Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp kjøpt en genser fra H&M Rowells katalogen. Til vanlig bruker jeg størrelse 34 eller 36 (small - noen få ganger xtrasmall). Genseren bestilte jeg i str 32/34 - og enda er den litt for stor ideelt sett...

Noen flere som synes dette? Hva med de som er enda mindre enn meg (sååå liten er jeg ikke). Synes de burde justert opp størrelsene sine ett hakk jeg og laget en mindre modell enn den minste de selger nå. (Søsteren min opplevde det samme med en annen genser hun bestilte derfra, så det er ikke bare genseren min som var sånn i str.)

:roll:

Skrevet

Jeg bruker 36/38 i gensere, men har ikke bestilt fra H&M Rowells.

Burde jeg gå ned en str. hvis jeg tenker å bestille??

Skrevet

Det kan tenkes ja. Ihvertfall synes jeg str 32/34 fortsatt er litt for stor for meg. Men regner med at det er en tabell med mål i katalogen? Isåfall bør du kanskje ta noen mål og sammenlikne for sikkerhetsskyld.

Skrevet

Husk at str. på H&M er litt annerledes enn andre steder:XS-32/34,S-36-38,M-40-42,L-44-46.

Skrevet
regner med at det er en tabell med mål i katalogen? Isåfall bør du kanskje ta noen mål og sammenlikne for sikkerhetsskyld.

P.s. Så søt avataren din er forresten! :)

Ja, det var lurt. *klaske panne* Det tenkte jeg ikke på. Jeg fikk katalogen i posten i forrige uke. Så noen fine plagg, og tenkte å bestille litt neste gang jeg får lønn.

P.s. Takk! :D

Skrevet

Husk at str. på H&M er litt annerledes enn andre steder:XS-32/34,S-36/38,M-40/42,L-44/46.

Skrevet

Nå vet jeg ikke om det er noen forskjell i størreslsene i H&M Rowells katalogen og i H&M butikkene, men mitt intrykk er at trenden i butikkene har vært at klærne har blitt mindre.

Jeg har bl.a en veninne som har hatt de samme målene siden så lenge jeg kan huske og hun har alltid brukt 38. Så var det plutselig 40 og nå står hun i prøverommet og må av og til opp på str 42 for å finne noe som passer. Flere venninner har observert det samme.

(Meg og min størrelse snakker vi ikke om i denne sammenhengen :blunke: :oops: )

Skrevet

Det er visstnok sånn at klærne på hm er blitt mindre.. Eller passformen er blitt anderledes. Klærne blir trangere (tight-fit) Jeg bruker 34 eller 36, og kjøper både i 32/34 og 36/38 i hm. Kommer ann på hva det er.. Men noen ganger er 36/38 for lite og 32/34 for stort.. Så det er litt vanskelig å vite!

• 4 uker senere...
Skrevet

Klærne på H&M har forandret størrelse fordi de har blitt like over hele Europa.

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg synes også at klærne på HM er blitt større i størrelsen, dette gjelder også i butikkene. Her forleden kjøpte jeg et skjørt i str 34, og det var egentlig for stort i livet, men 34 var den minste størrelsen. Normalt sett bruker jeg str 34 eller small, men på HM er av og til ting i 32/XS for store. Liten og tynn er jeg heller ikke; 168 og ca 52kg, og med rumpe og lår. Så hvordan finner jenter som virkelig er små, klær.

Fatter ingenting....

Skrevet

Og for å gjøre forvirringen komplett: Jeg har bestilt samme størrelse i forskjellige plagg, hvor en genser kan være aaaaalt for stor, mens en annen trøye er akkurat passe! :roll:

Bra H&M har en enkel og grei returordning på varene...

Gjest Anonymous
Skrevet
Liten og tynn er jeg heller ikke; 168 og ca 52kg, og med rumpe og lår. Så hvordan finner jenter som virkelig er små, klær.

vær så snill!! :-?

Skrevet

Flaks for meg! Bestilte nemlig to drakter derfra nå i helgen, og den ene buksen var utsolgt i str 36, så jeg måtte ta str 34. Da har jeg et lønnlig håp om at den kan passe, da...? (bestilte den fløyelsdrakten i hvitt - lekker, eller!?)

Skrevet

Nei, de er ikke blitt store. De er bare slik størrelsene på H&M var tidligere - før de begynte å lage "dukkeklær".

Mener jeg!

Skrevet

Jeg er vel det man kan kalle liten (153 høy og tynn) og jeg synes at de fleste klær er for store, men H&M og H&M rowells ikke blant de verste syns jeg. De fører jo x-small i mange plagg og det er det ikke alle butikker som gjør. Nå er det noen måneder siden jeg kjøpte noe på H&M nett så kanskje størrelsene har blitt større i det siste, det vet jeg ikke. Jeg vet at f.eks bukser er vanskelig å finne til meg, jeg tør aldri å kjøpe det uten å ha prøvet først.

Skrevet

Rart det der. Men jeg føler meg jævla feit og diger når jeg hører folk mener at størrelsene 32/34 på H&M er FOR STORE:

Hjeeeeeeelp :grine:

Selv de store størrelsene mener jeg er små i enkelte tilfeller. Kan jeg bruke 42/44 på en eller annen klesbutikk, må jeg GARANTERT bruke 46/48 på H&M.

Hvofor er det slik at de størrelsene som er små, er for store for de som skal bruke dem, og de som er større er for små ?

:o

Grunnen til at jeg HATER å prøve tøy. Bedre å bli deppa hjemme etter å ha bestilt via telefon enn å blir deppa ute i byen...

Skrevet
Rart det der. Men jeg føler meg jævla feit og diger når jeg hører folk mener at størrelsene 32/34 på H&M er FOR STORE:

Samme her...

Skrevet

Du må ikke sammenligne deg med meg iallefall Diva, får helt dårlig samvittighet jeg...stor trøsteklem til deg! Er ikke mange som er så små som meg, regner med at du er høyere enn 153 cm og da er det jo også helt naturlig at du trenger en større størrelse! Er ikke alltid så lett å finne klær og sko når man er så liten som meg heller... Enig med den uttalelsen din om at det er rart at de store størrelsene er for små og de små er for store...underlige greier. Kanskje det har noe med hvor tettsittende man liker klærne ?

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei, nei, nei! Ikke få dårlig samvittighet da....

Det var ikke meninga. Klem tilbake :kgsmil:

Skal ikke være så selvmedlidende, men det er lett å ta litt av i blant :lol:

Er bare så rart, som du sier også, at små størrelser gjerne blir oppfattet som for store for brukerne, og store størrelser gjerne er slik at man må ha noen nummer større.

De klesstørrelene er for meg et stort mysterium i allefall. Skjønner godt at det er vanskelig for folk som er slankere / og / eller lavere å få tak i klær og. Man skal tydeligvis helst være midt i mellom for å få tøy som passer. Det er jo litt dumt.

Vel, ladningen med tøy fra H&M er fremdeles ikke ankommet byen, så jeg får smøre meg med tålmodighet til jeg får prøvd alt sammen og dømme videre etterpå ;-) hehe

God dag til dere :D

Diva ; - )

Skrevet

Det er altså forskjell på H&M og H&M Rowells.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...