Gå til innhold

Hjelp,hvordan skal /bør jeg takle dette ?

Anbefalte innlegg

Gjest anonym bruker
Skrevet

Jeg har blitt vekket av at mannen min har sex med meg,og også at han prøver med inntrenging når han TROR jeg er våken(jeg har kanskje vært i halvsøvne,langt ut på natten..)..Men når jeg ligger passiv uten reaksjon må han vel da forstå at jeg sover,eller gå ut i fra at jeg gjør det?

Ble ikke særlig blid på han i natt nei,men hvor går grensene når det gjelder ektefellen?

Håper på svar fra både menn og kvinner :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor grensen går er jo opp til deg.

DU fölte deg ikke komfortabel med dette - da må du jo fortelle det til mannen din.

Personlig blir jeg skikkelig tent når jeg våkner av at min samboer er allerede inni meg.

Skrevet

Det er du som setter grenser i forhold til din egen kropp. Det er du som eier kroppen din, det endrer seg ikke når man gifter seg. En ektefelle har ikke på noe som helst vis rett til å gjøre ting med din kropp som du ikke liker.

Jeg hadde følt meg krenket og blitt rasende om min samboer hadde gjort noe slikt. Og jeg hadde ikke hatt noe som helst problem med å si klart ifra om at slikt ikke er greit. Jeg skal være i stand til å si nei.

Om du ikke liker det han gjør, må du si ifra om det. En skulle tro han ville spurt på forhånd om det var greit at han tuklet med deg mens du sov. Det er tross alt regnet som voldtekt om man har sex med noen som ikke er i stand til å uttrykke motvilje, så å bare ta for gitt at partneren vil synes det er spennende og sexy er en sjangs å ta.

Skrevet

Det har vært et par tråder om dette her på KG, og reksjonene fra folk varierer veldig. Noen synes det er supersexy og tennende, andre oppfatter det som voldtekt. Personlig synes jeg det er et grovt overtramp over mine grenser og den tilliten jeg gir ham - så lenge vi ikke har blitt enige om at slikt er greit.

Du må finne ut hva du mener om saken, og så må du si tydelig fra til mannen din om det (de er jo ikke tankelesere de mannfolka, selv om vi så gjerne skulle ønske at de var det ;)). Om du ikke liker det skal du si fra om det, og da bør han holde seg unna. Sex skal være frivillig og gøy, ikke noe som blir dyttet på en uten at en vil.

Skrevet

For meg hadde det vært skikkelig ugreit om gubben hadde sex med meg uten at jeg var med på det. Da det hadde værtå krenke mine grenser for min kropp.

Det må da være helt greit å si ifra om at dette ikke er greit uten at partner blir forulempet av det? Jeg hadde ihvertfall blitt skikkelig skuffet dersom partner ikke respekterte mine seksuelle grenser.

Gjest anonym bruker
Skrevet
Hvor grensen går er jo opp til deg.

DU fölte deg ikke komfortabel med dette - da må du jo fortelle det til manne

Ja det har du nok rett i.Jeg "slengte ut" et eller annet i natt,for jeg opplevde det IKKE som særlig gøy,men må nok prate med han om det..Takk for svar :)

Det er du som setter grenser i forhold til din egen kropp. Det er du som eier kroppen din, det endrer seg ikke når man gifter seg. En ektefelle har ikke på noe som helst vis rett til å gjøre ting med din kropp som du ikke liker.

Jeg skal være i stand til å si nei.

Takk for svar,du(også) skrev mye "fornuftig" syns jeg! Jeg festet meg også veldig ved denne setningen der du skriver "Jeg skal være i stand til å si nei".For der er vi vel ved sakens kjerne tenker jeg...

Det har vært et par tråder om dette her på KG, og reksjonene fra folk varierer veldig. Noen synes det er supersexy og tennende, andre oppfatter det som voldtekt. Personlig synes jeg det er et grovt overtramp over mine grenser og den tilliten jeg gir ham - så lenge vi ikke har blitt enige om at slikt er greit.

Du må finne ut hva du mener om saken, og så må du si tydelig fra til mannen din om det (de er jo ikke tankelesere de mannfolka, selv om vi så gjerne skulle ønske at de var det ;)). Om du ikke liker det skal du si fra om det, og da bør han holde seg unna. Sex skal være frivillig og gøy, ikke noe som blir dyttet på en uten at en vil.

Takk for svar! Ja jeg vet jo at mange liker dette,og ligger jeg våken og ikke får sove og mannen min våkner og begynner å "rote" litt kan jeg gjerne være med på leken.Men når han må forstå at jeg SOVER,da greier jeg ikke å bli særlig tent nei..

Ja tankelesere skulle vi alle vært ;)

Jeg må nok ta en alvorsprat med han...

Gjest anonym bruker
Skrevet
For meg hadde det vært skikkelig ugreit om gubben hadde sex med meg uten at jeg var med på det. Da det hadde værtå krenke mine grenser for min kropp.

Det må da være helt greit å si ifra om at dette ikke er greit uten at partner blir forulempet av det? Jeg hadde ihvertfall blitt skikkelig skuffet dersom partner ikke respekterte mine seksuelle grenser.

Ja jeg føler meg absolutt ikke komfortabel når slikt skjer,og skal mote meg opp og snakke med han om det.Det er bare det at det så lett blir jeg selv som føler meg "skyldig",fordi han jeg lever sammen med blir lett sur når jeg tar opp ting som plager meg,og enden på visa er at JEG sitter igjen som den som har skylda,uansett problemstilling..

Ellers er han jo i bunn og grunn en god mann..det er ikke det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...