Gå til innhold

Hår som aldri vokser men bare spiser seg oppover

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

jeg ønsker meg langt hår. Det siste halvåret har jeg forsøkt å være flink med å gå til frisøren og klippe tuppene. Tidligere gikk jeg aldri til frisøren! Men jeg synes da ikke det hjelper noe særlig. Første gangen jeg var der sa hun at jeg måtte kutte ned på rettetangen, hvilket jeg har gjort. Men det er fortsatt meget slitt og spiser seg bare oppover, istedenfor å vokse seg lengre. Det betyr at hver gang jeg kommer til frisøren så må hjun klippe ganske mye, og vi er like langt igjen med at det aldri får vokst seg langt...

Hva kan hjelpe? Jeg vil så gjerne ha langt hår.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv med proteinkur. Kerastase har noe produkter som er veldig gode, og som selges billig på nettet på www.feelunique.com, billigere enn hos frisøren.

Skrevet

Har egentlig ikke gode tips, annet enn at jeg sliter med akkurat det samme selv....og i januar i år hadde jeg faktisk fått en ganske anseelig lengde på håret og endte opp med en skikkelig mislykket frisørtur der alt mitt oppsparte hår forsvant i en skikkelig uplanlagt jafs med saksen.. så er jeg i startfasen igjen, og håret mitt trenger myyye stell og pleie for å bli langt og pent. vurderer faktisk å gi blaffen og klippe det skulderlangt. men skal følge med på denne tråden, kanskje det dukker opp noen supertips jeg skal prøve :)

Skrevet (endret)

hei, jeg har veeeeldig langt hår, og j har spart lenge. og det jeg gjør er å bruke sjampo, balsam og hår kur som jeg kjøper hos frisørsalong. butikk sjampoo er ikke verdt penga i d hele tatt, kjøp hos frisør asså.! Joico sine produkter skal være bra:)

jeg klipper hår tuppene ca hver 4. måned hos frisør. det vokser ca 5-7 cm i løpet av 4 måneder.

du burde ikke bruke mye hårprodukter som billig hårspray og den slags, og hvertfall ikke bruke mye rettetanger og krølltanger når du skal spare! det sliter fælt på håret. (og kutt ned farging/striping av håret. bruk heller glansvask istede for pernamente farger.) for at du skal ha langt og sundt hår børr u unngå sånt, greit om helgene da.:P jeg holder på sånn og da har jeg ikke særlig slitt hår og slipper å klippe så mye av håret mitt hver gang jeg er hos frisør:) og B vitaminer hjelper, spesielt bra for hår, hud og negler:)

Endret av tanyalalala89
Skrevet
jeg ønsker meg langt hår. Det siste halvåret har jeg forsøkt å være flink med å gå til frisøren og klippe tuppene. Tidligere gikk jeg aldri til frisøren! Men jeg synes da ikke det hjelper noe særlig. Første gangen jeg var der sa hun at jeg måtte kutte ned på rettetangen, hvilket jeg har gjort. Men det er fortsatt meget slitt og spiser seg bare oppover, istedenfor å vokse seg lengre. Det betyr at hver gang jeg kommer til frisøren så må hjun klippe ganske mye, og vi er like langt igjen med at det aldri får vokst seg langt...

Hva kan hjelpe? Jeg vil så gjerne ha langt hår.

Hvor langt er håret ditt nå, da? Kanskje det bare har nådd makslengden sin. Det er ikke alle som er i stand til å få veldig langt hår, og når det fliser seg opp i endene og spiser seg oppover, som du sier, da er visst det et tegn på at det ikke vil bli lengre.

Skrevet
Hvor langt er håret ditt nå, da? Kanskje det bare har nådd makslengden sin. Det er ikke alle som er i stand til å få veldig langt hår, og når det fliser seg opp i endene og spiser seg oppover, som du sier, da er visst det et tegn på at det ikke vil bli lengre.

Akkurat det jeg tenkte også.

Skrevet

Sukk, jeg har tenkt dette mange ganger selv når det gjelder mitt eget hår.. :( det er sjelden det blir lenger midt mellom skulderbladene og da kjennes det tørt og tjafsete ut. Kanskje på tide å bare innse at håret mitt ikke vil være langt :(

Skrevet
Sukk, jeg har tenkt dette mange ganger selv når det gjelder mitt eget hår.. :( det er sjelden det blir lenger midt mellom skulderbladene og da kjennes det tørt og tjafsete ut. Kanskje på tide å bare innse at håret mitt ikke vil være langt :(

Det er akkurat der mitt stopper også. Men jeg har innsett nå at håret faktisk ser både lengre og sunnere ut hvis det er bittelitt kortere, slik at jeg blir kvitt alt det pistrete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...