitet ja. Det er stort sett ryddig og støvfritt hos oss, men gulvvasken er vi dessverre slarkete med.
Gjest say what Skrevet 12. oktober 2009 #11 Skrevet 12. oktober 2009 Er vel greit at moppen/vannet ikke blir så skittete? Det er jo fint å ta det før det blir slik..
Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 12. oktober 2009 #12 Skrevet 12. oktober 2009 Her vaskes det annenhver uke. Dersom jeg ser møkk vaskes det selvsagt. Ser ikke behovet for å vaske gulvet oftere. Støvsugingen skjer oftere. Vil helst vaske parketten minst mulig.... Fliser tas når de ses møkkete ut, ellers annenhver uke. 2 voksne og 2 barn.
Kamikatze Skrevet 12. oktober 2009 #13 Skrevet 12. oktober 2009 To-tre ganger i uka. Hadde sikkert ikke behøvd det mer enn annenhver uke, men jeg er litt happy for at jeg lever et teppefritt liv nå. Det begynner med at jeg enten skal vaske entréen eller på dass, men så er det så kjapt å sveipe over kjøkken-, gang- og stuegulv i samme slengen. Dessuten står James Brown, Betty Davis eller kollegene deres og heier meg fram. - Gjør det på "morran" mens jeg venter på at kaffen skal få somlet seg forbi bønnene, mens jeg ennå er for søvndrukken til å vite hva jeg gjør...
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 12. oktober 2009 #14 Skrevet 12. oktober 2009 1meneske og 1-4 hunder/dyr. Gulve stua,kjøkken,soverom blir støvsugd 1-2 ganger om dagen, tørmøppet 1-2 ganger om dagen og vasket våt møpp minst 1 gang i uka som oftest 3 vær dag
bizzy Skrevet 13. oktober 2009 #15 Skrevet 13. oktober 2009 Vi er 2 voksne og 3 barn, og her vaskes gulvene 2 til 3 ganger i uka. 1-2 ganger vaskes der jeg når, og en gang draes alt frem og det vaskes under sofaer og alt interiør, samtidig som lister, karmer og dører får en omgang. Drar over med støvmopp hver dag. Men her er kommer halve sandkassa i barnehagen med hjem hver dag...
Gjest milkyway Skrevet 13. oktober 2009 #16 Skrevet 13. oktober 2009 vi prøver å gjøre det 1 gang i uka, men har ikke vært så flinke... hadde ikke vært så nøye hvis NOEN lærte å ta av skoene ute i ganga før han går inn i stua!!
Gjest Krullekruksa Skrevet 14. oktober 2009 #17 Skrevet 14. oktober 2009 Støvsuger annen hver dag og vasker 1 gang i uka. 2 voksne
babord Skrevet 14. oktober 2009 #18 Skrevet 14. oktober 2009 2 voksne, ingen barn eller hårete dyr. Gang, bad og kjøkkengulv vaskes en gang i uka. Andre gulv støvsuges en gang i uka og vaskes en gang i måneden.
Wildy Skrevet 14. oktober 2009 #19 Skrevet 14. oktober 2009 2 voksne, 2 barn, masse dyr med både pels og fjør og altid mye unger på besøk. Støvsuger hver dag, noen ganger flere ganger. Kosten er også flittig brukt, spesielt i entreen. Vasker kjøkkengulv ofte, 2-3 ganger i uka. Men andre gulv er litt pø om pø. Stuegulv og soverom feier jeg over omtrent en gang i uka, mens kontorgulvet blir vasket kanskje en gang i måneden?
Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 16. oktober 2009 #20 Skrevet 16. oktober 2009 Kosten er også flittig brukt, spesielt i entreen. Tips: Sett en tøff håndstøvsuger i hallen, så går alt som en lek.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå